Permalänk
Medlem

k700i - vodafone

Hej, köpte en k700i idag och undrar om man kan göra dessa grejer :

1: Ta bort Vodafone Live menyn och allt som har med de att göra.
2: vilken kabel ska man ha?
3: Kan man skicka musik, bilder, teman, spel m.m till mobilen och från mobilen till datorn med kabel?

// Tack

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

1. Nej, Vodafone har låst så att du bara kan ha det temat. (Har för mig, ngn rätta mig om jag har fel)
2. Fick du inte med en?
3. Jag tror att dom har låst den funktionen också, p.g.a. att dom vill att du ska använda deras Live!-tjänster.

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem

1: Besvarat (du kan dock ändra temat men vodafone ikonen nere till höger stannar för evigt)
2: Vilken Bluetooth-dongle som helst (Länk)
3: Ja (kolla på www.zedge.no och www.k-700.com för teman, spel etc)
4: För att använda musik till ringsignal så måste man omkoda dem till dm format med Sony Ericsson DRM Packager v1.21

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Jag fick ingen kabel när jag köpte mobilen. Vilken kabel behöver man för att uppgradera mobilen da?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Om inte Vodafone skickar med en kabel så ingår det ingen till K700i.

rragon: sök på "uppdatera K700" här på forumet så kommer flertalet trådar upp med all info du kan behöva.

Permalänk
Medlem

Hmm. Nån som kan ge en länk till en hemsida eller rekomendera en säljare i västerås som säljer en t28 kabel till en k700i? jag vill UnBranda och låsa upp den.

// Tack

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Jag köpte en k700i, med vodafone, men inte med live!, hade inte du möjlighet att göra det?

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Hmm. Nån som kan ge en länk till en hemsida eller rekomendera en säljare i västerås som säljer en t28 kabel till en k700i? jag vill UnBranda och låsa upp den.

// Tack

Det är mycket billigare att unbranda via en affär än att köpa kablarna osv som man behöver för att göra det själv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
1: Besvarat (du kan dock ändra temat men vodafone ikonen nere till höger stannar för evigt)
2: Vilken Bluetooth-dongle som helst (Länk)
3: Ja (kolla på www.zedge.no och www.k-700.com för teman, spel etc)
4: För att använda musik till ringsignal så måste man omkoda dem till dm format med Sony Ericsson DRM Packager v1.21

Är du säker på att man kan lägga över spel och dylikt till dom, när det är Vodafone?

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem

Jag har lagt in spel, musik och teman på min k700i med vodafone iaf...

Permalänk
Medlem

har köpt en blåtand adapter och installerat mobilen har kopplats till den, men problemet är att jag inte vet hur man skickar över mp3, bilder och sånt till mobilen, har försökt med Se programet som man fick med men hitta ej, vad är problemt?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

om man har xp så ska man inte behöva extra program.
Gå in i kontrollpanelen öppna bluetoothenheter, lägg till din telefon, kryssa för alla rutor under alternativ.
Sen ska man kunna högerklicka på filen och skicka till-> bluetooth enhet...