World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rockefeller
alltså, warrior har många skills som gör weapondamage +50 tex detta gör att ett vapen med hög maxdamage blir bättre. I början finns det dock en del som byter mellan dualwield/2H/1H och sköld eftersom dualwield genererar mer rage och threat. Men jag tror inte riktigt på det, det behövs iaf inte. Sen kommer du aldrig att använda dualwield eftersom en dulawield warroir suger *** i både grinding och tankning. I highend instances är en bra sköld ett måste dels pga att man får mer armor men också för talents för att kunna tanka bättre, t ex shieldbash och liknande.

Ett tips till alla warriors är att läsa på mer om warriors, eftersom en dålig warrior inte kommer långt och snabbt blir hatad eftersom han inte kan hålla aggro. Det är också många som spelar warrior som inte inser dess syfte, vilket vid lvl 60 är att vara tank. Många spelar den för att de tycker den är cool, men förstår inte dess syfte. Många spelar också den för att de tror att det är en lätt klass, men den är fan svårast av alla klasser.

(och detta kommer från en rogue )

Trist att höra i så fall, för jag har ägnat närmare en vecka åt att försöka komma över blade of the basilisk åt min warrior, ett enhandssvärd som en elite basilisk droppar ca 50%. Problemet är att han spawnar jääääkligt sällan (en gång per dygn verkar det som) och jag har därför bara hittat honom en gång och då droppade han gröna jäkla clothbyxor.... Men om det nu är som du säger att dualwield warrior suger kan jag ju skita i svärdet och bara accpetara att det var bortkastad tid

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Lite roliga/snygga/buggiga screens jag tagit, http://wifog001.thg.se/wow-screens/

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Jag kör med 2h för det e grymmare! men sen har jag ett 1h vapen och en sköld liggandes så man kan byta när man ska tanka. Dessutom skadar man bra med 2h vapen. men som sagt, sköld är bra när man tankar så en sköld och ett 1h vapen i inventoryt skadar ju aldrig ;D

Permalänk
Medlem

Folk tycker så mycket om vad som suger och inte. Bara att prova sig fram vad man tycker funkar bäst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Känner igen det där. Men jag hade snarare ett annat problem häromdan. Jag var med i ett party där prästen hade högst lvl=mest aggro vid attack. Det slutade med att jag fick stå och heala honom hela fighten med bossen och inte utdelade ett enda slag. Tur att man hade manapotions så det räkte.
Så fort han skickade en enda magi flög bossen på honom istället för mig (som skulle vart tank) det blev helt ombytta roller. Jag hade lvl 44 och jag försökte med aggro sealen på mig själv men... hjälpte nada.
Ett tips är att inte ha med präster som är högre levlade, om ni inte vill heala dom hela fighten vill säga. Dom kan ju vara helt passiva och bara heala er (drar inte på sig aggro) men... deras offensiva attacker är ju ganska mumsiga dom med.

Sen ja.....att vara priest kräver rätt man bakom spakarna i partys, det håller jag med om.

Du har inte spelat priest va? När man healar får man aggro från Alla fiender som är med i fighten. Högre level på prästen = Mindre aggro, om prästen sätter på "rätt" talents iaf. Om han bara healar och får aggro så är det NI andra i gruppen som gör fel eller inte fattat vad ni ska göra. Paladins/warriors är inte med i gruppen för att göra specielt mycket skada, ni ska bara stå där och hålla aggro ;). Visst ni kan göra skada, men ser ni att en mob kutar mot prästen ska ni komma och försöka få bort aggron. Sen om prästen slänger massa dmg-spells så får han givetvis skylla sig själv ^^

Sen kan jag säga att det är precis likadant för oss präster, det finns hur många som hellst som inte fattat det här med Heal=aggro. Många tror att vi klarar oss fint med 1-2 mobbs på oss och att vi ändå ska kunna heala

Visa signatur

*-'

Permalänk

Kan man gömma interfacet på något sätt? för att ta lite snygga screens eller filmer?

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
Kan man gömma interfacet på något sätt? för att ta lite snygga screens eller filmer?

alt+z ska ta bort interface:t eller om det var ctrl+z något av dom är det i alla fall.
Men namnen på alla nissar som springer runt försvinner inte då.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Namnskyltar kan tas bort under Interface options.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Du har inte spelat priest va? När man healar får man aggro från Alla fiender som är med i fighten. Högre level på prästen = Mindre aggro, om prästen sätter på "rätt" talents iaf. Om han bara healar och får aggro så är det NI andra i gruppen som gör fel eller inte fattat vad ni ska göra. Paladins/warriors är inte med i gruppen för att göra specielt mycket skada, ni ska bara stå där och hålla aggro ;). Visst ni kan göra skada, men ser ni att en mob kutar mot prästen ska ni komma och försöka få bort aggron. Sen om prästen slänger massa dmg-spells så får han givetvis skylla sig själv ^^

Sen kan jag säga att det är precis likadant för oss präster, det finns hur många som hellst som inte fattat det här med Heal=aggro. Många tror att vi klarar oss fint med 1-2 mobbs på oss och att vi ändå ska kunna heala

Heal = aggro vet nog många folk, men präster har skademagiker som har riktigt hög threat som vissa präster får för sig att använda i grupp vilket är sinnessjukt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Vart ska jag hunta / questa för att få mycket pengar.. Är 34 warrior med Whirlwind sword.. Har gjort alla i STV typ.. 30-40 är så segt..

Permalänk
Medlem

Spelar som Night Elf Hunter lvl 27 i Stormreaver... Skulle väldigt gärna questa med någon!

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
Vart ska jag hunta / questa för att få mycket pengar.. Är 34 warrior med Whirlwind sword.. Har gjort alla i STV typ.. 30-40 är så segt..

grinda gorillor i stv tills du blir typ level 36, eller athari highlands, sen drar du till badlands.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Du har inte spelat priest va? När man healar får man aggro från Alla fiender som är med i fighten. Högre level på prästen = Mindre aggro, om prästen sätter på "rätt" talents iaf. Om han bara healar och får aggro så är det NI andra i gruppen som gör fel eller inte fattat vad ni ska göra. Paladins/warriors är inte med i gruppen för att göra specielt mycket skada, ni ska bara stå där och hålla aggro ;). Visst ni kan göra skada, men ser ni att en mob kutar mot prästen ska ni komma och försöka få bort aggron. Sen om prästen slänger massa dmg-spells så får han givetvis skylla sig själv ^^

Sen kan jag säga att det är precis likadant för oss präster, det finns hur många som hellst som inte fattat det här med Heal=aggro. Många tror att vi klarar oss fint med 1-2 mobbs på oss och att vi ändå ska kunna heala

1) Man får inte aggro från alla fiender, bara fiender som har dig på "hatlistan".

2) Alla healing spells gör lika mycket aggro i form av aggro/HP healat (dvs om du kör en renew för 300 och en flash heal för 300 så ger de lika mycket aggro i slutet av renewen).

3) Det är långt ifrån alla fall där det är tankens fel att priesten får aggro. Priesten kan ju inte stå där och bara trycka på knappar hur som haver.

4) Såvitt jag vet så påverkar inte leveln på karaktären aggron. Däremot så är ju aggro-rangen högre om du är lägre level.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
4) Såvitt jag vet så påverkar inte leveln på karaktären aggron. Däremot så är ju aggro-rangen högre om du är lägre level.

appropå ingeting så höll jag på att dö vid lvl 54 i WC när jag hjälpte en polare. endats pga av att hans aggroradius var mycket större än jag väntat mig (+ att raptorerna hämtar polare när de är nära att dö)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
grinda gorillor i stv tills du blir typ level 36, eller athari highlands, sen drar du till badlands.

bra med cash i badlands?

EDIT : vart är detta ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
1) Man får inte aggro från alla fiender, bara fiender som har dig på "hatlistan".

2) Alla healing spells gör lika mycket aggro i form av aggro/HP healat (dvs om du kör en renew för 300 och en flash heal för 300 så ger de lika mycket aggro i slutet av renewen).

3) Det är långt ifrån alla fall där det är tankens fel att priesten får aggro. Priesten kan ju inte stå där och bara trycka på knappar hur som haver.

4) Såvitt jag vet så påverkar inte leveln på karaktären aggron. Däremot så är ju aggro-rangen högre om du är lägre level.

Har en lvl 44 präst och jag har kommit fram till det här..

1) Om du tex healar en warrior som i princip alla mobs slår på, så de mobsen som warriorn inte har tauntat eller slagit på, kommer att slå på dej.

2) har för mig att just flash heal generererar väldigt mycket aggro pga den låga cast timen.

3) Tanken brukar alltid vara bra i höga levels men jag kommer ihåg när jag gjorde deadmines och warriorn visste inte hur han skulle spela.

Säg gärna till om jag har fel

Permalänk
Medlem

Why dont put a HairDresser in SW and IronForge?

Make it cost 5gold or something so it wont be change everyday. I heard alot of ppl that want to change haircolor or style.

//Downup
----------------------
Greetings Downup,

We found your suggestion regarding hairdressing amusing and innovative, we shall pass it along and see what happens - but no guarentees.
----------------------

Permalänk
Medlem

min warrior kör med 2 handsvapen:p ska skaffa whirlwind tror jag:p kör berserker/ arms build, inte så bra på just lvl 34 kanske, men ändå;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

när jag har satt alla points på spells/upgrades i arms .. är det värt att sätta kanske typ 5/5 på 2h sword eller ska jag börja sätta på fury?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
bra med cash i badlands?

EDIT : vart är detta ??

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/ss0102.jpg

inte bättre än arathi (om man inte har tur som mig o hittar http://www.thottbot.com/?i=12960),

bilden är från aeire peak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
inte bättre än arathi (om man inte har tur som mig o hittar http://www.thottbot.com/?i=12960), och det ligger söder om loch modan

damn fint svärd.. finns det en alliance town i badlands? eller flightpoint?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
bra med cash i badlands?

EDIT : vart är detta ??

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/ss0102.jpg

vart e den bilden tagen?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula

EDIT : vart är detta ??

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/ss0102.jpg

har ingen stenkoll på allianceområden men den bilden har vissa likheter med allianceområdet i The Hinterlands

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula

damn fint svärd.. finns det en alliance town i badlands? eller flightpoint?

nej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen

vart e den bilden tagen?

aerie peak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
har ingen stenkoll på allianceområden men den bilden har vissa likheter med allianceområdet i The Hinterlands

ah okej tycker stället ser så häftig ut måste bara dra ditt någon gång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Why dont put a HairDresser in SW and IronForge?

Make it cost 5gold or something so it wont be change everyday. I heard alot of ppl that want to change haircolor or style.

//Downup
----------------------
Greetings Downup,

We found your suggestion regarding hairdressing amusing and innovative, we shall pass it along and see what happens - but no guarentees.
----------------------

Låter ungefär som ett "Vi ringer senare"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kan man lära om sig sina skills om man inte är nöjd me den builden man har ? menar då alla points man satt ut sen level 10 typ,

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen

Permalänk
Medlem

gå till class trainer, kostar dock 5g första gångne tror jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
1) Man får inte aggro från alla fiender, bara fiender som har dig på "hatlistan".

2) Alla healing spells gör lika mycket aggro i form av aggro/HP healat (dvs om du kör en renew för 300 och en flash heal för 300 så ger de lika mycket aggro i slutet av renewen).

3) Det är långt ifrån alla fall där det är tankens fel att priesten får aggro. Priesten kan ju inte stå där och bara trycka på knappar hur som haver.

4) Såvitt jag vet så påverkar inte leveln på karaktären aggron. Däremot så är ju aggro-rangen högre om du är lägre level.

1: Precis som jag skrev, man får aggro på alla fiender som är med i fighten.

2: Renew är bättre eftersom den healar lite åt gången, på så vis har tanken mer tid på sig att bygga aggro

3: Ska låta dig dö nästa gång vi teamar då? klart jag ska heala dom som behäver healing. klarar inte gruppen att hålla aggro från prästen när han healar så är det för få tanks i gruppen.

4: Högre level = Oftast mindre aggro från heals, talents som minskar det.

Spelat till level 54 med min präst nu, detta är vad jag kommit fram till ^^

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
gå till class trainer, kostar dock 5g första gångne tror jag

ok, kan man då ta bort alla points man satt i till exempel Assassination combat och Subtlety Talents för mig då som e rogue ?

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen