Permalänk
Medlem

tycker det är helt okej jag.
och i de första månaderna i ett mmorpg är det helt okej med lite buggar och lagg osånt.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Nu ikluderade jag snacks och dricka.. vilket man brukar köpa innan man går in.

Sen när det gäller personer som är under 18 och har svårt att få sina föräldrars
medgivande för att spela, så ser jag det inte negativt med det.
eftersom väldigt många som är "yngre" har omoget beteende och det är
oerhört störande. "CS Syndromet" förstör så oerhört mycket.
Men nu pekar jag inte ut någon speciell, det finns folk som kan visa mognad
också. men det är få. CurunirOfValinor ta det inte personligt.
Själv föredrar jag guilds som har en medelålder på 25-30 år för att slippa
tönterierna.

och när det gäller Wow så vet jag att dom har serverproblem men det är inget
jag skulle bry mig om. Det finns inte ett enda (jag lovar) MMORPG som har flytigt
på bra direkt efter release.
Själv spelar jag inte Wow pga att jag inte ser någon tjusning i det när jag har spelat
massvis med andra. För lite spelkänsla.
och om det är någon som vill argumentera emot så vill jag se någon som har
erfarenhet inom MMORPG ( Dom som har varit med från början ).

Först och främst ser jag det som avbetalning på en vara som man redan köpt.
Sen för det andra om man ska köra med argumentet "men det kostar att uppdatera spelet"(läste på annat forum) m.m så håller det inte när nästan alla andra företag också gör det.
Sen din generalisering på att alla "yngre" är dumma i huvudet håller inte.
"The average Joe" ser folk över 25 år som fortfarande spelar spel som allmänt socialt efterblivna och ensamma där de finner sin tröst i spel där de kan vara "den där" hjälten eller hjältinnan.
Jag tror inte du skulle uppskatta om jag hade den uppfatningen om dig gissar jag på så tänk på det här med generalisering, jag är 20 år gammal och har många kusiner som är från 12 till 30 år gamla.
Sättet "fjortisar" uppför sig på beror på uppfostran och inte ett spel.

Förlåt om jag har stavat kluddigt och så hade bråttom.

Visa signatur

ohh wieeeeeeeeeeeee

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Fast nu spelar ju inte alla Valves kunder på servrar som sköts utav Valve så det kan man inte precis jämföra, bredbandsräkningen för Blizzard vore riktigt skoj att se någon gång.

Ja dom har kanske inte samma driftskostnad men supporten är nog jämförbart. De driftskostnader som de har borde kunna täckas av det man faktiskt betalar när man köper spelet. Den månadskostnad som ev ska betalas borde vara löjligt låg med tanke på hur många som faktiskt spelar.

Blizzard borde bli räjält rika av WoW. Inget fel med det men jag tänker inte betala utan väljet ett konkurerande alternativ som är mer konsumetmedveten i sin prissättningsstrategi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Blizzard borde bli räjält rika av WoW. Inget fel med det men jag tänker inte betala utan väljet ett konkurerande alternativ som är mer konsumetmedveten i sin prissättningsstrategi.

Helt rätt rösta med plånboken, själv tycker jag och många andra att månadsavgiften är okej och väljer således att betala.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
GuildWars har ingen månadskostnad, många spelare. Är i betastadie och ändå är servrarna stabilare än WoW servrarna verkar det som.

Så visst kan man göra stabila bra MMO's utan månadskostnad.

Slutsats: Ni blir rånade

Bevis och lite siffror och så vore roligt istället för att bara slänga ur sig påståenden sådär... faktiskt.

Permalänk

Visst är det arton på skaffa sig ett visa?

Edit: För ja knalla in på Fsb här hemma och sa att ja ville byta från ett maestro till ett visa.. och det gick galant
Jag är bara 17

Visa signatur

| A64 3200+ | 2x Apacer 512 Mb Pc3200 | Powercolor x800 XT |

Permalänk
Medlem

Betalar ungefär 100/mån för WW2-online. Det är det värt med tanke på driftkostnaderna för "massiva mutliplayerspel"och att CRS ständigt uppdaterar spelet med nytt material, nya tanks, flygplan, bättre grafik osv. Dessutom slipper man idioter som enbart loggar in för att förstöra och irritera andra spelare.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det är alldeles för dyrt. Först ska jag kasta ut 449kr och sedan ska jag betala mer än 100kr per månad. 100kr kan tyckas vara lite pengar om man spelar väldigt mycket. Men jag brukar inte spela så intensivt, det tog exempelvis 1.5 månad för mig att klara ut Half-life 2. (Om jag minns rätt?) Därför känns det inte så värt att lägga ut så mycket pengar för några få timmars spelande.

Permalänk
Medlem

Guildwars föresten, är det inte bara själva staden eller va sjutton det är för område man möts och bildar grupper i som utvecklarna hostar en server till och sen när man drar iväg på ett äventyr blir en av spelarnas burkar själva hosten?

Någon som har koll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Nu ikluderade jag snacks och dricka.. vilket man brukar köpa innan man går in.

Sen när det gäller personer som är under 18 och har svårt att få sina föräldrars
medgivande för att spela, så ser jag det inte negativt med det.
eftersom väldigt många som är "yngre" har omoget beteende och det är
oerhört störande. "CS Syndromet" förstör så oerhört mycket.
Men nu pekar jag inte ut någon speciell, det finns folk som kan visa mognad
också. men det är få. CurunirOfValinor ta det inte personligt.
Själv föredrar jag guilds som har en medelålder på 25-30 år för att slippa
tönterierna.

och när det gäller Wow så vet jag att dom har serverproblem men det är inget
jag skulle bry mig om. Det finns inte ett enda (jag lovar) MMORPG som har flytigt
på bra direkt efter release.
Själv spelar jag inte Wow pga att jag inte ser någon tjusning i det när jag har spelat
massvis med andra. För lite spelkänsla.
och om det är någon som vill argumentera emot så vill jag se någon som har
erfarenhet inom MMORPG ( Dom som har varit med från början ).

Sånt här blir jag så jävla förbannad på! Vem fan är de som är tönt? 25-30 åringar som sitter helt själva i sin etta och har köpt en riktig "tuff" dator som dom kan skryta med på swec. Dom sitter där dagarna i ända och kör sina jävla RPG eller rollspel eller vad fan dom heter MMORPG . Finns ju så jävla många namn på skiten! Sen sitter ni där med era nya jävla högtalarsystem.

-"Själv föredrar jag guilds som har en medelålder på 25-30 år för att slippa tönterierna"

Vad är det för nått jävla skitsnack?

Men visst då kan alla vi ungdomar här sluta sitta vid datorn så kan ni "gubbar" sitta där och spela era WoW spel och rollspel.

/ En annars glad och trevlig mopedist

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Guildwars föresten, är det inte bara själva staden eller va sjutton det är för område man möts och bildar grupper i som utvecklarna hostar en server till och sen när man drar iväg på ett äventyr blir en av spelarnas burkar själva hosten?

Någon som har koll?

Stämmer säkert men i så fall är de bara smarta. Drar ner deras kostnader samtidigt som det inte kostar spelarna något extra.

Permalänk

PLUS på svt 1 nu. om WOW

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Nu ikluderade jag snacks och dricka.. vilket man brukar köpa innan man går in.

Sen när det gäller personer som är under 18 och har svårt att få sina föräldrars
medgivande för att spela, så ser jag det inte negativt med det.
eftersom väldigt många som är "yngre" har omoget beteende och det är
oerhört störande. "CS Syndromet" förstör så oerhört mycket.
Men nu pekar jag inte ut någon speciell, det finns folk som kan visa mognad
också. men det är få. CurunirOfValinor ta det inte personligt.
Själv föredrar jag guilds som har en medelålder på 25-30 år för att slippa
tönterierna.

och när det gäller Wow så vet jag att dom har serverproblem men det är inget
jag skulle bry mig om. Det finns inte ett enda (jag lovar) MMORPG som har flytigt
på bra direkt efter release.
Själv spelar jag inte Wow pga att jag inte ser någon tjusning i det när jag har spelat
massvis med andra. För lite spelkänsla.
och om det är någon som vill argumentera emot så vill jag se någon som har
erfarenhet inom MMORPG ( Dom som har varit med från början ).

va det där en pik på att jag e 14 och lirar lirar för mkt cs?
Nedu 21 och studerande är jag allt, och med vad det kostar att ha en maskin som det går att lira på så har man inte råd med 100kr/mån för att spela ett spel...
Fan knappt att studerande har råd med mat på bordet.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
PLUS på svt 1 nu. om WOW

Såg det. Alltså, han måste ju ha sovit under en sten om han inte ens visste att det var ett online-spel och att det var månadsbetalning. Köpte han bara ett spel som han tyckte kartongen såg häftig ut på utan att veta var det var för spel mån tro?

Personligen gillar jag inte månadskostnader på spel men jag väljer också att inte köpa såna spel. Valet är ju fritt och än så länge finns det inget spel som intresserar mig så pass att jag är beredd att betala månadsavgift för det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Dollarkursen är väl på 7,04, så 15x7,04 = 105,62.

På 50 år blir det 63372:-

Känns som om man kan göra nåt bättre för dom pengarna faktiskt.

Jävlar du satsar på en riktigt lång karriär du. Själv tycker jag det är helt okej att betala månadskostnad. Tycker inte att det är så farligt att offra ca 100 kr i månaden. Sen så gör WOWs "restingsystem" så att man inte känner sig tvingad att spela hela tiden.

EDIT: Såg plus.. Han hade ju köpt Collectors edition. hahaha

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Han borde väl ha sett på lådan att det var en månadskostnad...

Visa signatur

Athlon 64 2800+, Epox 8kda3j, Kingston 1GB Ram, Sapphire 9800pro, LG L1740P, Antec SLK3700BQE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Amen hurra hurra och godmorgon på dig då... WoW är en MMORPG å Guildwars är mer ett Multiplayer spel med privata servrar... konstigt att det är mindre belastat... och mja.. det har nog kanske hälften av players av vad wow har

Eftersom GuildWars bara har spelats på några få beta helger så har det inte lika mycket spelare som wow

Annars tycker jag att GuildWars serversystem är mycket bättre än det som wow har, då man kan spela med alla andra som spelar GuildWars och inte som i wow då man bara kan spela med de som är på en viss server

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMPLiFY
Eftersom GuildWars bara har spelats på några få beta helger så har det inte lika mycket spelare som wow

Annars tycker jag att GuildWars serversystem är mycket bättre än det som wow har, då man kan spela med alla andra som spelar GuildWars och inte som i wow då man bara kan spela med de som är på en viss server

och på samma gång kan du bara spela med dom du väljer... finns aldrig en chans att du stöter på en människa... ny vän.. eller någon att ens prata med,... om du inte är i en stad...

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa WoW, men jag har inte möjlighet att betala via kort.
Funkar det att regga ett gamecard, sedan köra gratismånaden och sedan köra end subsricption för att i sommar är jag inte hemma så mycket.
Kunna utnyttja sina 60dagar senare utan probs?

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No1
Först och främst ser jag det som avbetalning på en vara som man redan köpt.
Sen för det andra om man ska köra med argumentet "men det kostar att uppdatera spelet"(läste på annat forum) m.m så håller det inte när nästan alla andra företag också gör det.
Sen din generalisering på att alla "yngre" är dumma i huvudet håller inte.
"The average Joe" ser folk över 25 år som fortfarande spelar spel som allmänt socialt efterblivna och ensamma där de finner sin tröst i spel där de kan vara "den där" hjälten eller hjältinnan.
Jag tror inte du skulle uppskatta om jag hade den uppfatningen om dig gissar jag på så tänk på det här med generalisering, jag är 20 år gammal och har många kusiner som är från 12 till 30 år gamla.
Sättet "fjortisar" uppför sig på beror på uppfostran och inte ett spel.

Förlåt om jag har stavat kluddigt och så hade bråttom.

"nästan alla andra företag" gör en kanske 2 och om de är riktigt snälla 3 patchar. De fixar i stort sett BARA buggar och lägger 99,9% av gångerna INTE till nåt nytt till spelet. Och de kommer inte flera gånger i månaden. Ditt resonemang håller inte för 5 öre.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Finns det inte VISA-kort utan kredit nu för tiden, för de som studerar o.s.v.? Kan man inte skaffa ett sådant med föräldrarnas medgivande om man är under 18?

Personligen tycker jag att den här diskussionen om ålder på spelarna är helt fel. Jag har spelat med folk i lägre tonåren som varit bra mycket mognare än personer som är 20-30 år, och som har varit kul att spela med. Man kan inte sortera folk efter ålder. Även om de flesta som uppför sig störigt är yngre människor så det jobbigare med de som är äldre och inte kan uppföra sig.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

låter ju jättekul att lease grejer
i detta fall köper du först å betalar mer sen.

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk

Tänk er vilka hutlösa pengar Spelföretagen tjänar (på er) på att ha en månadskostnad + att spelet kostan en slant att köpa... De vore lite mer ok om spelet var gratis men hade en månadskostnad på en hundring, eller att det kosta ca: 800kr utan månadsavgift. Så för min egen del så slopar jag dessa pengakåta företag...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Vi säger såhär.
Half life 2 450 kr tog mig 3 dagar att spela igenom, vist man kan spela lite MP sen men hur roligt är det.

spelar du ett mmorpg för de pengarna så kan du spela enormt mycket längre och få mer för pengarna än köpa ett spel var 3e månad du kan lira mmorpg.

Day of Defeat var gratis och jag spelar det fortfarande nu ett par år senare efter att det först kom ut

Edit:
Jag ser då ingen skillnad mellan 'multiplayer' i t.ex. Quake som med WoW... man spelar ju helt enkelt med andra över nätet (eller lan)

+ du glömde att WoW också kostar en liten slant ibörjan när man köper det, precis som alla andra spel ute i butiken

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Day of Defeat var gratis och jag spelar det fortfarande nu ett par år senare efter att det först kom ut

Edit:
Jag ser då ingen skillnad mellan 'multiplayer' i t.ex. Quake som med WoW... man spelar ju helt enkelt med andra över nätet (eller lan)

+ du glömde att WoW också kostar en liten slant ibörjan när man köper det, precis som alla andra spel ute i butiken

cope när du spelar Quake på nätet så drar du NOLL bandbredd från ID som gjorde spelet. De har 0 kronor i kostnad för ditt multiplayer spel då allt körs på din dator eller den dator som agerar server. När du kör WOW så går ALL trafik via Blizzards servrar. Det är enligt mig en rätt stor skillnad. Låt säga att du bestämde dig för att skaffa en spelserver för CS, SWAT4 eller liknande för alla dina kompisar. Låt oss säga att du har 100 kompisar och att de i sin tur bjuder in några till så att nu 400 stycken försöker spela på din server. Du har nu två val. antingen så slutar du med att agera server eller också inser du att du måste ha en lina till plus kanske 2-3 datorer till för att alla ska kunna spela. Detta är vad Blizzard måste tänka på. Det är ju knappast så att alla spelare kopplar upp sig till bara en dator. Servrar kostar, servrar måste underhållas, de måste står nånstans, de behöver många linor. Skulle de sluta med månadskostnad hade de redan gått i konkurs.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag hade inte haft något emot en månadskostnad om spelet hade kostat 50-100kr i butik. Men nu ska det först slängas ut 400kr på spelet, sen 100kr/månad för att få spela. Näe tack..

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Tänk er vilka hutlösa pengar Spelföretagen tjänar (på er) på att ha en månadskostnad + att spelet kostan en slant att köpa... De vore lite mer ok om spelet var gratis men hade en månadskostnad på en hundring, eller att det kosta ca: 800kr utan månadsavgift. Så för min egen del så slopar jag dessa pengakåta företag...

Om det hade varit gratis eller kostat väldigt lite så finns det nog vissa som hade skaffat sig en hel hög för att sen sälja dyrt då det inte funnits någonstans.

Så jag tycker att det ska kosta 400 kr eller vad det nu kostar, men då ska man få mer än en månad gratis.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CurunirOfValinor
Om det hade varit gratis eller kostat väldigt lite så finns det nog vissa som hade skaffat sig en hel hög för att sen sälja dyrt då det inte funnits någonstans.

Så jag tycker att det ska kosta 400 kr eller vad det nu kostar, men då ska man få mer än en månad gratis.

Jo precis.. Kanske en testperiod på 2-3 månader.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Men det är hemskt vad alla klagar över månadskostnader nu då. Kan inte minnas att det var direkt mycket prat om månadskotnader när andra MMO spel har släpts, men nu när WoW är ute så är det ett jävla gnäll.

Det är ingen som tvingar er att betala eller spela MMO spel, det är helt valfritt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Men det är hemskt vad alla klagar över månadskostnader nu då. Kan inte minnas att det var direkt mycket prat om månadskotnader när andra MMO spel har släpts, men nu när WoW är ute så är det ett jävla gnäll.

Det är ingen som tvingar er att betala eller spela MMO spel, det är helt valfritt.

Tja trådskaparen frågade ju faktiskt. Sen spelar jag inte WoW eller något annat MMO. Diskussionen dök nog upp nu när det är så pass många fler som spelar ett MMO med tanke på hur populärt WoW är.