Permalänk

Problem med Nero

Jag har efter senaste formateringen ett problem med min brännare. Den har fungerat hur bra som helst tidigare med samma maskinvaru- och mjuvarukonfiguration. Jag har testat att installera en nyasre vaersion av Nero men det fungerar inte bättre.

Problemet är att när jag bränner DVD-skivor går dom inte att öppna efteråt trots att dom blivit brända. Det går inte att kopiera eller att öppna som iso. Om jag bränner DVD-data fungerar det men inte DVD-video eller om jag öppnar en iso-fil.

Jag har Nero 6, WinXP SP2 och en Philips DVD+RW 228.

Permalänk

Har du tjänsten "imapi.exe" igång?

Visa signatur

Vorsprung durch Technik.
Att tänka snabbt är bra, att tänka rätt är ännu bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excellium
Har du tjänsten "imapi.exe" igång?

Nej och när jag startade Nero startades den inte iaf. Vad gör den?
Edit: Googlade och såg vad den gjorde. När ska den startas och varför gör den inte det? Jag gick in på services.msc och såg att startmetod stod på "Manuellt". Ska det vara så?

Permalänk
Medlem

imapi.exe använda ej av nero iaf.
är ju för winxp inbyggda bränning, typ drag n drop eller nåt sådant väl?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
imapi.exe använda ej av nero iaf.
är ju för winxp inbyggda bränning, typ drag n drop eller nåt sådant väl?

Den hade iaf betydelse för mig, eftersom nero slutade fungera efter att jag installerade SP2.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unforgiven
Nej och när jag startade Nero startades den inte iaf. Vad gör den?
Edit: Googlade och såg vad den gjorde. När ska den startas och varför gör den inte det? Jag gick in på services.msc och såg att startmetod stod på "Manuellt". Ska det vara så?

Prova att ställa den på "Automatiskt"

Visa signatur

Vorsprung durch Technik.
Att tänka snabbt är bra, att tänka rätt är ännu bättre.

Permalänk

Jag bara antar att du vet att du ska stänga skivorna också?

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Jag bara antar att du vet att du ska stänga skivorna också?

Ja, självklart.
Jag ställde på automatiskt men nu gick det inte heller. Jag försökte kopiera en DVD och var borta ett par timmar, när jag kom tillbaka hade den gått 43% på skapandet av image-filen. Jag förstår inte vad som är fel.