Nya hd,n funkar ej ( non system disk or disk error )

Permalänk
Medlem

Nya hd,n funkar ej ( non system disk or disk error )

Jag köpte en ny hårddisk (seagate barracuda 200gb) jag har redan en exakt likadan inne i datorn redan. När jag sätter in den nya hårddisken så kopplar jag den som slave efter dvd-brännaren och jag har en 80gb master och en 200gb slave på den andra ide kabeln. När jag startar kan jag se alla tre hårddiskar när den är i dos läge eller nått sånt. Sen kommer det upp ett meddelande "Non-sytem disk or disk error replace and strike any key when ready" :/ det är jätte skumt.. någon som vet vad som är fel ? disken är ju helt ny.
Alla jumpers är på cabel-select.

Permalänk
Medlem

Testa ta hårddisken som master och dvdbrännaren som slave

Jag hade problemet att min dvdbrännare vägrade agera master, så fort jag jumprat den osm master så vägrade windows bota sen när jag jumprat den som slave fungerade det utmärkt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

fungerade inte ifall man köper ett sådant där kontroller kort kan det funka då tror ni? att betala någon hundralapp för att det ska fungera är det värt.. jag vill inte ha köpt en hd för 1000 och så funkar den inte..

Permalänk

Alltså...Vad är anledningen...ska du köpa ett kontroller kort för att du inte har bygglat hd rätt?...:)...läs i den andra tråden vad jag skrev

Visa signatur