Permalänk
Medlem

mislyckad musmoddning

Jag har bytt bort den röda lysdioden mot en grön så det lyser grönt under musen istället. Det är en http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1008&session=1ff271...
Jag bytte på en microsoft intelli 4.0.

problemet är att den bara blinkar på musmattan, som musen gör när den är i luften utan nått underlag. när det var den röda dioden i. Men den går att köra med på mitt datorbord, där regerar den, men inte på musmattan.

Vad kan jag ha gjort för fel?

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?

Permalänk

Musmattan kanske inte reflekterar tillräckligt av det gröna ljuset för att avläsaren ska kännas vid att du flyttar musen... eller nåt?

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

Måste oftast vara en stark lys diod, gärna över 5000 "mcd" tror det heter så.
Kolla på elfa eller något och köp en grön med så högt mcd värde som möjligt så tror jag det funkar.

Permalänk

Den han hade var på 8000 mcd

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Vad har du för musmatta?

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Om jag inte har helt fel så har du gjort ett litet misstag läs på g-tek så ser du att dioden ska ha 5v men musen ger bara ut 3.3v till dioden därför kan den inte läsa för att det lyser inte tillräckligt

Det tror jag att det e iaf

(DIOD LYSDIOD same shit different names )

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk

jag tror som samma sak att du har fel musmatta eller att strömen är för låg det kan också bero på att dioden är för klen

Permalänk
Medlem

Det är en func. jag har testat på båda sidorna.. jag vill ej köpa på mitt ek datorbord för det blir lite oglid. jag har äver testat på en biltema musmatta. på min läsbok regerade den, den är blank.

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?

Permalänk
Medlem

lödde du dit nått motstånd innan?

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

vad menar du? jag lödde med (kmr inte just nu på vad det heter) och en lödkolv så det satt ihopp ganska hårt

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?

Permalänk
Medlem

vanCe: Han ska inte ha något extra motstånd. Sitter där en lysdiod innan så kan där sitta en annan lysdiod efter.
Ge oss en bild på hur mycket det lyser.

Hmm.. Kan vara att där är inbyggt förkopplingsmotstånd iochmed att där står som det gör hos gtek.
Musen är inte trådlös va?
Isf kan du testa att koppla den direkt till +5V från USB.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

var kan man lägga upp bilder någonstans?

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?

Permalänk
Medlem

upl.silentwhisper.net eller nått kommer inte ihåg länken :S

PaNiC antar att du inte sett min musmodd?? jag bytte till blått men jag undrade bara om han hadde lött ditt en motstånd kan jag vara rätt simpla fel ibland eller hur??

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Avstängd

Nej! www.imageshack.us eller något annat, inte silentwhisper!

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanCe
(DIOD LYSDIOD same shit different names )

Det är en jävla skillnad på en diod och en lysdiod... En diod kan vara en likriktardiod, och den lyser då rakt inte.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

förstår ingenting av www.imageshack.us :S finns det någon svensk sida som man kan lägga upp bilder på?

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?

Permalänk
Avstängd

Men ma shallah, tryck på bläddra sen host it!

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann
Det är en jävla skillnad på en diod och en lysdiod... En diod kan vara en likriktardiod, och den lyser då rakt inte.

Japps när jag skrev detdär så hoppades jag på att ingen skull märka just att jag skrev diod men det missuppfattades och nån märkte det skrev en fin rad om att han kan mycket om el och jag fundera ut nått bättre sätt till nästa gång men även bra att du förklarar för nån som inte vet vad en riktig diod är och en lysdiod är

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

och sen när man har laddat upp den det var det jag inte förstod

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanCe
PaNiC antar att du inte sett min musmodd?? jag bytte till blått men jag undrade bara om han hadde lött ditt en motstånd kan jag vara rätt simpla fel ibland eller hur??

Nej det har jag inte, men jag har däremot sett min egen.
Jag missförstod dig helt enkelt. Trodde att du menade att han skulle ha ett motstånd.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Avstängd

Du trycker på den lilla miniatyren som skapas så kommer du till en ny sida med bilden i fullstrolek sedan kopierar du bildadressen och skriver in den i forumet med img taggar, [IMG]bildadress[ /IMG] utan mellanslag och andra konstigheter.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Nej det har jag inte, men jag har däremot sett min egen.
Jag missförstod dig helt enkelt. Trodde att du menade att han skulle ha ett motstånd.

hehe ok då en vi överens

BILDER: På min musmodd med en "LYSDIOD" på 5000mcd och jag tycker den lyser starkare eller??

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39269...

Måste vara volten till "LYSDIODEN"

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

Allting löste sej fin fint! vanCe skickade en grön 3.3 volts diod hem till mej :).
tusen tack vanCe!

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?

Permalänk
Medlem

Okej.. de va juh gött

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann
Det är en jävla skillnad på en diod och en lysdiod... En diod kan vara en likriktardiod, och den lyser då rakt inte.

krämar man på tillräckligt så lyser en likriktare åxå

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt