Permalänk
Medlem

G-mail hackat?

Fick just ett mail av en kompis, med en bifogad kopia av ett mail jag inte ens skickat honom...

Subject var "good morning", själva mailet bestod inte av något mer än

"
> from your lover
>".

Dessutom hade en infekterad fil bifogats med "mitt" mail. Någon som varit med om något liknande?

Permalänk
Medlem

Vad får dig at tro att Gmail har blivit hackat? Låter mer som att din kompis har något virus på sin dator.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Ja men det är lite konstigt att den där filen och mailet (vilket är citerat ovanför) kom från MIN e-postadress....

Permalänk
Medlem

Går att spoofa (heter det så?) avsändaren.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Inte bara går, det är också otroligt lätt, även om det går att upptäcka utan större problem om man har alla headers.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Går att spoofa (heter det så?) avsändaren.

Vad? Berätta mer!

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg hur man gjorde exakt, men man ansluter via telnet till en öppen smtp server och skicakr därigenom.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

telnet smtpserver 25 helo minhost mail from: maila@från.denna rcpt to: maila@till.denna data Skriv lite saker . quit

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeth

telnet smtpserver 25 helo minhost mail from: maila@från.denna rcpt to: maila@till.denna data Skriv lite saker . quit

Teh shit!

Fast lätt att se om man kollar IP-adressen i headern.

Permalänk
Medlem

Men går det att skicka filer därifrån? Om inte, kan man ju dra slutsatsen att NÅGON har varit inne på mitt konto. :S

Permalänk
Medlem

JA, man kan skicka filer på det sättet(kanske inte via att skriva in manuellt i telnet ).

I många mailprogram kan man ofta skriva vilken avsändaradress man vill, t.o.m.

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

Japp, finns en extension till Thunderbird t ex.

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo
Japp, finns en extension till Thunderbird t ex.

Går utmärkt som standard, bara att skapa flera identiteter till ditt konto.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd flyttad!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

Har gjort ett litet skript över det hela.
www.email.qtrack.se

anv: admin
pw: email

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+
2x GeForce 6600GT 256 mb ddr3 (SLi)
2048 mb ram minne

Permalänk

Alltså, det är lika lätt att fejka avsändaradress med email som det är att göra det med vanliga brev! Skriv ett annat namn på baksidan av kuvertet bara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Kommer inte ihåg hur man gjorde exakt, men man ansluter via telnet till en öppen smtp server och skicakr därigenom.

eller så tar du upp inställningarna i ditt epostprogram och anger en annan epostadress som sändare. Lite enklare.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas
eller så tar du upp inställningarna i ditt epostprogram och anger en annan epostadress som sändare. Lite enklare.

Det är ju inte lika tufft

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Går utmärkt som standard, bara att skapa flera identiteter till ditt konto.

Hur är det man gör det? Jag använder en extension vid namn Virtual Identity, vill inte riktigt avinstallera och kolla vilken funktionalitet som finns utan den... men med den kan man iallafall justera i varje mail vilken avsändaradress och -namn som nedpräntas i headern. Samt vilken SMTP som ska användas.

Visa signatur