Permalänk
Medlem

plexiglas

Jag ska bygga ett eget chassi som ska bestå av bl.a plexiglas och jag hade tänkt måttbeställa plexiglas hos glashandlaren, men vet någon om man kan få runda och fyrkantiga hål i plexit (fläkthål och 5,25" utag)?:confused:

Permalänk

borra, dremel :S tror det ska funka

Visa signatur

Wiee!

Permalänk
Medlem

Sticksåg?

Permalänk
Medlem

Men jag undrar om glashandlaren kan såga ut det till en, måste bli rakare och finare då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunderbolt
Men jag undrar om glashandlaren kan såga ut det till en, måste bli rakare och finare då.

Blir nog svindyrt

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk

överhandsfräs (eng. Router) och maskeringstejp

Permalänk
Medlem

Jo, jag är rädd för det, men det måste bli en hög finnish eller vad man ska kalla det!
Jag tycker inte riktigt om att såga ut fläkthål själv, blir aldrig riktigt bra.:(

Permalänk
Medlem

finns ju sådana borrar som gör 80mm hål.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Re: plexiglas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunderbolt
Jag ska bygga ett eget chassi som ska bestå av bl.a plexiglas och jag hade tänkt måttbeställa plexiglas hos glashandlaren, men vet någon om man kan få runda och fyrkantiga hål i plexit (fläkthål och 5,25" utag)?:confused:

Naturligtvis så kan en glasmästare skära ut hål i plexiglas, det är en ren kostnadsfråga...

Permalänk

Köp runda stora hålborrar eller va fan dom heter på biltema ! Billigt och det blir bra

Visa signatur

| Intel Core 2 QUAD Q9400 2.66GHz | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H | Corsair XMS2 Xtreme TWIN2X4096-6400C5 G 2x2GB | Western Digital Caviar Green WD5000AACS 500GB 16MB cache SATA2 |

Permalänk
Medlem

Finns det till 120mm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunderbolt
Finns det till 120mm?

Ja, men du har inte råd med dom

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna testa med en hålskärare. Classe har en för 98:- som var ställbar upp till 120mm
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q163q165q347&ic=N&sw=1...

Visa signatur

[u]CPU:[/u] AMD 64 3200+ [u]Mobo:[/u] MSI K8N NEO Platinum [u]Minne:[/u] 2x512mb Micron PC3500 433mhz DDR [u]Grafikkort:[/u] ATI Radeon 9800 Pro [u]Ljudkort:[/u] Soundblaster Audigy 2 ZS [u]HD:[/u] Maxtor 160GB 7200rpm SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TSSJ
Du skulle ju kunna testa med en hålskärare. Classe har en för 98:- som var ställbar upp till 120mm
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q163q165q347&ic=N&sw=1...

Den funkar nog utmärkt på plexi om man är stadig på handen.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TSSJ
Du skulle ju kunna testa med en hålskärare. Classe har en för 98:- som var ställbar upp till 120mm
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q163q165q347&ic=N&sw=1...

Alla fläkthål på mitt Blacklight demons bygge skars med den hålskäraren. Det fungerade otroligt bra och hålen blev perfekta

Här ser ni resultatet

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

En hålsåg funkar också perfekt men man får ta det lungt så att plexin inte börjar koka

Visa signatur

Barton 2500+@3700+ radeon 9600 bravo 1.8Tb
Toshiba M70 1,5Gb minne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TSSJ
Du skulle ju kunna testa med en hålskärare. Classe har en för 98:- som var ställbar upp till 120mm
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q163q165q347&ic=N&sw=1...

Det var ett jättebra tips!:)
Den kan man ju också använda till andra diam.

Permalänk
Medlem

det är bara att köra på, visa gärna resultat senare

Visa signatur

[u]CPU:[/u] AMD 64 3200+ [u]Mobo:[/u] MSI K8N NEO Platinum [u]Minne:[/u] 2x512mb Micron PC3500 433mhz DDR [u]Grafikkort:[/u] ATI Radeon 9800 Pro [u]Ljudkort:[/u] Soundblaster Audigy 2 ZS [u]HD:[/u] Maxtor 160GB 7200rpm SATA

Permalänk
Medlem

vattenskärning är snabbt, relativt billigt och väldigt bra precision..
kommer att dyka upp en tråd här från mig snart

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..