Permalänk
Medlem

Dags för ny mus

Min gamla trotjänare Logitech First/Pilot Wheel Mouse börjar bli dags att byta ut. http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID...
Är typ en sådan fast formen är inte exakt likadan.

Jag är egentligen riktigt nöjd med den men efter 4år så har den blivit väldigt sliten så nu är det dags för en ny.

Spelar endel, men inte så värst seriöst men det blir mest FPS i stil med UT2004, CS:S, BiA och sådant så den måste hänga med i svängarna.

Så nu undrar jag om det är någon som vet hur dessa funkar i spel?

Logitech Pilot Optical Mouse
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID...

Hittade denna här
http://www.webhallen.com/prod.php?id=26280
och det är ju väldigt bra pris på den.

eller

Logitech MX310 Optical Mouse
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID...

Permalänk
Medlem

skulle inte kört på nån av dom mössen. skulle tagit en intelli 3.0 / 4.0 eller razor diamond. sen så lovordar många Logitech senare möss men jag kan inte utala mej om dom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grejen är den att jag föredrar möss modell mindre eller hur man ska uttrycka det, sen så är jag inte så hemskt sugen att lägga närmare 400:- på en mus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Grejen är den att jag föredrar möss modell mindre eller hur man ska uttrycka det, sen så är jag inte så hemskt sugen att lägga närmare 400:- på en mus.

okej om du gillar små möss så är diamond razor skön men den är som du säger dyr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad mellan Chameleon och Magma? Förutom utseendet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Är det någon skillnad mellan Chameleon och Magma? Förutom utseendet?

Nej.

Permalänk
Medlem

Jag vet att MX 310 är skön, annars så kanske du skulle kolla på en MX510..
Finns för ca 300kr på Elgiganten i Barkarby!

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Nä, skippa trådad mus helt och hållet och skaffa en MX1000. Trådlöst är frihet!

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Nä, skippa trådad mus helt och hållet och skaffa en MX1000. Trådlöst är frihet!

tyckte inte att mx 1000 var så skön..den var ganska tung och fingrarna fick inte riktigt plats.
men det är som sakt en smak sak och händerna ser olika ut;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha ett jätteslagskepp till mus ala MX1000 MX510 och sådana, trådlösa drar jag mig också ifrån, har testat endel men aldrig trivts med dem alls.
Som sagt, vill ha modell mindre, med sladd och just nu lutar det åt MX310 (inte så stor några extraknappar, inte så värst dyr), Pilot Optical (liten och smidig, billig dock inga extraknappar), Razor (grym spelmus, jävligt dyr).

MX310 borde väl inte ha några problem att hänga med i spel, Pilot Optical har jag ingen aning om...

Permalänk
Medlem

mx310 är klockren till spel, lika sanbb som mx510 fast i ett mindre skal.
Razer kan ajg inte säga annat än att den är gudomlig till spel, spelar med den dagligen och den blir skönare för varje dag
Båda mössen är bra, bara välja

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Men hur är det när man ska installera Razor? Läst nånstans att den är helt knas innan man fått in drivrutiner och sånt eller är det baara att plugga in den in med rätta drivisar sen köra typ?

Btw nån som har tips på en schysst musmatta som funkar till 310 eller Razor? Helst inga monstersummor.
Den jag har nu sliter som fan på "fötterna" på musen. :/

Permalänk
Medlem

Jag kör min diamondback utan. Hade bara strul med drivisarna men dom har släppt en ny version nu som kanske funkar bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Btw nån som har tips på en schysst musmatta som funkar till 310 eller Razor? Helst inga monstersummor.
Den jag har nu sliter som fan på "fötterna" på musen. :/

En Qpad är väll arldrig fel. tror att de mindre modellerna är billigare.

Permalänk
Medlem

Den var ju dyyyr, 179:- för den lilla hittade jag som billigast. *ryser.
Det är nog inte meningen att jag ska vaar nån hardcoregäjmer.

Förresten finns det nån butik i sthlm där man kan testa Razermössen? Klämma lite och så för att se hur den ligger i handen.
Fast just nu lutar det ändå mot MX310, men inte bestämt än...

Permalänk
Medlem

Testa och ring till något internet-café och kolla om dom säljer möss och dyl. Då är chansen stor att dom även har Razermössen skulle jag tro.

Lista över it-café: http://cs.nordicgamers.se/itcafe/?PHPSESSID=7173a2ac659734796...

Här i Uppsala kan man sticka ner till Kabom, dom har allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Den var ju dyyyr, 179:- för den lilla hittade jag som billigast. *ryser.
Det är nog inte meningen att jag ska vaar nån hardcoregäjmer.

Förresten finns det nån butik i sthlm där man kan testa Razermössen? Klämma lite och så för att se hur den ligger i handen.
Fast just nu lutar det ändå mot MX310, men inte bestämt än...

testa affären kylning på odenplan dom har razer mössen framme förövrigt så är dom väldigt trevliga och kunniga där. köpte min där.

www.kylning.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Märkligt att Chameleon är dyrare på de flesta ställen, den är ju klart snyggare.
Men ska ta en tur förbi kylning nån dag iallafall och klämma lite på godbiten.

Permalänk
Medlem

öh, mx310 är ju en helt suverän mus. Jag själv har en mx510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Märkligt att Chameleon är dyrare på de flesta ställen, den är ju klart snyggare.
Men ska ta en tur förbi kylning nån dag iallafall och klämma lite på godbiten.

gör så

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är det dags, ska in till mycom och köpa Chameleon imorgon(verkar vara enda butiken i sthlm som har den på lager), MEN nu till det stora problemet, det verkar som det bara är webhallen och mycom som har öppet imorgon och ingen av butikerna har nån mindre modell av Q-Pad i lager, och den största modellen är väldigt mycket för stor för mitt skrivbord.

Så jag behöver en ny musmatta till razern imorgon och den måste finnas på lager hos antingen mycom eller webhallen, men vilken matta ska jag ta?
Vore trevligt om den inte slet allt för mycket på musen.

Är denna värd priset? Okej, egentligen är den fan inte det men om jag ändå ska kötpa musjäveln så är det lika bra att ha en matta som håller samma nivå eller vad man ska säga (säg inte emot nu, det har tagit tid att övertyga mig själv ).
Steelpad S&S SK Edition (inkl. Pads och Väska)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=37331

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Nu är det dags, ska in till mycom och köpa Chameleon imorgon(verkar vara enda butiken i sthlm som har den på lager), MEN nu till det stora problemet, det verkar som det bara är webhallen och mycom som har öppet imorgon och ingen av butikerna har nån mindre modell av Q-Pad i lager, och den största modellen är väldigt mycket för stor för mitt skrivbord.

Så jag behöver en ny musmatta till razern imorgon och den måste finnas på lager hos antingen mycom eller webhallen, men vilken matta ska jag ta?
Vore trevligt om den inte slet allt för mycket på musen.

Är denna värd priset? Okej, egentligen är den fan inte det men om jag ändå ska kötpa musjäveln så är det lika bra att ha en matta som håller samma nivå eller vad man ska säga (säg inte emot nu, det har tagit tid att övertyga mig själv ).
Steelpad S&S SK Edition (inkl. Pads och Väska)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=37331

Jag har en Razer Diamondback och en Steelpad S&S och det fungera jättebra.
helt underbart till och med

Permalänk
Medlem

använder steelpad 4s den låter lite tillsammans men det är ett jävla glid:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en MX1000, och den är inte tung och stor. Bästa musen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

mx 1000 är stor och tung

Permalänk
Medlem

Jag har en Logitech MX310 Optical Mouse och jag är jättenöjd med den.

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A