Våra kära föräldrar

Permalänk
Medlem

Våra kära föräldrar

Jag tänkte visa lite grejjer mina föräldrar brukar göra när datorer är i hetluften.

"Of i Go then"

Är det bara min far som säger "MegaBike" och säger Pentium utan s?

Är det bara jag som aldrig orkar förklara vad jag håller på med när någon av mina föräldrar staplar in i mitt rum och frågar vad jag håller på med, för jag vet att de aldrig skulle förstår iaf och säger nått i stil med "ööhh, jox".
För att sedan nästan få en utskällning för att jag inte förklarar riktigt.

Är det bara mina föräldrar som blir sura ochs säger "meen bläddra inte så snabbt jag hinner inte med" när man försöker hitta nått åt dem och vet 12ljus år iförväg att informationen som är på skärmen är tootaalt orelevant?

Är det bara min far som kör bilspel som om det vore i verkligheten? Alltså växlar vid 2500 varv?

Det var bara enstaka saker, kommer väl på mer sedan =).
Cheers.

Permalänk
Medlem

Är det bara vi andra som vet att Övriga Ämnen är stängt?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Re: Våra kära föräldrar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadElvis

Är det bara mina föräldrar som blir sura ochs säger "meen bläddra inte så snabbt jag hinner inte med" när man försöker hitta nått åt dem och vet 12ljus år iförväg att informationen som är på skärmen är tootaalt orelevant?

Cheers.

Haha , den känner jag igen ,händer för ofta.

Permalänk
Medlem

Det brukar låta såhär när min morsa frågar om något är fel med datorn.

"Är det något fel med datorn?"

"Jepp."

"Vaddå?"

"Det spelar ingen roll att jag förklarar du skulle ändå inte förstå."

"Jo, det är sant..."

Permalänk
Medlem

Re: Våra kära föräldrar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadElvis
Är det bara jag som aldrig orkar förklara vad jag håller på med när någon av mina föräldrar staplar in i mitt rum och frågar vad jag håller på med, för jag vet att de aldrig skulle förstår iaf och säger nått i stil med "ööhh, jox".
För att sedan nästan få en utskällning för att jag inte förklarar riktigt.

Är det bara mina föräldrar som blir sura ochs säger "meen bläddra inte så snabbt jag hinner inte med" när man försöker hitta nått åt dem och vet 12ljus år iförväg att informationen som är på skärmen är tootaalt orelevant?

Haha det där händer mig med ganska ofta kan jag säga. Stör mig spc på bläddra delen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Är det bara vi andra som vet att Övriga Ämnen är stängt?

ÖÄ, eller ÖD som det egentligen heter, kommer aldrig att dö

Permalänk
Medlem

Varenda gång man ska visa/förklara något så klagas det på att man gör för fort. Oavsett vad man gör...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

<Far> Vad gör du ?
<Son> Spelar
<Far> Håpp

Permalänk
Medlem

Farsan: Vad är det där?
Jag: En joystick.
F: När kom den?
J: igår.
F: vad ska du ha den till?
J: Flyga.
F: vaddå?
J: i battlefield 2.

senare.

F: är du inne på den där datorbutiken igen? (syftandes på reklam här på swec)
J: nej det är ett forum.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Avstängd

Va fan, säger ni Pentium med S?

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

Varför försvann ÖÄ?

Visa signatur

Inkorgen där du hittar dina pm's

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inkorgen
Varför försvann ÖÄ?

Dålig kontroll eller nåt, få aktiva moderatorer.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

*Snyft måste erkänna att jag saknar sådana här trådar lite.

Ontopic. Känner igen mej massor men endå är man glad att ens föräldrar intresserar sej för datorer å inte bara tycker att det är djävulens påhitt

Visa signatur

Stolt Piratpartist!

Permalänk
Medlem

Jodå, det där känner man igen.
Min far kan ändå en hel del om datorer, men ibland är det så man bara vill säga: amen vafan e du helt jävla trög
Fast det kan man ju inte göra så jag får dras med det

Morsan är det inte lönt att man förklarar för.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Installerade drivrutiner till farsans geforce 2mx har jag för mig att det är, en p2a. och när jag var klar så hade det hamnat en registrering icon på skrivbordet.

Han: är det klart nu när dendär iconen syns?
Jag: ja, men den kan jag ta bort om du stör dig på den.
Han: jo, men det spelar ingen roll om den är där.
Jag, okey då får den va kvar.

Tystnad...

Han: Det kanske är bra att den är kvar så man ser att drivrutinen är kvar i datorn.

hehe, var nåt i den stilen, rätt kul tycker jag då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Våra kära föräldrar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadElvis

Är det bara mina föräldrar som blir sura ochs säger "meen bläddra inte så snabbt jag hinner inte med" när man försöker hitta nått åt dem och vet 12ljus år iförväg att informationen som är på skärmen är tootaalt orelevant?

Händer nästan varje gång Min morsa tror att datorn kommer gå sönder om man bläddrar för snabbt

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Mina föräldrar stänger gärna ner alla öppna fönster innan de gör nåt annat. Stänger t.ex. ner utforskaren när mail i Eudora ska kollas. Även om jag säger att det är inget farligt att ha flera fönster öppna. Ofta frågar de (främst far) hur stänger man programmet, när de vet mycket väl att det är krysset. Men de använder inte dator särskilt mycket, så jag förstår att det är svårt.

Permalänk
Medlem

Efter ett feltryck så går datorn sönder. Så är mina föräldrar :/

Visa signatur

Don´t fuck with the admins, we are drunk and have weapons and shit.

Permalänk
Medlem

Som reVer sa, *måste erkänna att jag saknar sådana här trådar.

Känner igen nästan allt som de flesta skriver här, den enda skillnaden är att min farsa brukar bränna gummi tills han spinner ut på gräset och in i däcken..:rolleyes:

( på datorn )

Permalänk
Medlem

Jag säger: Jag spelar..
Min son säger: Kan jag spela med?
Jag säger: Nope, inga newbies..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

När far måste testa alla nya fps spel är också kul, för han har förstora fingrar för att Lira W,S,A,D och råga på allt Helv**e så måste han ju titta runt på med musen! Jobbigt jobbigt! haha lite skojj.

Eller när dom så förmanande berättar att man måste vara försiktigt i dessa tider för det stod i expressen/Gt/aftonbladet att ett nytt virus har kommit ut på internet!

Permalänk
Medlem

Det här med att de tycker man bläddrar för fort etc är standard. Får ofta dessa bittra mummel "jaha, nu hann jag inte läsa mera...". Ska man "surfa" i deras takt tar det en kvart att komma till ICA Spelhörnan.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Är det bara mina föräldrar som blir sura ochs säger "meen bläddra inte så snabbt jag hinner inte med" när man försöker hitta nått åt dem och vet 12ljus år iförväg att informationen som är på skärmen är tootaalt orelevant?

Så precis exakt vad mina föräldrar säger ^^;

Visa signatur

http://www.propartganda.com/bumgropes/king/cheesehelmet.jpg - Kolla in den mäktiga osthjälmen!

How can you trust anyone that bleeds one week in the month without dying?

Permalänk
Medlem

Känner igen mig som fan.
"Bläddra inte så snabbt"
"Du klickar ju så man inte hänger med"
"Fan vad liten text"
"Du springer alltid runt med det vapnet" (Cs och BF2)

Permalänk

ja farsan är lite speciell när han testar bilspel!
Hade Colin Macrae (stavning) 3 förut!!
Körde manuellt med ratt och pedaler med spak...
Självklart skulle farsan köra... hehe...
Han växla HELA jävla tiden vid typ 3000rpm...
Så klaga han på att de går snabbare när jag kör!
*suck*

En sak till ja stör mej på är att ja köpte BF2 för typ nån vecka sen kanske mer!
Varje gång morsan ser mej spela de spelet så frågar

Hon: "E det de där nya spelet du köpte?"
Jag: "Jo!"
Hon: "E de kul?"
Jag: "Jo!"
Hon: "Får ja testa? hehe?"
Jag: *tystnad* "HAHAHAHAHAHA!!!!!!!"

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Mamma brukar oftast stanna till och titta lite, haha
det är inte helt ovanligt att hon säger när man spelar BFII tex:
"Oj vad verkligt det ser ut"
eller när man flyger med flygplan etc
"Skulle också vilja flyga sådär, ser kul ut men kan nog aldrig lära mig"
Föht stänger jag jämt ner allt när mamma kommer in i rummet, visst att det är suspekt men, wtf.
Försökt få min mamma att spela CS fast hon visste inte vilka hon skulle skjuta på och TK:ade
Resulterade i bann och tillsägelse, ingen trodde på historien om "min mamma".

Permalänk
Medlem

Mor och Far som ingenting kan, 4 syskon som ingenting kan...
Detta utspelar sig minst 1 gång per månad.
Via telefon (bor inte hemma)

Mor: Kan du hjälpa mig? Jag tryckte på en knapp och nu är allt svart!
Jag: Vad tryckte du på?
Mor: Jag vet inte! En knapp? Jag satt och skrev och så skulle jag göra något och så tryckte jag på knappen och nu är allt svart. Att det alltid ska hålla på såhär.
Jag: Lyser datorn (skärmen är datorn)?
Mor: Nej.
Jag: Starta datorn.
Mor: Hur gör jag det?
Jag: Som du alltid gör.
Mor: Den är ju alltid på, din lillebror spelar ju hela tiden (gnäll gnäll gnäll)
2-3min senare.
Jag: Fungerar allt nu?
Mor: Jag vet inte. Varför gör den alltid så här när jag sitter här? Jag trycker ju på rätt knappar, jag gjorde ju ingenting.
Jag: (Försöker tröstlöst förklara om överhettade CPUs)
4min senare.
Mor: Okey, jag förstår, men varför stängdes den av?
Jag: "klick"

Permalänk

Minimerar alltid allt då jag sitter på forum eller så och går in på Gamereactor eller något sånt när någon av dem kommer in, annars börjar dem fråga en massa saker. =/

Kommer ihåg att jag testade att inte göra det en gång. Skämdes då morsan började fråga precis då jag hade rapporterat en fylletråd.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

När jag var runt 14bast lirade jag PSX som fan och min farsa brukade ibland delta. Kommer ihåg första gången jag mötte honom i Tekken2.
Jag var Law och fällde honom, hoppade upp i luften och landade ett slag på honom när han låg ner. Han blev SKITFÖRBANNAD och sa
"Man slår aldrig en man när han ligger ner". Tog det skitseriöst )

Permalänk
Medlem

MIn polares farföräldrar är rätt okey faktsikt, hans farmor sitter 24/7 på msn och hans farfar spelar cs:D

Edit: Så har jag spelat GTA 1 och nåt motorcykel spel,

Gta: Far blev hiskligt förbannad då jag körde över honom hela tiden innan han "hittat knapparna"

Motorcykel spel: Jag spelade med joystick och han med piltangenterna och blev arger då jag brände förbi honom på bakhjulet. Resultat: slet ur tp:kabeln och stängde av datorn...

Visa signatur

Man får vad man betalar för...