Permalänk
Medlem

Köra nätagg utan belastning?

Jag tänkte köra mitt nätagg utan att ha det inkopplat till datorn för att kunna höra hur mycket det egenligen låtar. Det är lite svårt att avgöra vad som egentligen låter mest i min dator. Dock kom jag på att jag någon gång har hört att nätagget kan ta skada av att köras helt utan belastning. Stämmer det?

Permalänk
Medlem

så vitt jag vet så ska de inte köras utan belastning, men du kan ju koppla in en floppy. den låter knappast men funkar nog utmärkt som motstånd.

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrIzZ
så vitt jag vet så ska de inte köras utan belastning, men du kan ju koppla in en floppy. den låter knappast men funkar nog utmärkt som motstånd.

Ok, du tror det räcker med en floppy? Annars kanske jag kunde hämta en 12-volts billampa i garaget :). Eller måste det vara belastning på alla spänningarna kanske?

Permalänk

tror inte det spelar nån större roll, bara o plugga i o höra hur d låter. körde mitt gamla agg som trafo till en 12V mini-kyl ett tag, ha inte märkt att d slutat funka ännu. Har svårt att tro att ett nätagg ska ta skada av att köras utan belastning..

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | MSI MAG B550 Tomahawk | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Medlem

stoppa fingrarna på fläkten så hör du ju hur mycket ljud som försvinner jag tror inte att agget brinnerupp

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk
Medlem

Robboy har rätt, det är nog det smartaste?
Sänk ljudet på winamp först för annars kanske du inte hör iaf

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Medlem

Haha sänk winamp, de va dagen bästa!

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robboy
stoppa fingrarna på fläkten så hör du ju hur mycket ljud som försvinner jag tror inte att agget brinnerupp

Hmm, är det inte risk för att fläktarna tar skada av det?

Permalänk
Medlem

Inte om du bara gör det en liten sväng, sätter du fast en glasspinne eller valfritt husdjur i en vecka så mår nog inte agget/fläkten så bra dock.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
eller valfritt husdjur

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

precis..låterfint om du inte vill använda dina fina fingrar ska topz funka

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum