Problem med med mitt fläktbyte?

Permalänk

Problem med med mitt fläktbyte?

Hejsan allihop...

Jo, för ett par veckor sedan så bytte jag min originalfläkt mot en Arctic Cooling som passade mitt 9800 Pro. Det verkade fungera som det skulle. Men nu helt plötsligt har min skärm börjat att stänga av sig...för att sedan direkt hoppa igång igen.

Kan det bero på att det blivit för mycket/lite kylpasta på kärnan?? Jag tog bort den "gamla" kylpasta idag och drog på lite mindre den här gången men problemet kvarstod. Jag tycker det där med kylpasta är jäkligt trixigt, svårt att veta hur mycket man ska ha på.

Jag har testat att söka lite och kolla lite trådar men jag hittar inget som kan hjälpa mig...nån som har något bra förslag??

Tack på förhand
/Robin

Visa signatur

AMD Athlon64 3400+ | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | 2x512 Kingston DDR 1x1024 TwinMOS DDR| Hightech Excalibur ATi Radeon X850XT 256Mb | Telia 8000

Acer Travelmate 4002WLMi | 15.4"WXGA | Intel Pentium M 1.6 | ATi Mobility Radeon 9700 64Mb | 60Gb | 512 Mb

Permalänk
Medlem

Svårt o säga vad det kan va tyvärr. Men vad gäller kylpastan ska man ha ett ganska tunt lager nästan så man ser igenom det. Ja tycker även du ska testa med orginal kylaren för att se om problemet försvinner.

Permalänk
Medlem

kolla så att du sätter dit fläkten korrekt...

Permalänk

Tror jag har hittat felet...så fort man trycker till på datorn lite så stängs skärmen av och sen igång, lika så om man stampar lite hårt i golvet så händer det också.

Är det att det är glapp i någon sladd någonstans då eller?? Eller sitter kortet inte i som det ska kanske?? Jag har tryckt i sladdarna ordentligt och kollat så kortet inte sitter löst på något sätt, men kan det vara något fel där i alla fall tror ni??

/Robin

Visa signatur

AMD Athlon64 3400+ | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | 2x512 Kingston DDR 1x1024 TwinMOS DDR| Hightech Excalibur ATi Radeon X850XT 256Mb | Telia 8000

Acer Travelmate 4002WLMi | 15.4"WXGA | Intel Pentium M 1.6 | ATi Mobility Radeon 9700 64Mb | 60Gb | 512 Mb