Permalänk
Medlem

Flash blockad hela tiden!

TJena haller pa o skapa en hemsida.. Annvader mig av flash mx 2004 for att skapa menyn.. Men menyn blir blockad av xp pa nastan all datorer.. Men inte tillexempel aftonbladets flash m,m.

Hur gor man sa att det inte blockas ?

Tack pa forhand

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk

Re: Flash blockad hela tiden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borny
Hur gor man sa att det inte blockas ?

Använder html och css istället?

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

Re: Re: Flash blockad hela tiden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Använder html och css istället?

Låter som ett utmärkt förslag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men drygt svar.. Kan ni inte besvara min fraga istallet ?

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk

Kanske har fått det svar du har fått för att:
1: Vaddå blockar? Förklara..
2: Skulle IE nu blocka din flashfilm, har du laddat upp den eller kör du den lokalt?
3: xhtml & css funkar hos alla (nästan) och man behöver inga instick m.m.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antagligen är det för att du testar din sida under file-protokollet istället för under http-protokollet. Hur ser ditt adressfält ut i din webbläsare? Börjar det inte på http:// så är det antagligen detta.

Visa signatur

10 RTFM
20 RTFAQ
30 STFW

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borny
Men drygt svar.. Kan ni inte besvara min fraga istallet ?

Jag ska försöka. Fast inte just nu.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Flash blockad hela tiden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj

Använder html och css istället?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av d-zon_net
Låter som ett utmärkt förslag

Åh vad matt jag blir. Om ni inte kan hjälpa till att besvara pojkens fråga så var tysta.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Flash blockad hela tiden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Åh vad matt jag blir. Om ni inte kan hjälpa till att besvara pojkens fråga så var tysta.

Ibland är inte frågan man ställer den man nödvändigtvis vill ha svar på. Jag tipsade om en sida som visar på en massa olika sätt att göra snygga menyer enbart med hjälp av HTML och CSS. Om det han ville göra kunde lösas på det viset vore det än bättre lösning än att använda flash.

Personligen vill jag iaf gärna ha tips på andra lösningar när jag frågqar om hjälp med ett problem. Så dyrbar är inte min tid att en post med ett sidospår utgör något problem.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

Ber om ursäkt för mitt instämmande men hävdar fortfarande att css är det bättre alternativet, speciellt när han själv upplever att flash strular.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Flash blockad hela tiden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Ibland är inte frågan man ställer den man nödvändigtvis vill ha svar på. Jag tipsade om en sida som visar på en massa olika sätt att göra snygga menyer enbart med hjälp av HTML och CSS. Om det han ville göra kunde lösas på det viset vore det än bättre lösning än att använda flash.

Personligen vill jag iaf gärna ha tips på andra lösningar när jag frågqar om hjälp med ett problem. Så dyrbar är inte min tid att en post med ett sidospår utgör något problem.

Fortfarande så har han nog redan gjort en lösning efterssom han vill ha hjälp med att få den att fungera som han vill. Därför anser jag att det är överflödigt. Men visst när du köpt din Saab och får problem med något så kan jag skriva att du skulle köpt bmw istället.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flash blockad hela tiden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Fortfarande så har han nog redan gjort en lösning efterssom han vill ha hjälp med att få den att fungera som han vill. Därför anser jag att det är överflödigt. Men visst när du köpt din Saab och får problem med något så kan jag skriva att du skulle köpt bmw istället.

Väldigt dålibg liknelse, en ny bil kostar runt 200 000kr, en ny lösning på menyproblemet kostar några minuter och blir dessutom bättre på ett flertal vis. Men det är klart, har du en Porsche och frågar hur du ska köra igenom en öken med den så kanske någon borde tipsa dig om att det vore lämpligare med en Jeep, trots att det vore en stor investering.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flash blockad hela tiden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Väldigt dålibg liknelse, en ny bil kostar runt 200 000kr, en ny lösning på menyproblemet kostar några minuter och blir dessutom bättre på ett flertal vis. Men det är klart, har du en Porsche och frågar hur du ska köra igenom en öken med den så kanske någon borde tipsa dig om att det vore lämpligare med en Jeep, trots att det vore en stor investering.

Då tyckte jag den liknelsen var sämre faktiskt

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flash blockad hela tiden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Då tyckte jag den liknelsen var sämre faktiskt

Bra då är vi nog överens om att bil-liknelser inte håller.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Inaktiv

Varfor skulle Windows XP SP2 med Internet Explorer blocka en flash-sida om man har den pa datorn? (file - protokollet som nagon namnde)... Da borde det med andra ord fungera med IIS servern som kommer med Windows XP Pro, eller?

Permalänk
Medlem

För att om du kör den exekverbara filen under file-protokollet så har kör du automatiskt de rättigheter till systemet som den inloggade användaren. Försöker applikationen installera t.ex. en trojan eller något annat roligt går detta per automatik. Men kör du filen under http finns det restriktioner, t.ex. att det inte går att skriva till system32 etc.

Microsoft gjorde en helomvändning när de släppte SP2. Nu för tiden tillåts inget.

Visa signatur

10 RTFM
20 RTFAQ
30 STFW