Permalänk
Medlem

Schyssta hörlurar till ett bra pris

Hejsan...

Nu har mina Koss Ur-18 pajjat, och jag var väll sisådär missnöjd med dom pga av kvalitet i bygget och att ljuded inte nådde inte upp till mina förväntningar, en sak som uppskattades var att hörlurarna hade smal kabel och kontakt istället för någon fet lakritskabel

Så vilka hörlurar kan ni rekommendera, till ett pris under 400kr.

//m3rnel

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

eh är deinte dom tunna kablarna som är lakritssnören.

Ju tjockare, desto bättre

Permalänk
Medlem

Är också på jakt efter ett par STABILA hörlurar med bra ljud till ett okej pris, under ~700 helst.

Prioriterar främst kvalitén.. har haft så mycket problem med dom jag haft innan, glapp, plast som spruckit och allt möjligt så jag får hålla koll på den här tråden då..

Permalänk
Medlem

Är också på jakt efter schyssta lurar är dessa två något att hänga i julgranen: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/3... eller http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/3... ??

Permalänk
Medlem

Vem orkar släpa med sig 3m kabel samtidigt en styv kontant som är kopplad till mini Mp3? inte jag iaf.

Jag vill ha ett par hörlurar och inte ett par snäckor.

Hörlurarna skall även kunna användas till datorn för att se på film etc..

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

jag säger som vanligt: koss porta pro. finns billigt på webhallen.com

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
jag säger som vanligt: koss porta pro. finns billigt på webhallen.com

Håller med, bra ljud

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Fick mina porta pro i måndags, helt underbart ljud. Rekommenderas verkligen.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Mina Jens of korea luarar har pajjat för andra gången Nu fick jag inte ens nya sådana utan några noname lurar som ser ut som sånna min lillebor fick med till en mp3-spelare när han sålde jultidningar. Jag har inte ens vågat provlyssna dem. Vet någon några andra bra lurar (med halsrem och fäste för spelare) för under 300 kr?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Jag har Koss Porta Pro, det är riktigt bra ljud i dom, men jag använder inte dom till datorn.
Men jag tycker inte dom är så speciellt sköna att ha till datorn, jag använder porta pro till min ipod när jag går ut.
Visst, det är bra ljud i porta pro, men jag tycker inte dom är tillräckligt sköna att ha på sig när man (iaf jag) sitter framför datorn JÄVLIGT länge ibland. Så jag tycker du ska skaffa lurar som är lite större och sitter skönare, och kan ge bra ljud. Jag använder Sony MDR-V300 till datorn, 500 spänn kostar dom (webhallen.se), dessa lurar har funnits jävligt länge för ljudet är hur bra som helst, dom är inte såå stora men dom täcker mer än porta pro iaf.

Men måste du verkligen köpa nåt för max 300 så ska du köpa Koss Porta Pro för det är riktigt bra ljud för 250 kr (också webhallen.se), men jag tycker Sony-lurarna är mer ergonomiska, och har lite bättre ljud.

Permalänk
Hedersmedlem

HP890 (och HK675) framför datorn, Porta Pro till MuVon.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

HP890 här med
Ca. 500 - 600 :-

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Vet någon några andra bra lurar (med halsrem och fäste för spelare) för under 300 kr?

Som jag skrev ovan http://se.pricerunner.com/sound-and...s/354705/prices är en för 199 på onoff dock vet jag inte om de är bra.

Permalänk
Medlem

Sony MDR-V300 verkar vara helschyssta, polarn har ett stycke sådanna hörlurar och basen är magnifik..

Dock så tycker jag att kvaliten är lite bbb, kabeln har börjat glappa samt att hörlurarna håller på att rassla

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Mina gamla Sony-lurar dog nyligen och jag köpte ett par Sennheiser EH-2200 och de är helt ok.
http://dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010059178

Det är ett par slutna lurar, men släpper igenom ganska mycket ljud, inga hörselkåpor med andra ord. Släpper dock inte ut mycket ljud.

Det är lätta och väldigt bekväma. Har dem på mig hela dagarna på jobbet.

Ljudet är lite tunt, men helt ok.

Annars har jag bara haft bra erfarenheter av sonys lurar. Halvbilliga till dyra.

EDIT:

Ah, jag glömde säg att Sennheiser-lurarna har kevlarförstärkt sladd också, så den lär hålla för del vilket är bra.

Ska du bära med dig lurarna så köp ett par sony som går att vika ihop.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan också rekommendera Koss Porta Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Sony MDR-V300 verkar vara helschyssta, polarn har ett stycke sådanna hörlurar och basen är magnifik..

Dock så tycker jag att kvaliten är lite bbb, kabeln har börjat glappa samt att hörlurarna håller på att rassla

töm din inbox, den är full

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Sony MDR-V300 verkar vara helschyssta, polarn har ett stycke sådanna hörlurar och basen är magnifik..

Dock så tycker jag att kvaliten är lite bbb, kabeln har börjat glappa samt att hörlurarna håller på att rassla

Kanske bara han som är lite klumpig. Jag har haft mina i runt 4 år nu fullt friska.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD25 om du ska ha riktiga lurar, dock lite väl friskt med stålar bara
2.000kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk

Jasg skulle avråda från sony-lurarna...

jag har ett par sådana...och de sitter på örat..inte runt..så efter några timmar är det inte längre bekvämt..

sen är ljudet katastrofalt dåligt, absolut inte värt 500

(fast å andra sidan har jag aldrig testat andra lurar i samma prisklass)

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk

[edit] ÖPPNA [/edit] - Om man gillar clip-on designen och vill ha portaproljud kan jag verkligen rekomedera Koss KSC-50 och KSC-75 (och KSC-35 om man kan hitta dem).

[edit] SLUTNA [/edit] - Jag har oxå hört mycket bra om Sennheisers nya HD 201. Tyvärr har jag inte lyssnat på dem själv, men de verkar verkligen vara värda sitt relativt låga pris.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Kolla på prisjakt. Sennheiser och Grado är värda att kika närmare på.

Permalänk
Medlem

Koss UR 40

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Jag är också ute efter nya lurar, ni får gärna skriva om de ni rekommenderar är slutna eller icke.

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pean
Det är ett par slutna lurar, men släpper igenom ganska mycket ljud, inga hörselkåpor med andra ord. Släpper dock inte ut mycket ljud.

Öh?

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Koss UR 40

I agree

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damon
I agree

Köpta på NetOnNet för 329:-.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Koss SB45... äger att par sånna själv.. riktigt nöjd.. man känner basen i hörlurarna!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem