Permalänk
Medlem

skit under "mellanslag"-tangenten

denna tråd hade säkert varit bättre i ÖÄ, men eftersom den platsen numera är begravd får jag väl ta det här.

jag har fått nån skit under min space-knapp. eller ja, inte jag utan min oansvarige lillebror har lyckats med detta. den känns trög som satan, precis som om han spillt gröt under den eller nåt.

Några tips på hur man bäst kan få bort skiten?

Permalänk
Avstängd

lossa tangenten och ta en funktad trasa.

Visa signatur

Dator1:pentium 4. 3,4ghz | 1024mb ddr2 ram. | ati radeon x800 xt 256mb grafikkort pci-e
Dator2: pentium 4 2,6ghz | 512mb ddr ram | 128mb grafik Dator3: pentium 4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | 128mb grafik
Dator4(laptop):pentium4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | ati radeonT 9700 128mb ram.

Permalänk
Medlem

går det verkligen ta bort en bara, även ifall den sitter ganska tajt? vill inte paja nåt. (har dock lyckats slå bort space-tangenten på ett annat t-bord, den gick å sätta tillbaks)

Permalänk
Medlem

Försök att bända upp den bara, om det pajar så är det ju bara att köpa ett nytt
http://www.webhallen.com/prod.php?id=22869

nästan gratis, hehe

Visa signatur

- AMD 2500+ @2,41Ghz - ABIT Nf7-s - Leadtek GeForce 6800GT 256mb - 2x TwinMOS 512mb - 2x IBM 120gb + 1x Seagate 200gb hdd - Hyundai L90D+ 19" TFT

Permalänk

Det brukar ju alltdi gåa tt ta lös dem, bara att bända lite

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

har bänt upp tangenten. rengjorde med tops. (faaan va skit det låg där!)
Problemet löst.

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som har problem med shifttangenten oxå, ta den oxå när ni ändå är igång…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Ha, jag hade nyligen ett grymt irriterande problem med min space tangent. Det hade fastnat nåt skit under den vilket gjorde att den fastnade jämt och ständigt. Jag tog och spolade hela tangentbordet med varmt vatten eftersom det vara massa annat skräp, plus att tryckluften inte hjälpte. Oljade in mellanslagstangenten och lade en tunn plastfilm över hela tangentbordet så att jag slipper städa till nästa gång

Ett tips är att ta bort de tryckkänsliga kretskorts/filmen när man sköljer vilket inte jag gjorde. Tog ett tag innan den delen torkade.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB