Permalänk
Medlem

.com .net .org-domäner för 1 kr!

http://www.billigdoman.se/ - har sommarerbjuande och tar 1 kr för domänerna - utan att man måste skriva upp sig för webbhosting. Gäller dock endast en domän.

Tänkte ta och registrera en domän, men när jag skulle registrera frågar dem om: primär namnserver, sekundär namnserver och tertiär namnserver dessutom ska man fylla i IP-nummer för alla tre

Jag kör en webserver hemma på min Telia ADSL(512) lina, och har använt dyndns och gjort om adressen till http://chilone.mine.nu - och på dyndns fyller man ju bara i vilket ip-nummer adressen ska redirectas till. Är det inte samma procedur när man registrerar en vanlig domän? Fattar ingenting Ni kan gå in och kolla själva, ta valfri domän och fortsätt får ni se.

Dessutom har jag en till fråga, tror ni det kostar mer än 1 kr? Det måste vara något lurt med det här

EDIT: Har läst lite mer nu, ska jag alltså länka alla dns:er till min dyndns?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

förmodligen ska du skriva in din dns adress i alla där ja....

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Det står också att man måste ha 2 olika. (DNSER)?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Hedersmedlem

Vafan, för hur länge får man ha domänen för 1 kr? Jag hittar ingenting. Om det inte är ett år eller mera så kostar det ju skjortan (man måste vänta 10 månader innan man flyttar domänen).
Isåfall är loopias erbjudande på 29kr+moms mycket bättre.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Re: .com .net .org-domäner för 1 kr!

Citat:

Saxat ur beställningsavtalet

Priset gäller ett begränsat antal domännamn (1 000 st). Antalet möjliga domänregistreringar släpps fortlöpande under kampanjen, varför antalet tillfälligt kan ta slut – detta meddelas i detalj på webbplatsen vid varje enskilt tillfälle.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Vafan, för hur länge får man ha domänen för 1 kr? Jag hittar ingenting. Om det inte är ett år eller mera så kostar det ju skjortan (man måste vänta 10 månader innan man flyttar domänen).
Isåfall är loopias erbjudande på 29kr+moms mycket bättre.

Ett år är det, så här står det i bekräftelsemailet.

Citat:

Nyregistrering av jebbudahja.com i ett år. 1 kr.

Permalänk
Medlem

Nu kommer ni regga slut på alla domäner Fan, hjälp mig så jag kan regga istället

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Avstängd

Jag fattar inte riktigt vad jag ska skriva in i dom där dns fälten. Jag har en webserver stående här hemma som jag vill koppla till sammex.org

hur gör jag?

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilone
Nu kommer ni regga slut på alla domäner Fan, hjälp mig så jag kan regga istället

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammekiller
Jag fattar inte riktigt vad jag ska skriva in i dom där dns fälten. Jag har en webserver stående här hemma som jag vill koppla till sammex.org

hur gör jag?

Ni kan reigstera er på http://zoneedit.com och där få två dns-servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Ni kan reigstera er på http://zoneedit.com och där få två dns-servrar.

I vilken ordning då? Ska jag första regga domänen sen fylla i domänen på zoneeedit? eller tvärtom? :S

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk

Zoneedit först, så du vet vilka ns-adresser du får. (förmodligen ns13 och 17)

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

THX (:

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Går det inte med bara olika DNSer fast från samma server?

Permalänk
Medlem

Jag har fått en orderbekräftelse, men det finns ingen avi med i mailet...detta fick jag igår, och inget nytt har kommit idag?! Vet inte var jag ska betala

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Jag har fått en orderbekräftelse, men det finns ingen avi med i mailet...detta fick jag igår, och inget nytt har kommit idag?! Vet inte var jag ska betala

Inte fått något mer heller.
Dom kanske sköter det manuellt och då lär det väl inte hända något förens imorn.

Permalänk
Medlem

Sant, blir lite sugen på att beställa på loopia istället då där kan man betala med visa.

Permalänk
Medlem

Hepp,... då var det regat "Maxxling.com" för en spänn, samt hos zoneedit.com .

Så nu får man väl bara hoppas på att man ska få avin på en spänn med eposten, då. =/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Hepp,... då var det regat "Maxxling.com" för en spänn, samt hos zoneedit.com .

Så nu får man väl bara hoppas på att man ska få avin på en spänn med eposten, då. =/

Jag har inte heller fått den.

Permalänk
Medlem

Marknadsföring... 1:- första året, sen kostar det 250:- /år.

Om man seriöst vill ha en domän så kolla här för bästa priserna http://www.regselect.com/dotcomtable.html

För $70 (543:-) kan man få en domän i 10år. 54.3:- per år alltså, att gämföra med 250:-, för samma skit.

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan ju byta till någon annan efter 10 månader, då betalar man 1kr för ett år och sedan kanske $8/år eller något hos någon annan

Funderar på att skaffa en till domän själv, har två problem dock:
1) Vad jag ska ha den till (förutom mailadresser?)
2) Vad jag ska regga för domän (namn, dvs)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
Marknadsföring... 1:- första året, sen kostar det 250:- /år.

Om man seriöst vill ha en domän så kolla här för bästa priserna http://www.regselect.com/dotcomtable.html

För $70 (543:-) kan man få en domän i 10år. 54.3:- per år alltså, att gämföra med 250:-, för samma skit.

Man pröjsar ju bara 1 spänn nu, och sen när det är dags att förnya domän namnet så är det ju bara att säga att man inte vill ha det längre.

Svårare än så är det ju inte.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ja också får man hålla reda på när man kan göra uppsägningen. Allt för att spara 54 spänn.

Såna här erbjudanden är f.ö vanliga ($1 för en domän etc), och alltid är det några suckers som går på det.

Permalänk
Medlem

chilone.net reggad

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
Ja också får man hålla reda på när man kan göra uppsägningen. Allt för att spara 54 spänn.

Såna här erbjudanden är f.ö vanliga ($1 för en domän etc), och alltid är det några suckers som går på det.

På vilket sätt går man på det?
Man betalar 1kr för att ha domänen i ett år sen säger man upp det.

Permalänk
Hedersmedlem

10 år är ju aningen overkill att betala för, dock... I mina ögon iaf.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

sprucetwig.
Näe om man vet förutsättningarna och säger upp det sen så har man som sagt tjänat 54 spänn. Fast vi får väl se om 1år när folk här sitter och surar om att dom måste betala 250:- bara för att dom råkade glömma att säga upp det. Var inte länge sen jag läste såna snyfthistorier när nåt webhotell hade kört liknande kampanj

Thomas.
Det är ju rätt smidigt att slippa få fakturor, och eventuellt strul med prishöjningar etc. Men visst är det för mycket att avvara 550 spänn så går det ju att köra på års basis.

Permalänk
Medlem

Vart står det i avtalet att det kostar 250:- ?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Jag har en domän sedan länge och hotell hos loopia men det går ut nu under sommaren så jag måste peka om adressen.. Sedan jag köpte domänen har jag velat peka om den men låtit bli pga att jag får detta felmeddelande när jag ska lägga till www.buck.se hos zoneedit

Error: Permission Denied
You are not currently entitled to edit this domain name.
Please contact the administrator of 'buck.se'

Jag antar att detta felet är pga att någon annan "reggat" buck.se på zoneedit men ingen aning om vad jag ska göra åt saken?

Kollat på alternativa sidor till zoneedit men inte hittat någon som är lika lätt och smidig, nån som har tips?

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, har någon fått sin domän än? Jag fick bekräftelsemail inom minuten men sedan dess inget, så jag kan ju inte använda den heller. =/
Jag antar iaf att "avin" kommer via email till adressen man angav?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag har fått avin igår, och betalat den idag.

Jag skickade ett mail o frågade när allt skulle komma igång, och de svara på 5min och sa senare ikväll, dock har den inte kommit igång än, så det blir ett nytt mail imorgon om det står stilla då med.