World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
fear is the shit.. plockade ett antal lvl 60s idag

Fear är också bra att använda för att hämnas på elaka människor.. Vänta tills de attackerar en mob, släng fear på mobben och hoppas att han springer in i en bunt av sina egna De kommer fortfarande ha aggro mot killen som slog på mobben, inte på dig.

Permalänk

Problemet med warlocks är att folk kollar efter 3 saker. Ta stryk, dela stryk o hela.

Warlock kan inte nåt av dessa förrutom lite hemska crit på shadow bolt ibland, men dom har en massa andra konstiga saker överallt som fuckar mobs up.

Grinda lite idag, snittar på 500 dps med roguen! Fast grindade lvl 50-52 nagas för golden pearl.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Idag fick jag mig ett gott skratt en Hunter tyckte att Paladins är skit att ha med sig i instancer. han menade på att "ni har ju bara sköldar och buffs som är något att ha". jag menar en hunter herregud...en vilsen liten människa på jorden. Hitills står Hunters jag gruppat med för 90% av alla dåliga pulls på grund av sin pet har extrem aggro. Och dom ligger sist bland damagedealing. Och dom tål inget heller..
Så vi kan säga att vi har lite olika syn på de 2 klasserna.

Seriöst tycker jag det är Hunters som brukar förstöra allt..

1. Dom backar utan att kolla vart.. aggro
2. Djuren kan hoppa på en mob

Sen tycker jag dom inte gör så mycket skada (ligger alltid längst ner i damagelistan). Sen tål dom inget.. fasst dom har Mail

Ser faktiskt ingen användning av hunters..

Bara i MC där dom kan dra mobsen

"rätta mig" <----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
"rätta mig" <----

Tranq shot mot magmadar?

Sen har dom finfin dps. Ofta bättre än mages.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Seriöst tycker jag det är Hunters som brukar förstöra allt..

1. Dom backar utan att kolla vart.. aggro
2. Djuren kan hoppa på en mob

Sen tycker jag dom inte gör så mycket skada (ligger alltid längst ner i damagelistan). Sen tål dom inget.. fasst dom har Mail

Ser faktiskt ingen användning av hunters..

Bara i MC där dom kan dra mobsen

"rätta mig" <----

Aimed shot i lvl 60 skadar runt 2k

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

ALLA klasser är bra att ha. Om du har ngt annat att säga så har du träffat på usla spelare, inte usla klasser.

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Seriöst tycker jag det är Hunters som brukar förstöra allt..

1. Dom backar utan att kolla vart.. aggro
2. Djuren kan hoppa på en mob

Sen tycker jag dom inte gör så mycket skada (ligger alltid längst ner i damagelistan). Sen tål dom inget.. fasst dom har Mail

Ser faktiskt ingen användning av hunters..

Bara i MC där dom kan dra mobsen

"rätta mig" <----

Hunters är en av de med mest dps i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeilon
ALLA klasser är bra att ha. Om du har ngt annat att säga så har du träffat på usla spelare, inte usla klasser.

Fel, huntern var inte med i början och det gick så bra utan den. Och visst finns det usla spelare, av någon anledning alltid hunters. Ens pet ska vara på passive i instancer, vissa verkar inte ha fattat det ens vid lvl60.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Fel, huntern var inte med i början och det gick så bra utan den.

Huntern var inte med i början? Vilken början snackar du om för den var med i september, i betan..och det är det tidigaste jag spelat så..

Nånting säger mig att du är ute & cyklar på djupt vatten nu..

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeilon
Huntern var inte med i början? Vilken början snackar du om för den var med i september, i betan..och det är det tidigaste jag spelat så..

Nånting säger mig att du är ute & cyklar på djupt vatten nu..

början av instancen kanske?:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag pratade om hunters i allmänhet så det är inte helt konstigt att jag uppfattade som att han menade just hela klassen när han först sa att jag hade fel & sen bara sa "den" (vilket verkar syfta på just klassen)

Jag väntar fortfarande på vad exakt han menade med det han skrev..

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem

Hunters är den klass dom la till sist. Det var vad han menade och han har helt rätt.

Visa signatur

Deionarra - Level 60 priest @ Draenor

Permalänk
Medlem

Nån klass måste vara sist..
Spelet är ju iofs helt & hållet annorlunda sen dess, men vad spelar det för roll. På den tiden fanns knappt halva spelet ens så tja..

Jag står kvar vid vad jag sa, ALLA klasser har sin användning & om ni inte inser det så har ni förmodligen bara träffat på usla spelare inom de "värdelösa" klasserna.

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeilon

Jag står kvar vid vad jag sa, ALLA klasser har sin användning & om ni inte inser det så har ni förmodligen bara träffat på usla spelare inom de "värdelösa" klasserna. [/B]

helt rätt

det finns rötägg inom alla klasser så e det bara.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Hmm jag var i DM igår med 3x lvl 60 mage, en lvl 60 priest och en lvl 60 druid. Anledningen till att vi var 3x mages var att vi var ute efter conjred crystal water.

Hur som helst, prästen ville att vi även skulle ta ut en boss i norra delen som droppade ett item för prästens epic quest. Vi hittade till sist bossen som bestod av en lvl 61 ogre. Våran druid som var tank hade 5.4k hälsa och 6.2k armor i björnform. Prästen spammade flashheal på druiden och druiden healade sig själv och det tog cirka 30 sekunder för bossen att döda druiden och för att sedan springa efter mig och lägga in en 3.2k dmg crit. Han sprang sen iväg och dödade resten av teamet på ett par sekunter

Är det någon som vet hur fan man ska lyckas döda honom? Minns inte vad han hade för namn. Är en warrior mycket mer tålig än en druid i björnform?
Tycker det känns som en 10-manna boss, men det går ju inte in mer än 5 personer i DM
Vi ska tillbaks till instancen idag igen och förhoppningsvis döda Ogren och completa questet för conjure crystal water

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
Är det någon som vet hur fan man ska lyckas döda honom? Minns inte vad han hade för namn. Är en warrior mycket mer tålig än en druid i björnform?
Tycker det känns som en 10-manna boss, men det går ju inte in mer än 5 personer i DM
Vi ska tillbaks till instancen idag igen och förhoppningsvis döda Ogren och completa questet för conjure crystal water

En warrior tål lite mer, ja. Druider är inga vidare tanks av min erfarenhet.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Men om Hunters kan sluta använda sitt pet i instancer så är problemet löst. Brukar köra med en hunter i guilden och han har aldrig sit pet i instancer förutom vid bossar när det behövs. Ni som säger att hunters har dålig DPS har haft otur med hunters.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Problemet med warlocks är att folk kollar efter 3 saker. Ta stryk, dela stryk o hela.

Warlock kan inte nåt av dessa förrutom lite hemska crit på shadow bolt ibland, men dom har en massa andra konstiga saker överallt som fuckar mobs up.

Grinda lite idag, snittar på 500 dps med roguen! Fast grindade lvl 50-52 nagas för golden pearl.

Skoj att vara i grupp med Warlock just pga det roliga sakerna de kan göra. Finns nån Curse bla som gör att mobs inte flyr, kan inte bli bättre om man riskerar adds.

De kan sätta soulstone på priest eller annan person i party som har möjlighet att resurecta så att denna kan återuppliva sig själv om allt skiter sig och sedan återuppliva alla andra.

De kan dela ut healthstones som går på annan timer än potions så att alla har ännu större chans att överleva en svår strid.

De kan göra banish på demoner och elementals (tror det är på båda iaf) vilka magiker inte kan göra polymorph på.

Använder warlocken sin imp får alla i partyt som är i närheten buffen Bloodpact som ger en riktigt gosig stamina buff (har man denna samt en fortitude buff från en priest så har man en hel hög mer med hälsa än i vanliga fall).

Summoning, de kan om de är gruppade med 3 st andra (varav 2 st måste vara där warlocken är) göra en Ritual of summoning för att teleportera in den eller de andra i partyt.

Har själv bara spelat Warlock till lvl 12 eller något själv (var i usa betan när jag provade alla klasser till minst lvl 10) och den var rätt skoj, kan mycket väl tänkas att mitt nästa alt blir just en Warlock, jäkla trist bara att de förbaskade soulshards som krävs för mycket av det warlocken gör inte går att lagra på hög och således tar upp massor med plats eftersom man inte vill riskera att få slut

Ett annat problem Warlocken har är att det inte finns så många som spelar den klassen så andra gruppmedlemmar brukar inte ha så jättebra koll på vad han kan och inte kan göra.

edit - en annan bra sak är ju att man som Warlock får sitt mount gratis vid lvl 40 (eller är det en quest numera, det var gratis iaf)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knightmare
Men om Hunters kan sluta använda sitt pet i instancer så är problemet löst. Brukar köra med en hunter i guilden och han har aldrig sit pet i instancer förutom vid bossar när det behövs. Ni som säger att hunters har dålig DPS har haft otur med hunters.

Um inte ha sitt pet framme, vad är det för idoti, bättre han har den framme men vid sin sida eller något och är redo att skicka den på en mob om prästen blir anfallen till exempel.

Permalänk
Medlem

Warlocks är RIKTIGT fina, synd att det finns så få av dom. Vi har ett par påväg upp i vår guild nu som tur är, ingen på level 60 ännu.
Verkligen synd att det är så få som spelar Warlock. Banish är BÄST.

Permalänk
Medlem

Spelar själv en warlock(dock bara lvl 46 än så länge) och de är riktigt kul:) Lite tråkigt dock med alla trinkets som bryter fear och seduce:/ verkar som om utvecklarna har nått emot warlocks.
Är riktigt kul att teama ihop med en mage, ordentligt med skada man kan göra ihop. Körde Uldaman ihop med en mage, och titt som tätt blir man ju påhoppade av grupper av ickeelit mobs. Då hoppade magen in och körde arcane explosion, och jag körde hellfire, tog inte många sek innan de var döda:) hade en DPS på 800-900/sek. Detta är för övrigt enda ggn jag haft nytta av hellfire.

Permalänk
Medlem

Nu blir jag som hunter ledsen!

Jag erkänner direkt att jag är halvdassig i spelet men har kul. Jag undviker att gruppa mycket för det känns som alla "strävar" efter sitt eget då jag gruppat. Plus allt gnäll på olika forum om hunters. Solokör hellre quests i egen takt och tro mig, jag dör bra mycket mindre då än när jag är gruppad.

Som igår, en 43 shaman (40 själv) ville ha hjälp med en quest och jag sa ja och tänkte att vi tar det försiktigt mot mobsen, "drar" ut en eller två i taget.

Jojo, han var som Rambo på steroider. For in i den ena gruppen efter den andra med level 42-44 mobs, jag dog två ggr och han själv tre ggr så nog är det mycket med liraren bakom tangentbordet att göra.

Är jag ute i grupp och en tank är med så är djuret självklart på "passive" med "growl" avstängd, "growl" åker bara på om någon "svagare" klass aggar på sig mob så djuret tar agget istället. Måste ha djuret framme så det också får xp för att levla på, så alltså är djuret framme även i instancer med ovannämnda taktik.

Men jag läser på allt fler ställen om att hunters är dåliga så jag börjar känna mig lite småless att lira wow. Inte kul att tänka på att folk smågarvar åt en "på fältet"! Tycker dessvärre att hunter är riktigt kul att lira. Dragit upp två stycken nu till 40, en dvärg och en tauren.

Har prövat andra klasser men de känns inte rätt för mig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag får försvara Hunters lite här eftersom mitt inlägg startade detta.
Sanningen är väl bara den att jag inte har gjort en enda instans med en hunter som kan spela med hjärnan. Som den jag syftade på hade vett att ha sin pet defensiv MEN..att vänta på att andra druckit mana, buffat innan man pullar verkar vara ENORMT svårt att lära sig för hunters.
Den personen jag pratar om räddade jag flera gånger genom att heala/dra på mig aggro. Sen när vi dödat Gandling skriver idioten "Paladins är helt värdelösa i instancer..dom har bara sköldar och buffs.. utan det hade dom inte kunnat någonting alls".
Det är ungefär som att skriva "Hunters är ingenting alls utan sitt skjutvapen och pet" Vilket är helt sant. Paladins kan iallafall fortfarande tanka och ge dps utan sköldarna och buffs.
Att han stod för 2 whipes när vi skulle rensa rummen innan Gandling spawnar på grund av att han sprang in (typ Leroy Jenkins) när han skulle pulla FAST vi var 3 st som sa att han skulle vara extremt försiktig hade han glömt.

Det är säkert bara så att jag har dålig erfarenhet och haft otur.. men detta var 6:te gången jag gruppat med en hunter i scolomance och hitills har jag endast sett en hunter som spelat smart.

DPS förresten, det är bara att ta statestiken från instannsen när bossen är död. Då ser man vem som utelat mest skada/ tagit mest skada.
Dom hunters jag spelat med ligger sämre till än paladins iaf. Och ta skada, det kan dom inte.
Faktum är att jag brukar komma 3:a i DPS statestiken (efter rogues) och har förmågan att svälja mest damage. Mina crits drar aggro som sattan så ibland drar jag aggro från warriorn. Därför får jag kopiöst med stryk.

Men men det finns dåliga spelare i alla klasser. Typiskt att de dåliga i hunterklassen alltid hamnar i mina grupper

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag spelar en Hunter. Lvl 58 för tillfället. Måste säga att min DPS är det inget fel på. Normal dps ligger på 118,9 men med "aimed shot", "Serpent sting", "Arcane shot" och med en enorm crit chans så är den ännu högre.

Använder mitt djur i instancer för att hjälpa till och dra bort aggro från spellcasters. Vilket uppskattas väldigt mycket.

Dom som klagar på hunters måste spelet med väldigt felbyggda hunters. Det enda en hunter behöver är +Agility. Är där +Stamina med så är det ju inte helt fel. Har sett otaliga hunters som är väldigt felbyggda.

Jag dödar själv mobs snabbare än min Pally kamrat och en Warrior kamrat jag brukar spela med. Båda två har väldigt bra byggda karaktärer.

Mvh Mate

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nexgen
Festis123: Vem är du? Drether här

Kommer snart upp film på www.wow-mm.com!

Tuon ^^

Permalänk
Medlem

Vilken server spelar ni alla på? Jag hamnade på en tyst server och har inte stött på någon svensk än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
han menade med team, du kan inte klara nått själv i SM chapel på den lvln

Har gjort några runs med lvl 56+ i guilden

Har bara fått mössan hittils. =/

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

En tyst server?

Näe men allt snack om hunters.. Jag har en hunter på lvl 52 nu och jag gör en jävla damage i ranged attacks. Precis som alla säger, vi kan inte ta stryk alls trots att vi har mail, vi blir stunnade hela tiden och är allmänt dåliga melee. Men det är därför vi har pet.
Pet ska ALLTID vara på passive annars sticker dom så fort en mage eller någon börjar sin attack. Eller sticker på en sheepad fiende.

Jag har börjat kolla på damagemeters och jag brukar hamna strax efter rogues och mages. Men före alla paladins och före druider osv. Och som hunter ska man vara beredd på att använda bandage då heals på tanks prioriteras och det tycker jag är bra. Jag kan bara köra feign death så sticker aggrot tillbaka till tanken ifall han har slagit på han tidigare. Sen är det bara att köra bandage.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fan man blir så less ibland.
Sprang SM cathedral med en pickup grupp.
Dödar mog och den andra, varpå cloth head droppar.
Droppade även 2h hammarn.
Som ensam clothy ville jag självfallet ha mössan som var en rejäl uppgradering för mig.
Vad händer? Jo en lvl40 shammy rollar och vinner den.
3 vändor senare droppar åtminstone fanskapet iaf.
Får väl vara nöjd ändå.
Snodde iaf 2h hammarn för fanskapet, detta efter han snott mössan.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Häum kanske skall tillägga att jag kör retro paladin, inget tank bygge alltså. Nä ett fett 2-H vapen och mycke crits är min melodi.
Kanske därför jag har högre DPS än hunters.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard