Permalänk
Medlem

lila lysdioder

hej!

jag undrar vart man kan köpa lila lysdioder, alltså inte uv utan lila.

mvh kadafi

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På gizmodd har jag för mig att de har lysdioder..

www.gizmodd.com

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem

Besthongkong har lila lysdioder..

www.besthongkong.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Besthongkong har lila lysdioder..

www.besthongkong.com

på dom stod det ultra violet så det är väl uv?

edit: såg att alla hetter ultra;)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
på dom stod det ultra violet så det är väl uv?

edit: såg att alla hetter ultra;)

Som jag tolkar det så lyser de verkligen lila

http://www.besthongkong.com/modules.php?name=catalog&file=pro...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Permalänk

Då tolkade du fel, jag har beställt från besthongkong och de är uv-lila. Om du tittar på våglängden så ser man att den ligger precis i kant med den svaga uv-våglängden. De fungerar fint, men inte lika bra som "riktiga" uv-lysrör för t.ex. diskobruk.

Visa signatur

100% recycled electrons
http://www.greenliquid.tk

Permalänk
Medlem

I värsta fall kan man köpa RGB-LEDs och ställa in dom på lila

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk

RGB-LEDs lyser väl inte lila ?

RGB = RedGreenBlue, tror jag. ?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Men lol.

Lite logik här snälla. Röd + Blå = lila. Det är ju knappast som RGB-LEDs måste lysa med alla fägerna.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk

det finns två färgade lysdioder med röd/blå också, då kan du själv ställa hur lila du vill ha den

annars har också www.led-shop24.de rosa/lila lysdioder!

/Philip

Permalänk

Hmm är det nånn som har provat å handla från www.BestHongKong.com???

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Ett problem med att köpa lila LEDs är att många märker UV-LEDs som "purple" och "violet" istället för "Ultra violet"

Besthongkong funkar vettigt, men deras vita brukar ha otrevliga hot-spots och deras UV är lite väl svaga.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!