Tar bort filer men hårddiskutrymmet ändras inte

Permalänk
Medlem

Tar bort filer men hårddiskutrymmet ändras inte

Laddade ner FEAR demot häromdagen (ca 600-700mb), efter att jag hade provat det så tog jag bort demofilen genom att trycka shift+del som vanligt så att det inte lägger sig i papperskorgen utan tas bort med en gång, men windows/hårddisken visade fortfarande samma mängd ledigt utrymme på hårddisken. Jag pillade runt lite men kunde inte lösa problemet så jag sket helt enkelt i det. Nu ett par dagar senare så blev jag sugen på att testa demot igen så jag drog ner det, men även den denna gång när jag tog bort filen så ändrades inte mängden ledigt utrymme. Så nu är det nästan 1,5gb som fattas där. Kan även vara fler filer som detta hänt med för det fattas lite väl mycket utrymme på hårddisken.

Någon som har några tips om vad det kan vara som är fel och hur man får tillbaks utrymmet? Jag har valt att visa dolda filer, kollat partitionen genom kommando-tolken, kört chkdsk och scandisk mm och inga skadade sektorer mm rapporteras. Använder Windows XP SP2.

Permalänk
Medlem

Kanske ligger i nån tempmapp under documents and settings?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Kanske ligger i nån tempmapp under documents and settings?

Nope har redat kollat det, plus att det ligger på en annan partition.

Jag stängde temporärt av system restore för den partitionen som visade fel mängd fritt utrymme, och då fick jag tillbaka lite över 1,5gb mer ledigt utrymme. Men har ingen aning om det har med FEAR filerna att göra (varför skulle windows skapa restore filer för just FEAR demot?), så mer tips skulle vara bra.

Kan tillägga att jag inte använder Norton...

Permalänk
Medlem

såhär blir det alltid för mig när jag tar bort filer med shift+delete, men utrymmet kommer altid tillbaka igen efter omstart.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
såhär blir det alltid för mig när jag tar bort filer med shift+delete, men utrymmet kommer altid tillbaka igen efter omstart.

Det kommer inte tillbaka efter omstart här. Låter som att det kan vara någon nasty bugg i Windows XP när man kör med shift+del.

Permalänk

Står ju i Faq:en om lagrinsutrymme i detta underforum att det kan vara ett fel som uppstår när man har Norton Antivirus installerat. Om det är ditt problem så är det bara läsa där och njuta

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]