Permalänk
Medlem

problem med router

har en netgear rp614v2, har fungerat felfritt till förra fredagen. nu kan jag inte köra genom routern, utan kan bara använda den inbyggda switchen. men det strular ändå, när jag startar datorn får den inte internet direkt, utan jag måste starta om routern.

nätverket fungerar hela tiden, även om jag använder router. kollar man "router status" så står det bara 0.0.0.0 på modem IP eller vafan det är. kan det vara något sorts problem med IP tilldelningen eftersom att jag måste starta om den hela tiden?

ändrade ingenting när det slutade fungera, har testat uppdatera firmware, båda till senaste och lite äldre. båda datorerna kör på windows xp.

Permalänk
Medlem

Provat med "reset"? Om så och den ändå inte funkar och sladdarna är ok är den troligen paj så har du garanti kvar ta kontakt med affären isf.

Permalänk
Medlem

ja, har testat med reset. sladdarna kan det väl ändå inte vara fel på när det fungerar annars? tycker nästan att den inte kan ha gått sönder eller nåt, då nätverket fungerar, bara att komma ut på internet som inte fungerar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

ja, på deras sida är det felfritt. dessutom fungerar det hur bra som helst direkt mellan modem och dator.

Permalänk
Permalänk
Medlem

nej, har inte möjlighet till det. känner ingen som äger en router.

Permalänk
Medlem

OK! Luleå är för långt att åka annars hade jag svängt förbi så hade vi provat min men det är en bit upp men alvarligt talat så är nog routern paj