Permalänk
Medlem

Pcbutiken.com

Köpte en hdd därifrån för ca 1 ½ år sedan och den håller på att dö. Men för en vecka sedan skickade jag en rma ansökan. Men de har inte svarat än på mer än en vecka. Har försökt att hitta telefon nummer men det finns inte på deras hemsida.

Har de semesterstängt? Eller är det bara jag som inte kan få tag i dem?

Permalänk

För mig ser du ut som om dom har lagt ner, så det är nog därför du inte har fått tag i dom.

För om du kollar på vilka produkter och priser dom har , så verkar det som att det var ett tag sedan dom rörde den där hemsidan.

Permalänk
Medlem

Hmm. Låter konstigt. Är det ingen som har beställt därifrån den senaste tiden?

Permalänk

Dom har iaf inte uppdaterat några produkter sen oktober-november 2004 enligt deras hemsida (står under produktinfon).
Så jag skulle faktiskt tippa på att dom har slagit igen för alltid.

Permalänk
Medlem

Såg det med nu Skit också.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för fabrikat på din hårddisk? Butiker ger ju oftast ut ett års garanti, och du köpte din hårddisk för 1 ½ år sedan.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag har en maxtor och jag har varit i kontakt med dem, efter att ha kollat vad det skulle kosta mig att skicka hddn till dem så jag hoppade över det alternativet då det kommer kosta lika mycket som en ny likadan hdd.

Permalänk

Prova ladda hem ett program för Maxtor hårddiskar och se om det går att fixa problemet. Kolla deras tillverkare hemsida.

Jag hade haft problem med min Maxtor tidigare och så kontaktade jag med Maxtor support och dom tipsade mig ett program som jag kan testa så det blev allt bra igen.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Vad är det för fabrikat på din hårddisk? Butiker ger ju oftast ut ett års garanti, och du köpte din hårddisk för 1 ½ år sedan.

Butiker får inte ändra på tillverkarens garantivilkor. Hårdiskar är 3års garanti.
Alla hårdiskar jag har köpt har haft 3års garanti på.

Lämnade in en hårdisk som jag hagt i 2½ år på RMA och fick en ny.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Butiker får inte ändra på tillverkarens garantivilkor. Hårdiskar är 3års garanti.
Alla hårdiskar jag har köpt har haft 3års garanti på.

Lämnade in en hårdisk som jag hagt i 2½ år på RMA och fick en ny.

Där har du fel.
Butiken behöver bara ge den garanti som man har kommit överens om.
Enligt konsumentköplagen måste butiken ge minst 6 månaders garanti. Men av tradition ger man 1 år. (Garanti är en typ av reklationsrätt där butiken har bevisbördan, ska inte blandas ihop med vanlig reklamationsrätt)
Naturligtvis får butiken ge 3 års garanti, men det är som sagt frivilligt.

Om fabriken ger 3 års garanti får man vända sig till dem.

Samma sak är det där det lovas "limited lifetime warranty" vilket inte alls är som många inbillar sig "livstids garanti". I sverige får man inte skiva livstids garanti utan måste skriva specifikt hur lång garantin är, vilket allt över 6 månader är frivilligt.

Not: "limited lifetime warranty" brukar oftast innebära att tillverkaren har garanti så länge produkten tillverkas.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Detta med garantier har tagits upp förut.

Here you go:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48273...

Permalänk

Re: Pcbutiken.com

De har registrerat sig här men det var 2003 och det enda inlägget är därifån. Så inte så stort hopp att få kontakt där.
http://forum.sweclockers.com/member.php?s=&action=getinfo&use...

Sen minns jag att någon hadde hittat ett nummer till dom eller hur man skall säga. I denna tråd finns det. Du kanske kan få reda på något genom det telefonnummret.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=22760...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Köpte en hdd därifrån för ca 1 ½ år sedan och den håller på att dö. Men för en vecka sedan skickade jag en rma ansökan. Men de har inte svarat än på mer än en vecka. Har försökt att hitta telefon nummer men det finns inte på deras hemsida.

Har de semesterstängt? Eller är det bara jag som inte kan få tag i dem?