Permalänk
Medlem

Via4in1?

Ska installera Win på en ny disk, och funderar på om man behöver installera VIA Hyperion 4in1 drivers?
Har ett Asus A8V Deluxe.

Permalänk
Medlem

Har du via-kretsar på ditt moderkort så är ju det ett bra alternativ.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Jodå, det är Via, men jag har för nmig att det vart diskussioner om de är till nån nytta eller ej...

Permalänk
Medlem

De drivrutinerna är ju till för att dina viakretsar ska kunna arbeta mer optimalt med andra hårdvaror/mjukvaror, se till att du hittar den senaste drivrutinen för ditt OS. Titta på http://download.guru3d.com/via/

Dessutom finns det AGP Driver som ökar prestandan för ditt GFX och ger lite högre poäng i 3dmark. Angående de diskussionerna om att inte använda dessa drivrutiner vet jag ingenting om. Ju nyare drivrutiner du har för moderkortet desto bättre prestanda får du utav det. Men det kanske finns andra drivrutiner som kanske passar bättre, vad vet jag =/

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Vad är för AGP-driver?
Det jag gjort är att jag kört RivaTuner för att öppna alla pipes och dedär andra till 16/6.
Men finns det mer att göra så är det välkommet.

Permalänk
Medlem

Ja Det kanske inte är så många som vet om det. men eftersom du har VIA Chipset så rekommender jag att du uppdaterar drivrutinen för din AGP Port (AGP Driver). Vilket jag faktiskt glömt göra. Kommer med mer info strax. Ska bara leta rätt på den senaste AGP drivisen.

Edit: Den senaste AGP drivern (4.43) ingår i den här uppdateringen av VIA 4 in 1 driver. http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=420&OSID=1&CatID=...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"The HyperionPro package does not contain the IDE Filter driver. For Win9X/ME/2K the IDE filter driver is needed to support UDMA 6. The IDE Filter driver is not needed for WinXP SP1 and later Microsoft operating systems."

Är det nått man behöver oroa sig för? Jag menar, det funkar ju bara man lirar på sp1 el. sp2 ? det finns väl "innbygt" i sp packen då.

Är liiiite trög (orolig) när det gäller sånt.

Edit:
Ahhh, ignorera mitt inlägg... (kan ju lära mig att läsa igenom allt lite bättre... )

Visa signatur

AMD 64 Athlon 3200+ (Venice) | Asus A8N-SLI PREMIUM | 2048Mb DDR Dual Channel (KingMax) | ATi Club 3D X800GT (RX) 256 GDDR3

Permalänk
Medlem

Tack Joox!
Ska fixa in de senaste så fort jag fått igång min disk, vilket verkar som det kommer ta ett tag...