Permalänk
Medlem

Hjälp Oscar!

Hejsan svejsan

Nu är det så här att min lilla vän Oscar har lite problem. Han gick och köpte sig ett nytt moderkort idag för att få plats med lite mer av sina älskade minnen.

Förut när han hade sitt gamla moderkort, så visade hans grafikkort ingen bild på hans lilla skärm förens Windows hade bootat. Men nu när han bytt moderkort så bootar datorn som vanligt, men ingen bild syns över huvud taget. Jag sökte lite på forumet, googlade, coh kollade/testade det som stog i FAQ'en om att man kunde ha för hög frekvens :

Citat:

FRÅGA: Jag har ställt in ett för högt Hz värde - skärmen är svart! – jonasy
SVAR: Du har ställt in en för hög uppdateringsfrekvens som ej grafikkortet/skärmen pallar. Det finns en del lösningar:
1.
2.
3.

Så vi formaterade om och installerade Windows igen, men problemet kvarstod. Vi testade då med en annan kompis gulliga lilla GeforceFX och det gick att starta/skärmen visade allt i hela världen etc...

Oscars system ser ut så här:
P4 2.4
Atlantis Radeon 9000 pro (Verkar vara problem med dem, efter alla svar man fick på söknignen, dock hade ingen samma problem)
ABIT -BH7 moderkort
etc... etc...

Kan någon hjälpa stackars Oscar? Eller har hans grafikkort för evigt trillat ner för ruinens brant?

Permalänk
Hedersmedlem

Hej nisse köp nytt grafikkort så löser sig allt.

Ja faktiskt så är det...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Men grafikkortet fungerar i det andra moderkortet, och ett annat grafikkort fungerar i det nya?

Permalänk
Medlem

är det ett PCI-E moderkort

Permalänk
Medlem

haha... sluta mobbas nu

men han kan ju ta en funderare över på ett nytt graffekort me.
ett 9800 - 6600gt kanske ??

Visa signatur

Antec Super Lanboy | Aspire 500W | Msi k8n Neo2 Platinum | AMD64 Winchester 3500+|Zalman 7000b-Alcu|
X800Xt-PE|Corsair XMS3200Xl 2x512Mb 2-2-2-5| Seagate S-ATA 200Gb|Nec Dvd Brännare O LG Dvd Spelare + lysrör|Sleeving kit |fläktar|Mx 510|Koss SB45|fUnc 1030|SuperPi - 31|3dmark 05 - 7896

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XzerieZ
haha... sluta mobbas nu

men han kan ju ta en funderare över på ett nytt graffekort me.
ett 9800 - 6600gt kanske ??

Betalar du så

Visa signatur

Jämställdheten vänder vid högakustenbron. - Framtidsteatern.