Permalänk
Medlem

Byggarspel

Jag har nyligen fått ett litet sug efter spel där man bygger saker: städer, slott, nöjesparker, vad som helst. Lite handel funkar, men helst inte så mycket strid och erövring, jag är lite för feg för sånt.

Några tips på inte alltför uråldriga spel?

Permalänk
Medlem

Sim City 4

Visa signatur

Bekämpa alkoholismen! Drick mera så det blir mindre över till andra!

Permalänk

blockland:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Rollercoaster Tycoon ifall du bara vill bygga. Civilization 3 ifall du vill uppleva ett ruskigt bra spel som involverar byggande men också krig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
blockland:D

Hehe jo Blockland är kul byggspel. ^^

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42035...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hehe jo Blockland är kul byggspel. ^^

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42035...

...i ungefär 30 minuter.

Sim City 4 var ett bra tips, inte spelat det så mycket men det verkade ganska kul. Den där expansionen, gör den stor skillnad så man ska ha den också? Mina städer i Sim City brukar dock bli ghettos ganska snabbt, heh.

Civ 3, involverar det så mycket byggande annat än att man väljer från en lista vad man vill ha?

Permalänk

Sim City 4 som sagt. Eller om du vill vara lite old skool, Theme Park... Jaja, Rollercoster Tycoon får väl vara med också då.

Edit: Glömde det ultimata byggarspelet, Transport Tycoon.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk

byggspel?? TETRIS!!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
...i ungefär 30 minuter.

Sim City 4 var ett bra tips, inte spelat det så mycket men det verkade ganska kul. Den där expansionen, gör den stor skillnad så man ska ha den också? Mina städer i Sim City brukar dock bli ghettos ganska snabbt, heh.

Civ 3, involverar det så mycket byggande annat än att man väljer från en lista vad man vill ha?

Angående Civ 3 så har du städer som bygger saker, arbetare utanför städerna som arbetar i landsskapet osv. Det är inte ett byggarspel på det klassiska viset, utan mer ett strategispel. Men testa, jag tror inte du blir besviken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Angående Civ 3 så har du städer som bygger saker, arbetare utanför städerna som arbetar i landsskapet osv. Det är inte ett byggarspel på det klassiska viset, utan mer ett strategispel. Men testa, jag tror inte du blir besviken.

Jepp, får se om någon bekant har ett ex jag kan låna, får ju prova åtminstone. Tack för tipsen.

Permalänk
Medlem

Stronghold kanske?

Permalänk
Medlem

"IRL: The return of Hammare-Spik-brädor" - 0:- på webhallen

Permalänk

Anno (ska vara något årtal här också) - Medeltiden, utforksa öar och bygg fetingstäder.

Transport Tycoon (Klassiker, bygg upp ett affärsimperium bestående av tåg/båt/flyg/lastbil/buss)

Stronghold (har bara lirat ettan. Bygg ett feting slott, försök sedan storma det. Eller försök bara bygga så stort som möligt i managementdelen)

Startopia (Bygg i en rymdbas, innehåller en mycket liten del krigande)

Dessa kommer jag på såhär direkt, återkommer kanske med mer!

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon = Det ultimata byggarspelet;)

Visa signatur

Opteron 144 X800XT PE 2GB Ram Dualchannel

Permalänk
Avstängd

Ceasar 3? det är iofs halvgammalt. men fungerar klockrent än idag

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

Vart hittar man Transport Tycoon? Är det freeware eller försöker de fortfarande tjäna sig en slant?

The sims serien är ju byggar spel, kan ju bygga sig ett slott iaf

Permalänk

Det finns även en uppföljare till Transport Tycoon som heter Chris Sawyer's Locomotion. Har dock inte testat det själv. Men det är ganska billigt, man kan få det för drygt en hundring skulle jag tro

Permalänk
Medlem

Pizza Tycoon, Pizza $yndikatet, Theme Park, Theme Park World, Theme Hospital.

Klassiker!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Vart hittar man Transport Tycoon? Är det freeware eller försöker de fortfarande tjäna sig en slant?

The sims serien är ju byggar spel, kan ju bygga sig ett slott iaf

Jag köpte det på 10 kronors butiken

Constructor

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Constructor Underground var också rätt kul faktiskt.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

SimCity2000 är bäst av alla SimCity spel enligt mig.
Evil Genius men där är det en del fighter men men
Transport Tycoon Deluxe är helt klart en klassiker

Permalänk
Medlem

Rollercoaster Tycoon 1 och 2 är helt underbara

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Mulle Meck bygger hus

Permalänk
Medlem

Pontifex 2 är ett riktigt byggarspel. Där ska du konstruera broar för bilar och tåg. Rekommenderas.

Visa signatur

|| i7-6700K @ 4.0 GHz ~~ 16gb RAM ~~ GTX 970 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RVR
Pontifex 2 är ett riktigt byggarspel. Där ska du konstruera broar för bilar och tåg. Rekommenderas.

Japp, riktigt skoj

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Pontifex 2 har bytt namn till Bridge Construction Set, ifall någon skulle leta efter det. Föregångarna heter Pontifex och Bridge Builder, och den gansa ouppskattade efterföljaren heter Bridge It.

Permalänk
Medlem

Här kan du köpa Bridge Construction Set http://www.chroniclogic.com/

Permalänk

det där "pharaoh" spelet är ju ett mycket bra byggar spel.
det har en del år på nacken,men är fortfarande mycket.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Bygg bilar/hus/flygplan/båtar med mulle meck..kasnke inte städer åså..men det funakr;)haha

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Corsair Powersupply 650W Black | Asus P5Q Pro | Intel Core™ 2 Quad Q9550@2.83GHz | Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB | Radeon HD 4870, 1GB

Permalänk
Medlem

Theme Park till Sega MegaDrive

Vilka minnen!!!!

Visa signatur

"Det är inget plus/minus, de är på ett ungefär..." - Löjtnant i flygvapnet
[burk]