Permalänk
Medlem

Aerocool vga kylare, nåt att ha???

Tja har idag en arctic cooling ATI silencer 4 på mitt X800XT PE men jag tycker de låter för mkt och eftersom jag inte har nåt behov av att clocka grafikkortet än så har jag börjat titta lite på lite mer passiva kylare för grafikkort. Jag har länge funderat på zalmans passiva men så fick jag syn på aerocools vga-kylare och blev genast intresserad, har dock inte hittat nån stans man kan få tag i den än. Nån som testat den lr har några andra synpunkter får gärna yttra dem här tack.

Länk till aerocools vga-kylare: http://www.aerocool.com.tw/p-cooler/vm-101/vm101.htm

Visa signatur

WS: i7 920@3,8Ghz HT on | Corsair H50 | Gigabyte X58A UD7 | 6Gb Corsair dominator 1600MHz | VTX3D 5850 | Intel X25 G2 80Gb | WD green 1Tb | HX750 | Define R2 Black ||
Laptop: Acer TimelineX 3820TG

Permalänk
Medlem

ATI silencer 4 + "låter för mycket" går inte ihop för mig...

Mitt X800XT är klockat till PE och fläkten hörs fortfarande inte när jag trycker örat mot chassit (nej mitt chassi är inte ljuddämpat)
Har en temp på idle 38 load 55

Din ATI Silencer 4 luktar desvärre måndagsex. Eller så har du värmeproblem i chassit...

Om du nu hör fläkten så borde det betyda (om du nu inte har ett måndagsex) att kortet blir väldigt, väldigt varmt. Vet inte om en fläktlös kylning borde vara ett bra alternativ då pga att den knappast kyler bättre än en ATI silencer på höga varv.

Angående aerocool kylaren så vet jag inget om den, men jag har bara hört gott om aerocool annars och är säker på att den kyler riktigt bra.

Men vad ska man säga... din diamondmax borde faktiskt överrösta din Arctic Cooling. =/

Permalänk
Medlem

det är antagligen ett dåligt exemplar jag har fått eftersom jag kan ställa fläkten manuellt med rivatuner så är jag ganska säker på att den går på låga varv, men problemet jag har med min ati silencer är att kortet försöker styra fläkten själv efersom jag har den kopplad till grafikkortets fläktuttag. Det uppstår då ett sorts knakande missljud i fläkten som endast kan avjhälpas genom att köra fläkten på maxvarv. därför börjar jag tröttna på min silencer som förövrigt har mkt bra kylförmåga. Och du har rätt den blev överröstad av min diamondmax:P så den fick pensioneras idag hehe...

Visa signatur

WS: i7 920@3,8Ghz HT on | Corsair H50 | Gigabyte X58A UD7 | 6Gb Corsair dominator 1600MHz | VTX3D 5850 | Intel X25 G2 80Gb | WD green 1Tb | HX750 | Define R2 Black ||
Laptop: Acer TimelineX 3820TG