Permalänk
Medlem

Bredband i Kinna?

Hej!

På tisdag flyttar jag till mitt nya hus i Kinna! Och samma dag kopplas mitt fasta telefoniabbonemang in!

Har sökt runt efter internetleverantörer som är prisvärda, men hittils endast hittat bbb adsl för 400 kr/mån och telia för massa pengar/inga mbit.., Jag vill helst hitta någon för under 300 kr/mån men med 2+ mbit iallafall.

Någon som känner till leverantörer som levererar adsl i Kinna? Lokala småföretag? Eller andra små "okända"?
Riktnr är 0320 och postnummer 51156.. telenr går ej att söka på ännu då det kopplas in först på tisdag..

Hoppas nån har nåt tips!

Mvh
Erick

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Bornet kanske erbjuder något i kinna??

Permalänk
Medlem

Jag bor nästgårds (Skene) och har spray, men gå in på www.mark.se och kolla in bredband där så finns en lista på div leverantörer

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

glocalnet är billiga.. kolla om du kan ha dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
glocalnet är billiga.. kolla om du kan ha dom

Glocalnet är inte billiga, de skulle ha 400kr i månaden för 8mbit.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Vart ligger Kinna?

Edit: sökte med eniro, så ignorera.

Permalänk
Medlem

400/månad för 8mbit tycker iaf jag är billigt! var du vad kapacitet kostar? )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
400/månad för 8mbit tycker iaf jag är billigt! var du vad kapacitet kostar? )

Varför ska man betala 400kr/mån till något litet skitbolag när man får samma tjänst av telia för samma pris? Enda anledning till att man överhuvudtaget skulle överväga glocalnet är ju om dom är billigare än telia som är bäst på adsl-marknaden.

Permalänk
Sötast

trodde du felstavade Kina

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
trodde du felstavade Kina

Ahahahahahaha, jag med.

Visa signatur

http://www.eccore.com/ #Eccore - #Habitgamer At IRC / Quakenet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
trodde du felstavade Kina

du är inte ensam

www.alltombredband.se där kan du söka efter vilket bredband du kan få

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Bor i Skene precis jämte.
Du kan få max 8Mbit tror jag.
Men det finns inga "lokala" leverantörer utan marks kommun har byggt fibernät och sen så är de vanliga aktörerna inkopplade på det.

Edit: Jag betalar typ 309:- spänn, men då band jag mig visserligen i typ 18 månader.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Kollar runt massa nu och står lite i valet och kvalet mellan telia och bbb adsl..

Hur är uploaden på bbb adsl? Telia 8mbit är 0,8 iaf står det, vilket kanske är lite i underkant..

Det som talar för telia är:
*snabb inkoppling
*snabb support

Det som talar emot telia är:
*18 månaders bindningstid

Det som talar för bbb är:
*6 månaders bindningstid
*Antagligen snabbare upload

Det som talar emot bbb är:
*Längre inkopplingstid
*Förmodligen sämre support

Hur ska jag göra?

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erick
Det som talar för telia är:

Snabb inkoppling kan jag hålla med om.
Dock har jag aldrig sett ryken av snabb support. Spelar i princip ingen roll på dygnet du ringer, så det jämt 70 personer innan i kö. Dessutom är det största delen av supporten ganska okunnig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erick
Det som talar emot telia är:

Okunnig support
Relativt dyr

Bidningstiden kan du väl slippa om du själv betalar modemet eller något liknande.

Ur stabilitetssynpunkt hade jag nog valt Telia. Dock pekar hjärtat mot BBB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
Snabb inkoppling kan jag hålla med om.
Dock har jag aldrig sett ryken av snabb support. Spelar i princip ingen roll på dygnet du ringer, så det jämt 70 personer innan i kö. Dessutom är det största delen av supporten ganska okunnig.

Okunnig support
Relativt dyr

Bidningstiden kan du väl slippa om du själv betalar modemet eller något liknande.

Ur stabilitetssynpunkt hade jag nog valt Telia. Dock pekar hjärtat mot BBB.

Ärligt talat har nog inte BBB någon mer kunnig support, har faktiskt märkt att dem som ger bäst support är små lokala bolag där det inte finns så många kunder. Då får man ofta prata direkt med teknikerna som själv åker ut och fixar nätet, istället för nån snubbe som fått en snabbkurs och sen sitter och "svarar" på frågor i telefonen hela dan

Men som du sa, Telia är ett bättre val då man får snabbare inkoppling, dom har dessutom möjlighet att fixa problem med linan snabbare (då dem har direkt tillgång till telestationerna), och som jag har förstått det har dem bäst peering utomlands.

Förresten, du säger att du ska flytta in i ett nytt hus, villa då? Isf är väl inte bindningstiden så farlig då hus inte är något man bara hoppar mellan hela tiden, och man kan ju alltid bara ge abonnemanget till den som flyttar in efter

Permalänk
Medlem

wtf, trodde du menade kina och frågade mig vafan alla nämnde BBB och comhem för -_-

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

ReToX>
Jo det stämmer som du säger att det är en villa jag har köpt och ska flytta in i på tisdag, och tanken är ju att bo där ett massa gäng med år..
Det var mer det att jag ville kunna byta leverantör ifall det kommer nån "maaassa mbit inga pengar" leverantör och ploppar upp helt plötsligt..
Men den risken är la kanske inte så stor

Tror jag ringer och beställer telia imorgon..

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erick
ReToX>
Jo det stämmer som du säger att det är en villa jag har köpt och ska flytta in i på tisdag, och tanken är ju att bo där ett massa gäng med år..
Det var mer det att jag ville kunna byta leverantör ifall det kommer nån "maaassa mbit inga pengar" leverantör och ploppar upp helt plötsligt..
Men den risken är la kanske inte så stor

Tror jag ringer och beställer telia imorgon..

Isf är det typ fiber in i huset eller nåt som gäller och ja "risken" är nog inte så stor. I värsta fall kan du köra både samtidigt

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan få eurobell.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

trodde precis som många andra att du stavat fel på "kina"

Permalänk
Medlem

http://www.alltombredband.se/ där kan du knappa in ditt postnummer och se vilka ISP:er du kan få

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
trodde precis som många andra att du stavat fel på "kina"

Samma här. Satt och funderade på vad det var för korkade jävlar som rekommenderade comhem och B2 i Kina

Permalänk
Medlem

ni får läsa lite geografi ser jag.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

I annat fall så här kommer lite info

Kinna/Skene (ja vi är ihopbyggda ) ligger ca 4-5 mil sydost utanför Göteborg, för er som vill åka bil hit sväng av innan Landvetter flygplats ifall ni kommer från Borås, eller efter i fall ni kommer från Gbg, sydåt på v 145 och ni kommer snart hit, man kan också åka tåg med Viskadalsbanan mellan Borås och Varberg.

Och ja, vi har en del leverantörer att välja på i centralorten, det är värre i byarna runtomkring.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

156:an är det som går från motorvägen till kinna/skene

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem

hehe kom på det sedan

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Man kör av vid ryamotet.. sen ligger kinna närmare 6 mil från gbg (Bilvägen)
Har åkt den vägen mååååånga gånger. Då man har bott i hällingsjö.
Men som du säger utbudet suget utanför sammhällena. Tackvare telia, som har vart så snälla å "stoppa" andra aktörer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zixl
I annat fall så här kommer lite info

Kinna/Skene (ja vi är ihopbyggda ) ligger ca 4-5 mil sydost utanför Göteborg, för er som vill åka bil hit sväng av innan Landvetter flygplats ifall ni kommer från Borås, eller efter i fall ni kommer från Gbg, sydåt på v 145 och ni kommer snart hit, man kan också åka tåg med Viskadalsbanan mellan Borås och Varberg.

Och ja, vi har en del leverantörer att välja på i centralorten, det är värre i byarna runtomkring.

var ligger göteborg?