Permalänk
Medlem

Hur länge håller den?

HAJ!

undrar kort o gott hur länge min dator kommer hålla innan den kommer klassas som "gammal"?

har läst lite o kommit fran till att om bara nått år så kommer den vara standard om den redan inte e de=/
Ja spelar mycke doom3, surfar, ser film men mest spel o så:)

Ja menar, om en dator blir "gammal" efter 1 år så undrar man ju om de över huvud taget e lönt o köpa ny dator

system i sign;)

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Det är väl upp till dig vad du tycker. Om den duger till det du sysslar med så är det väl inget att oroa sig för? Min dator som jag har nu är nästan 3 år gammal och fungerar fortfarande bra till det jag använder den till. Ok, jag kan inte köra spel i jätteupplösningar, men tillräckligt för att jag ska tycka det är bra. Det finns bara ett spel som den inte klarar och det är BF2, eftersom mitt grafikkort inte stödjer PS 1.4.

Permalänk
Medlem

Din dator är gammal redan när du skruvar ihop den.

Skämt åsido, själv brukar jag aldrig köpa det absolut senaste utan i stället köpa sådant som funnits på marknaden i minst några månader. Chansen är då större att allt är beprövat och att bra, stabila BIOS osv finns.

Permalänk
Medlem

joo, så gjorde ju ja me, ja väntade lite me o köpa men även då känns de som att kasta pengarna i sjönn då man vet att skiten redan börjar bli standard/omodern =/

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Moderator
Testpilot

Skaffa dig en konsol istället om du nu känner ångest inför att din dator kommer bli gammal. Utveckling går stadigt framåt och kommer aldrig sluta, förmodligen inte under våran livstid iaf.

Själv köpte jag mina grejor för snart två år sedan och den håller fin fint. BF2 hackar ner sig lite i början men det är bara för att jag hade 512MB i RAM innan. Spelar för övrigt bara CS:S så det är skit samma.

P4 2.8N, 1024MB, Radeon 9800Pro + mycke mer.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Om du spelar mycket grafikkrävande spel som doom3 borde du kanske fundera på bättre grafikkort. X300SE är väl i klenaste laget för en speldator tror jag. Ofta behöver man inte köpa helt ny dator utan uppgraderar någon komponent i taget när man känner att det behövs, eller så överklockar man det man har så man klarar sig lite till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Om du spelar mycket grafikkrävande spel som doom3 borde du kanske fundera på bättre grafikkort. X300SE är väl i klenaste laget för en speldator tror jag. Ofta behöver man inte köpa helt ny dator utan uppgraderar någon komponent i taget när man känner att det behövs, eller så överklockar man det man har så man klarar sig lite till.

Själv har jag inte köpt en helt ny dator sedan -96 (laptop räknas inte).

Man uppgraderar som du säger när något börjar kännas för slött, för litet eller går sönder.

Permalänk
Medlem

ok, ja har snart spelat ut hela doom3 på mitt x300se har bara en boss kvar o de e då man blir påmind om vikket graffe man har (laggar som fan)

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Ingen dålig dator du har där farmboy. Ett bättre grafikkort och lite mer minne skulle jag satsat på

Se bara på min dator. Den fungerar klockrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrIbra
Ingen dålig dator du har där farmboy. Ett bättre grafikkort och lite mer minne skulle jag satsat på

Se bara på min dator. Den fungerar klockrent

Ja, grafikkortet är väl lite väl i underkant. Prestandaökningen bör bli rejäl med ett bättre kort.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Ja, grafikkortet är väl lite väl i underkant. Prestandaökningen bör bli rejäl med ett bättre kort.

Ja vet:D men så länge doom3 flyter så något så byter ja inte upp mej

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst