Mer info kring Logitechs nya möss och tangentbord

Permalänk
Medlem

jag är i tankarna på ett nytt tangentbord, och eftersom jag inte orkar vänta på det där med LCD för varje knapp, så kanske det blir ett sånt här sålänge Mus har jag nästan precis köpt en ny, en MX518. Väldigt nöjd.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
Snyggt var tangentbordet inte och massa odödigt.

Ett snyggt tandgentbord som jag inhandlat och är väldigt nöjd med är:
http://www.gc-plus.de/img/large/sl-6465_1.jpg

Såg det också på DB.com. Helt klart supersnyggt...hur är det att skriva på? Är det bekvämt? Skrivhastigheten? etc.

Permalänk
Inaktiv

sidoknappen på mössen är ju ett måste numera..fram o bak när man surfar används ju flitigt, synd

gillar verkligen tangentbordet, retro 80tals scifi b-film

Permalänk
Medlem

tangentbordet hoppas jag kommer i ett mer ergonomiskt utförande , kan ju inte gå ifrån det.
Annars var det jävligt coolt... och det kanske är tid för en uppdatering nu, det kostade inte mer än 79dollar, så vad priset ligger på i sverige är väl runt 1000lappen om inte 1500... kanske inte så kul, men Dinovo kostar ju runt det priset med så.

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk

Tangentbordets funktioner verkar ganska intressanta... Det enda jag stör mig på (gäller många av logitech's tangentbord) är varför de måste göra dem så J**LA stora?! Jag har ett fullstorlekstangentbord och det är mindre än hälften så stort som det här... Visst, det har kanske 20-30 knappar extra, men jag menar, mitt har ju typ 105 tangenter, ska man ha 30 till behöver man väll inte öka storleken med 150% till?

Det enda logitechtangentbord jag verkligen vill ha är deras muvio-serie. De är faktiskt välldigt tilltalande. Synd bara att det går på 2500:- för tangentbord och en mus när den sistnämnda endå inte kommer användas.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Tyckte jag såg diNovo billigare än 2500:-, här var det: http://www.siba.se/product/Product.aspx?id=88875.
När det gäller det nya tangentbordet så ser det riktigt fult ut och verkar ju helt klart primärt vara för "gamers". Om man däremot kan använda lite olika profiler som det verkar så kan det ju vara klart användbart med tex. en photoshop-profil, en videoredigeringsprofil etc. Om nu det kan konfigureras ordentligt.
Synd bara att det var så fruktansvärt fult.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

OJ OJ???? har Logitech äntligen sansat sej o insett att "ins del home end up dn" knapparna SKA sitta så. Hoppas det!

Permalänk
Medlem

jag, som gamer skulle aldrig köpt den G5, den har för lite knappar, varför ta bort den ena knappen på sidan för? och absolut inte g7 för att den är trådlös, och tangenterna på tangentbordet såg inte alls sköna ut. köper jag hellre den lite äldre MX518 och ett saitek keyboard istället.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Konstigt att G5 infon säger • Internet Forward/Back • på logitechs hemsa då ???????

Permalänk
Medlem

Vet någon när tangentbordet släpps i Sverige och vilket pris det får?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk

Vill ha en mx1000 med sladd...

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk
Medlem

Dom kanske kan kränga skiten till inställningsfanatiker och dom som tror att utrustningen (vilket är vanligt inom golf) gör jobbet. Hos mig går ergonomi först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Kan inte hårdvarutillverkare lugna ner sig med "gamerinriktade" produkter? Har börjat gå lite överstyr när det finns moderkort som marknadsförs av en gamer och speciella gamingrouters för att inte tala om alla chassin och tangentbord som ser ut som något tagen från en sci-fi från tidigt 80-tal. Visst, det säljer, men det vore kul med lite produkter designade för att vara snygga och produktiva. Apple lyckas ju bra med det.

stämmer som fasen kommer bara ut massor med skit nu mera något jag hade viljat ha är typ något riktigt clean men mycket bra tagentbord

fattar inte att sån skit säljer tycker mitt Key Tronic funkar mycket bra (=

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

gillar tangetnbordet deru posta hoppas inte det kommer kosta mer än 2000 då kommer jag tveka men ändån köpa ^^

Visa signatur

1992-Amiga600 7(Mhz) \|/ 1993-Intel 80486SL (10/20Mhz) \|/ 1995-Intel P2 (333Mhz) \|/ 1998-Intel P3 (733Mhz@ 830mhz) \|/ 2001-Amd Athlon 2200 (2.4Ghz) \|/ 2004-Amd Athlon 64 2600 (2Ghz) \|/ 2008-Intel core Duo (3.16Ghz) \|/ 2014-Intel Core i7 4790K (4GHz @ 4.4 Ghz)

Permalänk
Medlem

Trådlösa med batterier väger alltid alldeles för mycket, som att flytta runt en tegelsten. Värdelöst.
Gillar trådlös induktionsmus bättre.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

T-bordet var väldigt snyggt

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Kan inte hårdvarutillverkare lugna ner sig med "gamerinriktade" produkter? Har börjat gå lite överstyr när det finns moderkort som marknadsförs av en gamer och speciella gamingrouters för att inte tala om alla chassin och tangentbord som ser ut som något tagen från en sci-fi från tidigt 80-tal. Visst, det säljer, men det vore kul med lite produkter designade för att vara snygga och produktiva. Apple lyckas ju bra med det.

Håller med, det där är ju bara otroligt löjligt, även om det säljer. Hade det här skrivits den första april så skulle jag ha trott att det var ett skämt. Och Logitechs imponerande laserteknik ändrar förstås på det att pekaren bara kan röra sig en pixel åt gången...

Kom ihåg: Every time Logitech sells one of their "gamer products", a Unix-nerd (skäggig sådan med tjocka glasögon) starts using Windows and becomes a member of Lunarstorm!

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Hmm, när ska dom börja att modda om chassit, på logitech 500serie.
För skalet har vell haft samma form sedan MX500?
för vissa brister tycker jag det finns & tänker inte köpa någon pga det.
Jag hade gärna sätt en kombination av mx500 & mx310 skal för endast högerhänta.

& endast en tumknapp, gör ju saken ännu enklare,
nä en Razer Copperhead får det bli.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Avstängd

imponerande tangentbord utseendemässigt!
Men en display vet jag ej vad som kan tänkas vara nödvändigt med!

Permalänk
Medlem

kasst att dom tagit bort den ena tumknappen. Tror ingen har problem med att dom råkar trycka på den av misstag. Får också hoppas att dom inte har ett högblankt skal som 510 och 518 har, gillar de inte alls. MX500 har fortfarande den bästa utformningen, sedan dess har de bara gått utför (kanske med undantag av MX1000).

T-bords designen var väl inte den vackraste, ser plastigt och äckligt ut. dock gillar jag att det är vanliga standard knappar för extratangenterna och inte sånna små som de brukar vara.

Permalänk
Medlem

sex ton i vikter :S f*n vad modernt det var med lite skortlyftning framför datorn nu för tiden då

Visa signatur

3.4GHz Intel Pentium, 1024Mb Ram, X800XT 256MB pci express, 500Gb hdd (7200rpm) sata, Audigy 2 ZS PCI med frontpanel och fjärrkontroll (Platinum), dvd 16x brännare, dvd läsare 16x, 17" flatscreen, 8Mbit Telia väntar på 24Mbit :)

Permalänk
Hedersmedlem

riktigt fult tgb. hua. Mitt Dinovo äger

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Kan inte hårdvarutillverkare lugna ner sig med "gamerinriktade" produkter? Har börjat gå lite överstyr när det finns moderkort som marknadsförs av en gamer och speciella gamingrouters för att inte tala om alla chassin och tangentbord som ser ut som något tagen från en sci-fi från tidigt 80-tal. Visst, det säljer, men det vore kul med lite produkter designade för att vara snygga och produktiva. Apple lyckas ju bra med det.

Håller helt klart med, är själv ganska trött på allt som ska vara gamerinriktat..det finns dom som inte är fanatiska gamers också, det verkar dock marknaden glömt bort...

eller så vill dom bara tjäna så mkt pengar det går på varenda liten gamer.

Tråkigt är det iaf!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

ähh, mx510 fungerar bra fortfarande tycker jag

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Konstigt att G5 infon säger • Internet Forward/Back • på logitechs hemsa då ???????

Forward/Back sitter säkert på samma knapp. Man måste säkert vicka den lite frammåt eller bakåt bara. Jag tror att det funkar skitbra. Ska köpa en.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Som någon sa Copperhead FTW!

Och kanske ett Saitek Eclipse tills Optimus kommer. De senare får gärna skynda på med split ergo design!

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Slut på ideer Logitech? =/

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
OJ OJ???? har Logitech äntligen sansat sej o insett att "ins del home end up dn" knapparna SKA sitta så. Hoppas det!

UNDERBART!
jag vägrar själv köpa ett tangentbord med felaktiga tangenter.

Tyvär så har ju Logitechs tangentbord aldrig varit någon direkt hit, och jag tvivlar på att det kommer bli så mycket skönare att skriva på logitechs tangentbord än Key Tronic.

Musen vägrar jag dock att köpa, av samma anledning som många andra - att vicka på en knapp när man kör spel? skämtar dom?!

nej, utan två knappar så lämnar jag aldrig min Mx510 Röd.
även om den trådlösa var snygg, till skillnad från Mx518.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Nåja, man får ju hoppas att mx518 sjunker i pris nu. För den tar man ju hellre än en 510. Men vad är vitsen med att byta möss hela tiden? Inte blir man ju bättre i nåt spel för att en mus har 400dpi mer. Jag tycker att 510/310 duger fint...

Fast musköp blir det snart då min vanliga mus gick sönder och nu sitter jag sitter med en trådlös kul-mus från Trust nu :/

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Någon som vet när G15 släps?? och vilken återförsäljare det kommer vara mm?

Visa signatur

-[W.W.R]-