Permalänk
Medlem

64 bit problem

vart får jag tag på flash som funkar för x64?
vet inte hur jag ska installera ati-drivrutinerna som jag tankat ner... pallar inte 1024x768

kan inte öppna nån media alls, inte ens mp3 filer...

hjälp nån?

är som ni säkert märker eller vet nybörjare på det här, så va lite snälla

Permalänk
Medlem

vilken dist?
och sen så är 64bit fortfarande litet av svart magi speciellt när det gäller stängd mjukvara,

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

jag kör ubuntu... får väl slänga in x86 versionen sålänge... finns inte mycket till 64...

Permalänk
Medlem

Du kan spela mp3 i 64-bitars Ubuntu, och ATi's drivrutiner fungerar också (alltså de ska fungera, sen kan folk ha problem med dem). Flash finns däremot inte för 64-bitars linux, inte heller codecs för quicktime och real mfl. Java finns inte heller (har jag för mig).

Permalänk
Medlem

Java finns.

Visa signatur

Powermac G4/AGP, Motorola 7400 400Mhz 768MB PC100, Radeon 8500
Sharp MM1, TM5800 1GHz, 256MB DDR, 15GB, 10" 1024x768.
Palm Tungsten T3, Intel XScale 400MHz, 64MB RAM, 256MB SD, 3" 320x480.

Permalänk

Du får köra 32bit kompilerade webläsare (t.ex firefox) för att få flash att fungera.

Man tycker ju att macromedia borde ha fått tummen ur arslet snart och fixat en fungerande version av flash för 64bit men tydligen läggs det inte mycket energi på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_weird
Du får köra 32bit kompilerade webläsare (t.ex firefox) för att få flash att fungera.

Man tycker ju att macromedia borde ha fått tummen ur arslet snart och fixat en fungerande version av flash för 64bit men tydligen läggs det inte mycket energi på det.

ja borde ju finnas nån firefox-bin version för ubuntu som är 32bit. kör jag i gentoo för at få flash skiten å gå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_weird
Man tycker ju att macromedia borde ha fått tummen ur arslet snart och fixat en fungerande version av flash för 64bit men tydligen läggs det inte mycket energi på det.

De har ju inte ens fått tummen ur och skapat en vettig version av flash för OS X, den som finns nu är äckligt seg.

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm