Permalänk

WoW vs Guild Wars

Ja tänkte bara höra vilket av spelen ni tycker är bäst. Okej att Guild Wars inte släppts än, men antar att många har spelat betan iallafall.

Har inte kört mycket WoW då jag bara spelade betan kort. Men den tiden jag spelade var väldigt rolig, enormt sköna miljöer. Dock lite synd att det kostar, i månaden alltså.

Gw har jag kört nu i helgen, kan inte påstår att Rollspels-delen var särskillt kul, rätt tråkig miljö där jag var alltså finns en hel del mer att utforska :). Men PvP delen var ju helt enormt kul. Sen har det ju inga månadskostnader heller.

Motivera varför just WoW/GW är bäst!

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Jag gillar GW för att det är helt nyskapande. Tycker inte att WOW är det på något sätt de har bara tagit sådant som funnits förut och lagt in det i deras spel med ett namn som får alla att köpa det.

Asheron's Call 2 skulle vara mitt mest önskade spel på den här listan, dock så finns det inte så många som har spelat det på grund av att det var lite halvdåligt i början, nu är det helt perfekt otroligt kul att spela och att expansionpack kommer snart betyder ju inte att det blir sämre.

Visa signatur

- - -

Permalänk

Gw är ju förövrigt också enormt mycket snyggare än WoW. Om man kollar grafikmässigt.

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

GW, WoW kom inte med något nytt alls, håller med dronkers.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Går inte att gämföra WoW med GW då GW inte är ett mmorpg medans WoW är det.

WoW kom kanske inte med så mycket nyskapande men vad kom GW som var så nytt då ?
I GW så träffas man bara allihopa när man inte slåss för ska man slåss så får man bilda ett party och då separer man sig från hela gruppen av folk. Så man kan se GW som en virtuel Bnet värld.
Om ni frågar mig så är GW rena skiten och man får som nästan alltid vad man betalar för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Om ni frågar mig så är GW rena skiten och man får som nästan alltid vad man betalar för.

Och om du frågar mig så är Wow rena skiten, men det är ju en ganska onödig disskution, och knappast syftet med den här tråden eller hur?

Jag gillar inte Wow och alla dom andra MMORPG-spelen som finns därute, men jag fullkommligt älskar guildwars, har svårt att sätta fingret på det men det är nog känslan den underbara grafiken och alla trevliga uppdrag.

Spelar inte spel så ofta eller mycket, har ett spel jag köpt som jag spelar online, starcraft, har inte hittat något annat som har varit värt att lägga pengarna på.
Dessutom denna grejen med att betala per månad, usch!

edit:
Kom på några saker till.

Det här med att alla spel går ut på att levla som en galen och bara stå och döda gubbar bara för att få level är nog det jag ogillar mest, jag spelar inte datorspel så mycket men dom gånger jag gör det vill jag ha roligt DÅ inte 50 timmars spelande senare när jag nåt en superlevel.

Nej jag vill kunna spela några gånger per vecka och samtidigt kunna vara slagkraftig, vilket spel har det tidigare funnits det alternativet?

I wow är det ju bara tiden du lägger ner som belönas, den som spelar mest blir bäst, så är det inte nödvändigtvis i Guildwars.

Permalänk
Medlem

WoW kostar för mycket / månad
GW kostar inget!!
wow käns gammalt (det är inte samma värld som i WC spelen- trots namnet)
GW är helt nytt och bygger inte på nogot annat spel och därmed har man inget att klaga över....

edit: WoW är ett mmorpg spel
GW är ett mmocoop

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
WoW kostar för mycket / månad
GW kostar inget!!
wow käns gammalt (det är inte samma värld som i WC spelen- trots namnet)
GW är helt nytt och bygger inte på nogot annat spel och därmed har man inget att klaga över....

edit: WoW är ett mmorpg spel
GW är ett mmocoop

Inte samma värld ? Vart har du fått det ifrån, Världen som WoW bygger på är avbildad från Warcraft historien.

Så för att GW bygger på något nytt så har man inget att klaga över ? SÅ fel man kan ha. GW är 110% pure hack´n slash som en diablo 2 klon fast med virtuelt bnet.

Permalänk
Medlem

Wow så lätt, fan 100kr i månaden, det är småpengar för att kunna lira å ha roligt. Grafiken kanske inte är så revolutionerande, men den är snygg på sitt sätt, den passar helt enkelt in i warcraftmiljön man föreställt sig. Ett helt klart underbart spel.

Permalänk
Medlem

Dessutom så har man minnen från gamla blizzard klassiker, som gör man vill återuppleva världarna, iaf jag.

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

wow, har inte testat GW, men wow är mmorpg, vilket jag fått smak för:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Sötast

Gillar både WoW och GW....

men WoW, är mycker mer "mig" ... kan inte säga mer än att jag älskar wow hopplöst mycket....

Men det är GW jag ska spela

Permalänk
Medlem

Har inte testat GW.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Gillar både WoW och GW....

men WoW, är mycker mer "mig" ... kan inte säga mer än att jag älskar wow hopplöst mycket....

Men det är GW jag ska spela

Om du nu tycker om WoW mer bättre varför då spela GW?

En annan dålig (som jag ser det) är att när man spelar så är det ju bara i städerna som man möter folk om man inte joinar party. Sedan om jag fattat det rätt så när man kör party så är det på någon i party's "server" man kopplar sig till. Lite roligare när man ser andra strida samtidigt Men spela roll egentligen..

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

HATAR grafiken i WoW, allting ser ju ut att vara uppbygt av fyrkanter???
hoppas någon håller med om det här, för.. om man tänker efter.. i andra spel, såsom AgeOfEmpires II, så var gubbarna helt otroligt snygga.
Visst, man kan vrida på kameran...
fast det tröttnade jag på efter 2 sekunder, och dom där fyrkanterna som allt ser ut att vara uppbyggt av tröttnade jag på efter 1 sekund.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krippe
HATAR grafiken i WoW, allting ser ju ut att vara uppbygt av fyrkanter???
hoppas någon håller med om det här, för.. om man tänker efter.. i andra spel, såsom AgeOfEmpires II, så var gubbarna helt otroligt snygga.
Visst, man kan vrida på kameran...
fast det tröttnade jag på efter 2 sekunder, och dom där fyrkanterna som allt ser ut att vara uppbyggt av tröttnade jag på efter 1 sekund.

Det är detta jag älskar med swec.
Folk vet inte när de ska använda ? eller ! och de vet inte at det räcker med 1.
Att se folk ha så fruktansvärt dålig struktur på meningar gör mig gråtfärdig.

Sitter du här och gämför age of empires 2 med wow ? Rent grafiskt ?
Warcraft 3 motorn som WoW bygger på är mer avancerad än den motor som Age of empires är byggd på och ser enormt mycket bättre ut. Jag tror inte en sekund på att du spelat WoW överhuvud taget, du får gärna ta en screenshot på det du upplever som fyrkantigt för att stärka det du säger.

Tror du ska gå till en optiker som får ta en titt på dig.

Permalänk
Medlem

wow lätt, fattar inte hur ni kan tycka att gw är nyskapande känns ju som att spela ett spel från 90-talet med upphottad grafik.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krippe
HATAR grafiken i WoW, allting ser ju ut att vara uppbygt av fyrkanter???
hoppas någon håller med om det här, för.. om man tänker efter.. i andra spel, såsom AgeOfEmpires II, så var gubbarna helt otroligt snygga.
Visst, man kan vrida på kameran...
fast det tröttnade jag på efter 2 sekunder, och dom där fyrkanterna som allt ser ut att vara uppbyggt av tröttnade jag på efter 1 sekund.

Grafiken är som någon nämnde inget nytt men den är heller inte ful. Trådens syfte var att man skulle motivera varför man tycker att GW/WoW är bäst inte varför man tycker det är dåligt. Sen får man gärna komma med bra argument. Dina är ju patetiska.

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

kostar inte GW nått i månaden eller har jag fattat fel i denna tråden ?

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
kostar inte GW nått i månaden eller har jag fattat fel i denna tråden ?

Då får köpa spelet, kostar som alla andra spel. Dock värt att nämna är att du behöver betala för expansionerna senare, du får de inte gratis, som många MMORPG, t.ex Lineage 2, där alla expansioner är helt gratis.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Skumma igenom posten lite fort för att jag tyckte den såg intressant ut, det är två ganska skillda typer av spel även om båda spelas online.

GW är ett hack n' slash spel, det kommer troligtvis krävas mindre tid på detta spelet än WoW. Det är nog även en typ av spel du kan slänga upp i hyllan och sen ta fram igen ett halvår senare o fortfarande tycka det e skoj att spela, eftersom det kräver mindre tid än wow(antagligen). Vilket gör att det inte är lika jobbigt att börja om. Så var det iaf för mig när jag spela d2^.^, man spela det som bara den ett tag, sen sluta man. ett år senare elr mer kanske tom börja man spela igen, från scratch, utan nån större problem.
detta känns som det skulle vara ett större problem i ett mmo spel, eftersom det ofta tar så mycket tid att skaffa items och lvla.

WoW ett mmorpg spel helt enkelt, wow var inte min stil direkt. Jag spela det i 2 veckor sen la jag ner. Jag vet inte exakt hur mycket tid WoW kräver eftersom blizzard försöker göra massa snabblevevling osv i spelet. (så man istället för att lvla kommer få jaga items som ett djur)

usch blev lite konstig inlägg men men whatever
WoW är säkert ett skitbra mmorpg spel egentligen men jag själv har blivet förälskad i hur främst PvP in Lineage2 fungerar, o när jag spelade WoW så var det något jag saknade enormt mycket(eftersom jag tycker deras "pvp" så som den är i nuläget är skitkass) o jag la därför ner det spelet väldigt fort. Det e så skönt att kunna slå ner folk som du bara stör dig på eller helt enkelt muckar gräl, i l2 iaf^.^ och castle sieges är underbara hundratals pers som slåss om en byggnad och makt, roligare blir det inte enligt mig men vem vet. WoW kanske kommer få en skitrolig PvP del senare med battlegrounds, jag kommer vänta o se o kanske börjar man då spela det som man trotsallt mer eller mindre hatade från början ;D

okej slut på uppstatsskrivningen, skittrött o borde gått o zzzat för ett bra tagsen ^^. hoppas ni lykkas förstå vad man skrivet

Permalänk
Medlem

Har inte testat WoW och lär aldrig göra det heller. Så min röst läggs på GW.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krippe
HATAR grafiken i WoW, allting ser ju ut att vara uppbygt av fyrkanter???
hoppas någon håller med om det här, för.. om man tänker efter.. i andra spel, såsom AgeOfEmpires II, så var gubbarna helt otroligt snygga.
Visst, man kan vrida på kameran...
fast det tröttnade jag på efter 2 sekunder, och dom där fyrkanterna som allt ser ut att vara uppbyggt av tröttnade jag på efter 1 sekund.

Vill du dom ska Slänga in Far Cry Motorn?

Tror det är onte så lätt att gör en über Motor Till MMORPG spel..

Det är ju 100 tusentals spelare som spelar MMORPG och försök att Få en (DediCerad Stavning?) sewrv på farcray som ska kunna ha kapacitet till över 1000 spelare..

Visa signatur

| A64 3200+ | 2x Apacer 512 Mb Pc3200 | Powercolor x800 XT |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Då får köpa spelet, kostar som alla andra spel. Dock värt att nämna är att du behöver betala för expansionerna senare, du får de inte gratis, som många MMORPG, t.ex Lineage 2, där alla expansioner är helt gratis.

Dock kommer du inte att behöva köpa expansionerna om du inte vill. man kan spela vidare ändå. Har bara spelat GW så där hamnar min röst.

En sak bör dock tilläggas och det är att GW främst och förmodligen roligast som GvG. Har man inte testat det så har man heller inte testat spelets fulla potential. Annras så kan det vara rätt mycket hack n slash stundvis men då capen är så pass låg så blir det inte det i längden utan just mer GvG.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Dock kommer du inte att behöva köpa expansionerna om du inte vill. man kan spela vidare ändå. Har bara spelat GW så där hamnar min röst.

En sak bör dock tilläggas och det är att GW främst och förmodligen roligast som GvG. Har man inte testat det så har man heller inte testat spelets fulla potential. Annras så kan det vara rätt mycket hack n slash stundvis men då capen är så pass låg så blir det inte det i längden utan just mer GvG.

Vad betyder GvG?

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjortisslayaH
Vill du dom ska Slänga in Far Cry Motorn?

Tror det är onte så lätt att gör en über Motor Till MMORPG spel..

Det är ju 100 tusentals spelare som spelar MMORPG och försök att Få en (DediCerad Stavning?) sewrv på farcray som ska kunna ha kapacitet till över 1000 spelare..

De flesta andra har lyckats, titta bara på Everquest 2.

Och ja vad är GvG:confused:

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

GvG Är Guild Vs Guild.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
De flesta andra har lyckats, titta bara på Everquest 2.

tycker inte det verkar vara så snyggt..

Har inte var inne på MMORPG så länge..
Men WoW ser inte ut som ett par fyrkanter heller, har bara lirat 2 mmorpg, WoW och Priston Tale..

Visa signatur

| A64 3200+ | 2x Apacer 512 Mb Pc3200 | Powercolor x800 XT |

Permalänk
Medlem

har inte lira gw ngt, men kan berätta att wow absolut INTE är ett MMORPG-spel,.. bara mmo. finns verkligen ingen som helst RPG-känsla i wow, folk bryr sig inte om sina karaktärer alls utan ska bara lvla så fort som möjligt.. JÄVLA SKOJ.

Visa signatur

"we educate ourselves so we can go to works we dont like, to buy shit we dont need"

Permalänk
Medlem

finns det nått sätt att komma med på sista beta event saken?
skulle vilja prova gw innan det släpps, av dom videos jag sett så verkar det vara ett riktigt trevligt spel men svårt att veta innan man provat :\