Permalänk
Medlem

Malmedahl vad gjorde du med det gammla blocket då osv??
Jag vill ju också ha en bild på din kompressor nu! =D
Fan va najs.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
35-40kg? Nej, jag skulle snarare kunnat tänka mig att det ligger på 25-30. Min burk är oerhört tung, kör på ett Silvestone TJ05, med fem diskar och en del smått och gott, och det väger allt som allt 22 kilo. Känns betydligt tyngre, så jag blev lite chockad när jag vägde skiten.

Jag vägde mitt Chieftec miditowe när jag hade luftkylning å orgkylning på graffet, 20,5kg, nu har jag vatten åch 500gram kylare på graffet, och den går lätt uppemot runt 26kg nu, enormt jobbigt att lana med, så att hans skulle väga 35-40 är itne orimligt, nu när han har kompressor väger den mer änn det ska du se...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Jag vägde mitt Chieftec miditowe när jag hade luftkylning å orgkylning på graffet, 20,5kg, nu har jag vatten åch 500gram kylare på graffet, och den går lätt uppemot runt 26kg nu, enormt jobbigt att lana med, så att hans skulle väga 35-40 är itne orimligt, nu när han har kompressor väger den mer änn det ska du se...

Jag skrev det innan han skaffade kompressorkylning. Skit samma, det väger säkert jättemycket.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Jag skrev det innan han skaffade kompressorkylning. Skit samma, det väger säkert jättemycket.

Jo, det vet jag, det skrev jag ju typ me

Permalänk
Medlem

skit snyggt! BTW det är mot reglerna att posta pr0n picz i forumet

Permalänk
Hedersmedlem

Vad hände med ditt Zalman ZM400B-APS?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Är de en 120mm radiator i botten?

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Vad hände med ditt Zalman ZM400B-APS?

Krängde på svarta marknaden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Citrona
Är de en 120mm radiator i botten?

Javesst 2*120mm + 1*120 i röven på lådan.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Malmedahl, jag har fortfarande inte fått ngn respons på mitt inlägg för ett tag sen :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha kunde inte hålla dig :), grymt bygge !

Visa signatur

Blä!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Malmedahl vad gjorde du med det gammla blocket då osv??
Jag vill ju också ha en bild på din kompressor nu! =D
Fan va najs.

Det gamla blocket lade jag åt sidan så länge.
Skall slänga upp en bild när jag monterat ihop kompressorn med lådan.
Måste förstärka chassit så jag kan hjulen på kompressorn istället.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk

grabben med pengar att spendera najs

Visa signatur

-Intel Core2duo E7500, 2x2GB corsair ddr2 800mhz, xfx geforce 9800gtx+, gigabyte matx, windows xp x64.

- Acer aspire one A150, 1gb ram, Vista ultimate.

Permalänk
Medlem

Vart köpte du skrivbordet?
Jag behöver ett nytt

Permalänk
Medlem

Malmedahl: Kom att tänka på en sak, varför kör du dina raptors i raid 0, visst får man ökad prestanda. Men raid 1+0(eller heter det 10) har ju den fördelen att man får säkerheten från Raid 1 och prestandan från raid 0 på samma gång :). Fast du kanske inte vill "slösa" med diskutrymme om du förstår vad jag menar

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

Ikea? Loftsäng med tillhörande skrivbord. Tromsö tror jag den heter..funderar på en själv.

Edit: Malmedahl: Hur hög är högsta delen på sängen (kanten)??

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk

mhz jakt har börjat va?

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk

Otroligt snyggt!
Måsta kännas härligt att spara så länge och sedan ha sitt mål framför sig
Grattis till maskinen, hoppas du får mycket roliga stunder med den!

/BamseBjornen

Permalänk
Medlem

Passar 2X120 mm radiator perfekt i botten utan modifikation??? man e lite sugen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Såg att nån tyckte de vore coolt med en välpolerad aluminiumlåda.. Kolla bara på den här:
http://www.coolercases.co.uk/images/prod_log/polished_6.jpg
http://www.coolercases.co.uk/images/prod_log/polished_7.jpg
http://www.coolercases.co.uk/images/prod_log/polished_12.jpg

(tråden på bit-tech finns här: http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=83438&page=1&pp=2... )

Nice!

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk

hur möe går det o klocka me kompressorn?

Tha PuLka

Permalänk
Medlem

Malmedahl, var det du som gjorde ljudet till "The anoying thing" som Jamba numera har förstört?
Kan förstå varifrån du fått råd till detta

EDIT: just de, glömde fråga...
Har du byggt in kompressorn i lådan och finns de lite bilder och så?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Malmedahl, var det du som gjorde ljudet till "The anoying thing" som Jamba numera har förstört?
Kan förstå varifrån du fått råd till detta

EDIT: just de, glömde fråga...
Har du byggt in kompressorn i lådan och finns de lite bilder och så?

Mjo, är också lite sugen på att se kompressorkylningen

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freden90
Vart köpte du skrivbordet?
Jag behöver ett nytt
http://web.telia.com/~u31526178/Projects/DSC02148.JPG

Köpte det på Ikea, Tromsö med arbetskivan som man får köpa till. kostade 2300:- tror jag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Malmedahl: Kom att tänka på en sak, varför kör du dina raptors i raid 0, visst får man ökad prestanda. Men raid 1+0(eller heter det 10) har ju den fördelen att man får säkerheten från Raid 1 och prestandan från raid 0 på samma gång :). Fast du kanske inte vill "slösa" med diskutrymme om du förstår vad jag menar

Det var bara så att det var det första alternativet av raid jag tänkte på när jag tänkte prestanda så har inte vidareutvecklat det något större.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-treme Speed
Ikea? Loftsäng med tillhörande skrivbord. Tromsö tror jag den heter..funderar på en själv.

Edit: Malmedahl: Hur hög är högsta delen på sängen (kanten)??

Den högsta delen är nog närmare 2 meter, fattar inte vart tumstocken har tagit vägen här så jag ställde mig upp och den var någon hand eller högre än mig så...
Har dock slagit i huvudet ett par gånger i kanten över bordsskivan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av §zgeMbit/s§
mhz jakt har börjat va?

Vill få ut så mycket som möjligt av 55:an men jag har fått ett halvtaskigt exemplar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swampus
Passar 2X120 mm radiator perfekt i botten utan modifikation??? man e lite sugen

Radiatorn passar utmärkt men det blir en liten bit kvar av utskärningen i botten och du får komma på ett bra sätt att fästa den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piooneer_87
hur möe går det o klocka me kompressorn?

Tha PuLka

Minst över 3 iaf, har inte testat så mycket än förän jag gjort färdigt kompressormonteringen på lådan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Malmedahl, var det du som gjorde ljudet till "The anoying thing" som Jamba numera har förstört?
Kan förstå varifrån du fått råd till detta

EDIT: just de, glömde fråga...
Har du byggt in kompressorn i lådan och finns de lite bilder och så?

Jo det är jag som gjort det ljudet, men det är inte därifrån jag fått pengarna. Har redan sagt till dom som anser sig (av någon anledning tycka sig ha med min ekonomi att göra) att det är sparade pengar från kneg o slit och inte från pappas plånka som namnsdag-present för att jag är 14 och BEHÖVER en bra dator till CS.

Skall till att bege mig upp till min verkstad nu över påsk där jag skall göra om lådan. Den ligger 13 mil härifrån så jag håller på att ladda kameran mm

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Avstängd

Mycket fint bygge!

Glöm bara inte av att komma med dina resultat med kompressorkylningen på. 26-27s i Super-Pi måste ses och dina minnen borde ju göra i alla fall 270-275Mhz om du drar på med hög spänning.

11*272=3000Mhz vilket är perfekt då jag sett goda reultat med 11x multiplier.

Har du pengar över så kan du även alltid sälja din FX-55 sen och köpa en 4000+ som kommer med San Diego kärna föra FX-57 och 4200+

Läs mer här:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43871...

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk

Malmedahl: Du har ett PM!

Visa signatur

||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl

Jo det är jag som gjort det ljudet, men det är inte därifrån jag fått pengarna.

Då är du alltså min ärkefiende
Måste alltså göra allt för att bekämpa dig^^

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

... ja, de e synd att MÄNNISKOR aldrig får sånna system. nej då..

Väldigt fint bygge! tror nästan alla på forumet (inkl jag) (som inte har ett sånt här system) är avundsjuka...

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk

Hej britt-erik! det var väl tvåtaktare den hette innan Jamba förstörde den ?

Visa signatur

| ASUS K8V-X | AMD 64 Athlon 3000+xp | Gainward GeForce 6600 GT 128 mb ddr3 Golden sample Ultra/1960XP | Seagate Barracuda 160 gb 7200rpm/8mb cache | Random cd-brännare | Realtek PCI 10/100 nätverksskort | CO-Soho chassi, nytt kommer.. | Skärm DELL 21" (gammal) 2 nya tft skärmar kommer || I am 68% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danned00d
Hej britt-erik! det var väl tvåtaktare den hette innan Jamba förstörde den ?

Britt-Erik eller vad det nu kallas har inget med 2-Taktaren att göra över huvudtaget.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1