Lön på McDonalds?

Permalänk
Medlem

Lön på McDonalds?

Fyllde 18år i april och arbetar på McDonalds. Har inte själv så stor koll vad min lön blir efter att jag fyllt 18. Någon som vet mer exakt eftersom jag misstänker att chefen ignorerat detta och behandlat mitt arbetande denna månad med samma lön som vid 17års ålder.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Är det "managment by fear som gäller där?
Annars är det ju bara att fråga chefen hur det blir nu sedan du fyllt 18.

Permalänk
Medlem

Du har fyllt 18 år i April, så Maj lönen blir din första 18'års lön m.a.o eller kanske det blir i Juni ?
Fråga ditt fack eller arbetsgivare (personal kontoret) om inte det du förväntar händer.
Lön nästa vecka den 25 Maj.

"Management By Fear" är du nog för ung att förstå, och oss emellan hoppas jag du slipper en sådan arbetsgivare.

Permalänk
Avstängd

Jadu det bör väl vara runt en 75kr kanske? Hur länge har du jobbat på McDonald´s? Jag själv har jobbat 2 veckor och får strax under 9500kr/mån(efter skatt) enligt kollektivavtalet. Din chef måste följa gällande kollektiv avtal gör han inte detta så ring facket så får dom ta ett snack med han. Jag gissar på att du har fått lönespeccen redan? så kolla där vad du har i månaden. Är ju bara att ta månadslönen delat på dom timmar du jobbar så har du ju fått reda på vad du har i timmen.

EDIT:

Menade kolla på speccen du får i Juni dela det du fick då med antalet timmar!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

74,56 har jag en väldigt svag aning om att det var!

lönen ändras atomatiskt, det är inget din resturangchef kan bestämma, stämmer ej din lön så kommer löne kontoret att se det.

Visa signatur

Niklas
Lekpark

Permalänk
Medlem

min tjej tjänade 63 kronor när hon va 17.. nu får hon 67 kr... och är över 18 sen ett par månader tillbaka.. som tur sluta hon för hon tyckte det va förlite

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Avstängd

67kr?Jo det kan jag hålla med om haha tjänade mer som bagare när jag var 17 bast

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Fasen jag trodde inte att det var så dåligt betalt att kobba på mcdonalds. Visste att det var dåligt men inte så dåligt!

Jag som tycker att jag har dåligt som jobbar inom vården men trots det har jag 20 kronor mer i timman än vad mcdonalds har.

Visa signatur

Av skuggor skymd, bortom tid, borton rymd.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte riktigt konsumentråd det här va?

låst.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion