Permalänk
Medlem

Olika märken på ddr-minnen

Hej jag sitter idag på ett 512 mb ddr 3200 (400 mhz) av märket Infeneon och tänkte köpa ett 512 stick till och vill då köra dual slot med dem....

min fråga är måste det vara samma märke för att få ut bästa prestanda lr kan jag köpa twinmos kingstone eller annat standard minne....

tackar för svar / Hampe

Permalänk
Medlem

Om du har väldig tur så går DualChannel med olika märken.
Minnena måste dock vara identiska med de tekniska datan rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

om jag har tur ? =)..hehe
jo klart att de måste vara identiska (400 mhz) fast de kanske är bakot kompatibla ..är inte så insatt i det ..vill bara veta om jag kan köpa vilket märke som helst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampe_n
om jag har tur ? =)..hehe
jo klart att de måste vara identiska (400 mhz) fast de kanske är bakot kompatibla ..är inte så insatt i det ..vill bara veta om jag kan köpa vilket märke som helst

Bara du kör 2st 3200 (400mhz) så spelar det ingen roll om det är olika fabrikat på dom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxer
Bara du kör 2st 3200 (400mhz) så spelar det ingen roll om det är olika fabrikat på dom!

Är du helt säker på det? Jag har för mig att folk har haft problem med minnen av samma fabrikat och modell för att det ena minnet var lite äldre än det andra och därför skiljde sig lite. Måste dom inte vara helt identiska?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kan juh knappast vara nått annat tillagt på de som är nyare tillverkade..annars skulle de inte sälja?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weggie
Är du helt säker på det? Jag har för mig att folk har haft problem med minnen av samma fabrikat och modell för att det ena minnet var lite äldre än det andra och därför skiljde sig lite. Måste dom inte vara helt identiska?

Nej jag tror faktiskt inte det..men visst det finns säkert folk som har haft problem med det

Permalänk
Medlem

Jag kör alltid två av samma fabrikat...

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

problemet är att det inte finns infeneon minnen att få tag på mens kit samma kör på twinmos hoppas det funkar bra

Permalänk

Min flickvän kör två olika 3200 minnen i dual channel på nforce2 mobo, funkar kanon. Den tar timingens på det lång sammre minnet och kör det på båda.

I hennes fall blev det 2.5,4,4,8 istället för 2.5,3,3,7.
ingen skillnad då hon numera har dualchannel.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem

jag har 3200 minnen 2st microntech och 2st kingston

båda har 400mhz cas 3 och det funkar utmärk i dual

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

ok låter kanon då kommer det funka tack för svaren

Permalänk

min dator (dfi lanparty nf2 ultra b)blir väldigt instabil när jag kör dualchannel med olika minnen. körde senast med två stycket twinmos 256mb 3200 som såg likadana ut men tydligen skiljer sig lite lite enlig everest, datorn ger blåskärm och hänger sig regelbundet. mitt gamla epox 8rda+ vägrar starta med olika minnen. så det skiljer sig mycket mellan moderkort..

Visa signatur

DFI Lanparty nf2 Ultra B | AMD Athlon XP Barton 1833Mhz/2500+ @ 2150Mhz (215x10) 1,651 | 3x 512mb noname crap | Hitachi 250gb sata | Radeon 9800 128 mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrik_rr
min dator (dfi lanparty nf2 ultra b)blir väldigt instabil när jag kör dualchannel med olika minnen. körde senast med två stycket twinmos 256mb 3200 som såg likadana ut men tydligen skiljer sig lite lite enlig everest, datorn ger blåskärm och hänger sig regelbundet. mitt gamla epox 8rda+ vägrar starta med olika minnen. så det skiljer sig mycket mellan moderkort..

Nån som har erfarenhet av Asus A8V Deluxe med olika minnen i dual channel?

Visa signatur