Permalänk

min dator hänger sig när ja ska testa MP..

Men ja körde kanske 15 uppdrag.. men de står hur mycke Rennown du får per uppdrag när du e klar

Permalänk

Silent Hunter i all ära, men jag önskade att dom kunde göra en red storm rising 2.

http://www.the-underdogs.org/game.php?id=893

Permalänk
Medlem

hjarterkung:

du har en del olika verktyg uppe till höger.. Föreslår att du laddar ner tutorial filerma & kollar där eller så kikar du i manualen hur du gör... det är inte så fruktansvärt svårt faktiskt och som derhanter sa om strecken t ex... det ska föreställa spår åt vilket håll båten kommer ifrån. Det står åt vilket håll båten åker t ex SW = southwest osv. Det är lite chansning me ndet är inte så svårt. drawer = linjal

Sen är det inte sonar utan hydrofon som man använder när man är under. Strecken visar ungefärligt avstånd och vilket håll båten befinner sig jämört mot dig & man kan även se åt vilekt håll de far emot.

man får samla på sig renown (poäng) sen byter du ubåt när du har tillräckligt. jag har 8900 i renown nu + väldigt erfaren besättning med & på 19 uppdrag har sänkt 448.000 ton där ingår 3st hela konvojer ja sänkt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Lite offtopic:
Finns en hel del ubåts intresserade här ser jag
Detta spel kan säkert intressera dom flesta isf.
http://www.battlefront.com/products/dw/
Jag har lirat demot och måste säga att jag definitivt
kommer att skaffa spelet när det kommer till Sverige.

Visa signatur

Q6600 @3.6 , Gigabyte GA-P35-DQ6, Pny 8800 GTS 640 Mb @680/1900, Crucial Ballistix 8500 2 x 1024 5-5-5-15 @1000,
Be Quiet E5-600, Creative X-Fi Fatality FPS, Chieftec CA-01SL-SL-B FullTower , Waterchill KT12A-12VX Triple 120mm

Permalänk

det tänker inte ja lägga mina pengar på iaf , de va ju tokdålig grafik

Permalänk
Medlem

Några frågor från en landkrabba.
1. När ubåten får damage o man skickar upp några gubbar till damage control team. Vad gör man för att dom skall sätta igång o repera ubåten.
2. Torpedo waiting in queue for loadig. Kan inte få dom att ladda om, har Auto Loading förbockad.
3. När besättningen får röda utrops tecken på sig vad menas med detta.
Tacksam för svar.
Röde Orm.

Permalänk

1. man klickar på de gula fältet som de ska reparera .. sen sköter de resetn

2. Du måste ha ganska mycket män i torpedo room

3 Det menas med att dom e sura eller trötta... då byter du ut dom och sätter dom i rummet med sängarna.. quarters eller vad de heter

Permalänk
Medlem

2.Det kan va som derhanter säger. Sen oxå att om du har silent running så gör man allt för att va så tyst som möjligt. så du får gå ur silent running för att de ska ladda... ett exempel bara

3. är att dom är/börjar bli trötta dags att skicka dem till quarters för lite vila

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Jag tackar för svaren.
Dags att mönstra på en ubåt o sänka några kaxiga britter.

Röde Orm

Permalänk
Hedersmedlem

Spelet verkar mycket lovande! Komplext, men man får ge det tid, det är just därför det är roligt!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Precis !.. det är skit skolj.. synd bara att ja inte hunnit lira nått ida , för mycke läxor

Permalänk
Medlem

Hur kul som helst!

Värsta är att jag "hittar" inga krigsskepp att sänka, sänker bara merchants + WoW som tar upp alldeles för mycket tid.

Jag tjatar som en papegoja, jag vet, men grafiken alltså!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

vilken knapp trycker man på för att kunns se ubåten på utsidan när man är under vattnet. kan man bara se inifrån???

Permalänk
Medlem

hehe jag tycker grafiken är äckligt bra

Jag hittade en task force på kartan under ett uppdrag men den var för snabb & ja lyckades aldrig hitta den dock :/

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Usch vad sugen jag är på detta lir Har läst en massa inlägg på diverse forum och tror det kommer passa mig perfekt i smaken. Måste bara ta mig i kragen och åka in till stan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asene
vilken knapp trycker man på för att kunns se ubåten på utsidan när man är under vattnet. kan man bara se inifrån???

F12 klickar du på.. men om du kör på hög realism som jag (79%) så går det inte att titta utanför... man kan ju ''fuska''då

Det verkar inte va så många här på Swec som lirar SH3
kul att några kan hålla igång tråden iaf

Permalänk

fan det här spelet är verkligen riktigt häftigt. hoppas det utvecklas mer så att man kan spela mer moderna ubåtar och sedan kanske till och med gå över till fartyg och flyg.
ett litet rome spel till havs i modern tid:)

men nu till min egentliga fråga/frågor....
det är så att jag tycker det är väldigt svårt att lokalisera skepp på kartan

jag har märkt att man får upp skeppen som små fyrkanter på kartan helt plötsligt, avståndet kan variera massor! Varför? Jag kan inte se det med blotta ögat (eller kikare) och min sonar hör inget. men ändå så dyker det upp på kartan. men bara när man kör i ytläge!
sedan när man kör under vattnet så kommer det inte upp några fyrkanter, då hör sonar killen jävligt bra helt plötsligt och då dyker det upp små streck.

men jag har ett annat problem oxå... jag har jävligt svårt att hitta båten och förstå hur man gör för att sikta på den. hur ser man vilken båt man siktar på med torpederna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Värsta är att jag "hittar" inga krigsskepp att sänka, sänker bara merchants + WoW som tar upp alldeles för mycket tid.

Ditt uppdrag är att sänka merchants, för alla krigsskepp ovanför beväpnade trålare har ett stort övertag på dig. Och sinomtider kommer du att stöta på destroyers (eller jagare om man ska vara svensk) och då får du det hett om öronen. Så var glad för den tid du slipper dom

Det är ballt att stöta på krigsskepp i mörkret, dom skjuter iväg lysraketer och tänder sina sökljus och bländar dig. Då är man inte kaxig

Idag träffade jag på spökpatrullbåtar med en osynlig besättning.
http://img123.exs.cx/my.php?loc=img123&image=mystery27gw.jpg

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om en bra Hint sida för er som kan behöva lite hjälp om taktik osv

http://hometown.aol.co.uk/dominicobaggio/SilentHunterIII.html

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
[B]jag har märkt att man får upp skeppen som små fyrkanter på kartan helt plötsligt, avståndet kan variera massor! Varför? Jag kan inte se det med blotta ögat (eller kikare) och min sonar hör inget. men ändå så dyker det upp på kartan. men bara när man kör i ytläge!

[/b]Du får reda på dom genom radion/magi. Går att stänga av i realismen.

Citat:

[b]sedan när man kör under vattnet så kommer det inte upp några fyrkanter, då hör sonar killen jävligt bra helt plötsligt och då dyker det upp små streck.

[/b]Att sonarn alls fungerar ovan vatten är lite konstigt, men visserligen så sitter den under vattenlinjen i början så okej. Men egentligen ska den inte fungera över vatten, och ljud fortplantar sig mycket bättre i vatten. Därför hör han bättre när du är i det våta.

Citat:

men jag har ett annat problem oxå... jag har jävligt svårt att hitta båten och förstå hur man gör för att sikta på den. hur ser man vilken båt man siktar på med torpederna?

Om du aktiverat manuell TDC så får du räkna ut allt själv och använda F6 tror jag det är (den som ser ut som kartan fast utan linjer), där ser du en grön linje som visar var du siktar och du har alla möjliga slags instrument för att ställa in vinklar etc.

Permalänk

när jag tittar på kartan så finns det ju olika "redskap" att använda.

det finns linjal och det är ju altid bra med en linjal, eller? vad använder man den till? vad betyder siffrorna som kommer fram på den när man drar ut en linje??

sedan finns det en kompass, en rund ring som man ritar och det är ju fint. men vad har man den till? man får ju inga kompas grader på den. det blir ju bara en rund ring!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pson13
Kan tipsa om en bra Hint sida för er som kan behöva lite hjälp om taktik osv

http://hometown.aol.co.uk/dominicobaggio/SilentHunterIII.html

Bugar för den länken!!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
när jag tittar på kartan så finns det ju olika "redskap" att använda.

det finns linjal och det är ju altid bra med en linjal, eller? vad använder man den till? vad betyder siffrorna som kommer fram på den när man drar ut en linje??

sedan finns det en kompass, en rund ring som man ritar och det är ju fint. men vad har man den till? man får ju inga kompas grader på den. det blir ju bara en rund ring!

Kolla tutorial-filmen om navigering

Permalänk
Medlem

Ett litet påpekande bara, tonnage och ton är inte samma sak.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tonnage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DerHanter
1. man klickar på de gula fältet som de ska reparera .. sen sköter de resetn

3 Det menas med att dom e sura eller trötta... då byter du ut dom och sätter dom i rummet med sängarna.. quarters eller vad de heter

Mina gubbar reparerar inte båten, kan sätta så att det e fullt med folk men ändå så reparerar dom inte båten! Ibland har det funkat och då kommer det upp en skiftnyckel att den reparerar... Fattar inte vad jag gör för fel!

Sen vart vilar man gubbarna sa du? Plaserar man dom på den i nå rum på den stora överblicksbilden på ubåten eller vadå?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

dy placerar dom e stern eller bow quarters.. et rum med sängar

Permalänk
Relik 📜

Jag har lirat multiplayer i 2 dagar nu..

Går det inte att ha deckgun i multi?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Hur gör du Lezziter för att spela multi player?? går du in genom spelet , eller finns det något annat sätt?

Mitt hänger sig när ja går in genom spelet, eller tar iaf väldigt lång tid o ja kan inte röra någonting

Permalänk
Medlem

Har du någon brandvägg? Kan hända att spelet blir purket om det inte får svar som det förväntar sig...

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DerHanter
Hur gör du Lezziter för att spela multi player?? går du in genom spelet , eller finns det något annat sätt?

Mitt hänger sig när ja går in genom spelet, eller tar iaf väldigt lång tid o ja kan inte röra någonting

Kör genom spelet.. Men är lite trist, måste typ köra med unlimited torpedos, för man kan inte använda deckgun..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S