Permalänk
Medlem

flyttskadat Mobo???

Jag flyttade från Norrköping till Filipstad nu den 13:e denna
månad men har efter flytten upptäckt att min kära gammla
barton inte går som den skall.
(fick linan idag varav den fördröjda frågan)

bsod's och bara totala frysningar och liknande händer minst
ett par gånger i timmen och inget verkar göra det bättre heller.
Testat med andra minnen, minimalt antal komponenter, formateringar
och liknande och får ingen ordning på det. Oftast händer det när
jag kräver lite mer av stackaren som vid laddning av spel och/eller
program eller när man sitter och glor på film.

Senast idag här så kom jag tillbaka från skolan och möttes av en
Bsod utan att man varesig rört burken eller att den gjort någonting.
Den hade bara stått och laddat hem lite prylar medans jag var
o pluggade.

Nån som har någon idé?
Första tanken som slår mig är att mobot fått sig en törn eftersom
minnen, diskar o annat funkar i andra burkar. Grafikkortet har börjat
låta rätt mysko när fläkten till det stått stilla ett tag med men det försvinner
efter någon minuts användande. relaterat möjligen?

System:
Asus A7V600, Barton 2500+, 3x256TwinMOS Value, Asus GFFX5200.
Kör WinXP Pro Corp med SP2 fast den strulade lika mycket
med Vista och vanliga XP Pro

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

kolla att allt ser ut som det ska..., kondingar m.m

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

joorå det är finemang med dem...
hela burken låg invirad i filtar o sånt hela flytten utan att nåt lastades
ovanpå så "interiören" så att säga har inga synliga fel. Några repor längs
vänstersidan på burken är allt eftersom den låg ner men annars är allt fint.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Hur ligger temperaturen? Kanske kylflänsen som inte har fullgod kontakt efter flytten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bolibompa
Hur ligger temperaturen? Kanske kylflänsen som inte har fullgod kontakt efter flytten?

tempen ligger lite högt, fast det har den alltid gjort av någon anledning.
55-58 idle och 57-63 load vilket är någon grad högre än innan jag flyttade
så jag har precis bytt pasta och kollat den... ingen skillnad dock.. fick en frysning
efter bara 2-3 minuter utan att jag rört burken...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Du har inte haft oturen att chippa coren vid flytten? Väldigt lätt hänt om man har kylaren på.

/Martin

Permalänk
Medlem

Det låter som om kondingarna är på väg att sticka och har nog inget med någon flytt att göra( fick byta runt 30st på pojkens burk då han spelar under dyngnets alla vakna timmar)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Widde
Du har inte haft oturen att chippa coren vid flytten? Väldigt lätt hänt om man har kylaren på.

/Martin

burken var stängd under flytten och hanterades varsamt, när jag bytte pasta var det inget
fel på den heller så det tvivlar jag på, inget som man kan se med blotta ögat iallfall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Det låter som om kondingarna är på väg att sticka och har nog inget med någon flytt att göra( fick byta runt 30st på pojkens burk då han spelar under dyngnets alla vakna timmar)

Vet du vart jag kan få tag i nya?
Elfa som gäller eller? Funderar på att köpa ett nytt men om det går at fixa så är
det ju nice

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.