Permalänk
Medlem

loopia.se

Hej

För ca 1år sedan så registrerade jag en domän och ett webhotell på www.loopia.se. Det var rätt så mycket rabbat på den tjänsten så jag nappade.

Nu 60dagar innan tjänsten har gått ut så har loopia.se skickat en ny faktura varav den på ca 1000kr, jag blev väldigt orolig eftersom dom inte har sagt något innan om att jag vill fortsätta med detta eller att tjänsten är på väg att ta slut.

Jag ringde dom och dom sa att avbeställnings tiden är 90dagar! Alltså måste jag betala denna faktura. Dom har väll lagt upp det så antagligen för att lura folk, dom kunde lika gärna då skicka fakturan 90dagar innan också.

Jag är 15år , 14 när jag registrerade detta, dock med pappas namn eftersom det skulle ske smidigare med betalningen på det sättet.

Nu undrar jag om det finns något att göra åt detta och om dom verkligen får göra såhär, inte så lätt för en 15åring at hosta upp 1000kr bara sådär. Jag kanske skulle tänkt på det innan och jag vet att det är till stor del mitt fel också finns det något jag kan göra tro?

Mvh,

Karim

Permalänk
Medlem

Det finns en tråd om detta redan, sök!

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk

Satt i nästan samma sits, och det var på gränsen jag fick avbeställa mitt också.. Men det gick bra!

Hur som helst. 90 dagar läste jag på kontraktet, så jag var beredd på 3 månader..

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Inaktiv

Otur, läs avtalet nästa gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gvs
Det finns en tråd om detta redan, sök!

Söka? I listan så ligger den andra tråden direkt under denna.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45646...

Edit: Inte nu längre.