Glapp i kontakten. Garanti?

Permalänk
Medlem

Glapp i kontakten. Garanti?

Jag har då köpt en SONY skärm för några månader sen från Dustin.se. Men skärmsladden (elsladden) har nu börjat glappa, och det är otroligt störigt när den ibland inte funkar och man måste gå bak och mecka i åtskilliga minuter;)

Kan jag skicka in skärmen på garanti eller så? har kvar kvitton osv.

Permalänk

Borde väl vara mycket lättare att gå in på dustin.se och ringa till deras kundtjänst och fråga?

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Gäst

Saxat ur deras profil om Garanti och returhantering.

DOA (dead on arrival) innebär att produkten inte fungerar vid leverans. Olika tillverkare har olika regler för hur dessa tas om hand. I vissa fall byts varan mot en ny och i vissa fall repareras den. Står det exempelvis ”DOA: 30 dagar” så innebär det att om man felanmäler produkten inom denna tid så bytes den, den repareras inte. Står det ”DOA: 0 dagar” så repareras produkten från första dagen. Detta förfarande är inget Dustin AB kan påverka utan det är tillverkarnas respektive policy som styr detta (se våra försäljningsvillkor under rubriken ”Ansvar för fel”).

Edit: Som trådmakaren ovan.
Lättast att du ringer till kundtjänst och uppge ditt servicenummer och ordernummer.

Permalänk
Medlem

Lär inte vara några som helst problem att få fixat. Ring Dustin, så skickar dom en returfraktsedel till dig.

Permalänk
Medlem

Sony repareras av Infocare i Växjö.

http://www.infocare.se/

Permalänk
Medlem

Lämnar inte sony på platsen garanti?