Bilder/Tips - Flygspels tråden!

Permalänk
Musikälskare

Bilder/Tips - Flygspels tråden!

Tänkte att vi kunde tipsa varandra om moderna flygspel där man flyger till exempel F15-C eller MIG-25 A

Bilderna är från Lock On (LOC)

Gillar spelet som fan, riktigt kul då det finns många updrag och campain. Grafiken är väldigt bra med samt man kan ställa in massor av inställningar och knappar för mer realism.

Har ingen joystick, kanske ni kan någon bra? Ångest att styra med tangetbordet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Du kanske ska satsa på en sån här http://www.webhallen.com/prod.php?id=33205&ref=Pricerunner&td...

Men det verkar som det inte är FF på den, eller är det jag som inte kan läsa?
Har tänkt köpa en sån själv om jag inte hittar nåt annat.

Visa signatur

Konstigt

Permalänk
Medlem

är Gripen med i nått spel?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av San Marco
Du kanske ska satsa på en sån här http://www.webhallen.com/prod.php?id=33205&ref=Pricerunner&td...

Men det verkar som det inte är FF på den, eller är det jag som inte kan läsa?
Har tänkt köpa en sån själv om jag inte hittar nåt annat.

wow va cool ska spara ihop lite stålar till en sån!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
är Gripen med i nått spel?

Säkert, men inte i nått jag har spelat. Kanske nån annan vet?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
är Gripen med i nått spel?

Har för mig jag har sett att man kan ladda ner ett Gripen plan till MS Flight Simulator 2004... vet inte var men man kan ju söka på google

Permalänk
Medlem

Finns tyvärr alldeles för få moderna flygspel nu för tiden. Förutom LoMac så har gamla Falcon 4 (från 98) släppts i en upphottat version. Det är helt suveränt vad gäller realism (med fullt klickbar cockpit) och har den bästa dynamisk kampanjen som gjorts i en simulator skulle jag tippa men grafiken är inte riktigt "up to date".

Bilder:

Angående joysticken så har jag föregångaren till X52 som San Marco länkar till, X45 och det är en mycket prisvärd HOTAS (alltså throttle och stick) tycker jag. HOTAS är ett måste för lite mer avancerade flygsimulatorer enligt mig.

Permalänk
Medlem

S_Z: Jag har köpt den upphottade versionen av falcon 4, men jag har ingen joystick och när jag instalera spelet så gick det inte alls att flyga planet med keybord settingsen.

Måste väll gå att spela spelet med musen eller något? Har testat det mesta.

Permalänk
Medlem

Är själv sjukligt flygintresserad och spelar MYCKET fs2004, flyger ofta online, dvs flygledare osv som sitter online samtidigt och man tillämpar samma procedurer som i verkligheten. Det i kombination med sceneryn + verkliga flygplansaddons gör det verkligen As Real As it gets.
Exempelvis finns det sceneryn för dom stora svenska flygplatserna här www.swedflight.com tyvärr dock payware. Men flyger man mycket så är det utan tvekan värt det.

En 767-300 på final till Kastrup bana 22L planet är Level-D 767 som kan köpas här http://www.flight1.com/products.asp?product=ld767

Mer info om onlineflygning kan hittas på exempelvis www.vaccsca.org eller kanske FSNordic och deras Onlineforum www.fsnordic.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusv
Är själv sjukligt flygintresserad och spelar MYCKET fs2004, flyger ofta online, dvs flygledare osv som sitter online samtidigt och man tillämpar samma procedurer som i verkligheten. Det i kombination med sceneryn + verkliga flygplansaddons gör det verkligen As Real As it gets.
Exempelvis finns det sceneryn för dom stora svenska flygplatserna här www.swedflight.com tyvärr dock payware. Men flyger man mycket så är det utan tvekan värt det.

http://www.fsnordic.net/discussion/attachments-old/767_7c212e...

En 767-300 på final till Kastrup bana 22L planet är Level-D 767 som kan köpas här http://www.flight1.com/products.asp?product=ld767

Mer info om onlineflygning kan hittas på exempelvis www.vaccsca.org eller kanske FSNordic och deras Onlineforum www.fsnordic.net

Körde också online förut. Satt i tornet i flygplatsen Landvetter vid Göteborg och pratade med massa piloter, t ex vilken bana dom ska använda och sa för lyfta. Jävligt kul faktiskt!.
Lirade på IvAo.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag kan skriva under för LOMAC

Jag flyger mest Su-27, Su-33 och A10 i Lock On (1.1): Flaming Cliffs.
Välgjord Lock on-film med Suhkoi Su-33, avancerad flygning och en del showoff: Maximum G (torrent)

-

Jag har testat Level-D 767 till fs9 och det är ju stor skillnad mot standardplanen, förslag på andra plan med bra klass?

Permalänk
Medlem

Den Level-D i kombination med PMDGs 737NG är enligt mig dom bästa planen till FS.

http://www.precisionmanuals.com PMDG släpper även en 747-400 mycket snart. Ska man tro det som sägs om den så kommer även den att bli fantastisk. Men som sagt 737NG rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

Ser att även Herr Viktorsson lyckats lämna fsnordics trevliga forum för en liten stund

PMDGs 744 kommer nog bli nått i hästväg, men jag längtar ännu mer till deras MD11...som kommer om nått år eller så

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

FS2004;

Spel för oss pacifister som inte tycker om att skjuta på kommunister och dylikt.
Spelet är;

x. Jävligt snyggt.
x. Ej optimiserat
x. Trögt!
x. Roligt.
x. Realistiskt. Dock så kräver det att man har en massa add-ons, mestadels payware.

Länkar;

www.avsim.com
www.fsnordic.net (satt som news editor där tidigare tål att tilläggas)
www.flightsim.com

Screenshots;

Creds till Royi Sher för bilderna.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

Il2-sturmovik är det enda som gäller.. Inget annat kommer ens i närheten. Tyvärr orkar jag inte skriva så mycket och/eller post screens så ni får vackert vänta tills Bowlerhat upptäcker den här tråden.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

jag gillade JSF fast nu hittar jag inte skivan längre, sen så var F/18 hornet till amigan kul

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.