Permalänk
Medlem

Inspiron 6000 eller ACER AS3022WLMI ??

Ska till att köpa en inte allt för dyr laptop och har då hittat två kandidater som jag har svårt att bestämma mig för. Vad jag letar efter är lite tips och erfarenheter från båda modellerna.

Inspiron 6000:

15,4" widescreen skärm UltraSharp™ WXGA
Intel® Pentium® M processor 730 (1.60GHz, 2MB L2 cache,533MHz FSB)
512MB 400MHz DDR2 RAM (2x256)
128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
40GB (5400rpm)
8X DVD+/-RW
Batteri: Upp till 5 timmar
1års service

ACER AS3022WLMI:

Mobile AMD Sempron™ processor with 256 KB L2 cache, AMD PowerNow!™ Technology 2800+ and AMD HyperTransport™
512MB RAM, DDR SDRAM - 333 MHz
60GB 4200 RPM
15.4 tum WXGA med Crystal Brite
ATi Mobility™ Radeon X600 64MB
Batteri: upp till 3 timmar
1års service

Ska ha den till att surfa, kika på film, spela lite spel på. Någon som ha lite tips eller komentarer kring mitt dilemma?

Visa signatur

Jonkan - What you do, is what you are.

Permalänk
Medlem

Lite svagt med kommentarer här tycker jag!

Allt som allt och rent generellt så ser faktist Inspiron bättre ut.
Men det är ju DELL vi snackar om trottsallt Jonkan, du vet vart du kommer hamna om du får något fel

Permalänk
Medlem

Jepp det lutar åt en Dell & ja precis man vet ju vart man hamnar om man får något strul med den men samtidigt så vet man ju hur man ska handskas med dem isf Det som är lite synd är att Dell datorn är lite större.

------

Ringde nyss & beställde en Inspiron 6000. Kom över en e-value kod som gav 1200:- rabatt så fick man en (iof ganska kass me halvfulla patroner) A720 bläckstråleskrivare. Valde till en bil/flyg adapter så det hela landade på ca 10k inkl. moms&frakt.

Visa signatur

Jonkan - What you do, is what you are.

Permalänk
Medlem

jo Dell datorn kan du ju fixa lite gratis saker till med J0nkan . Och för övrigt kommer du nog bli nöjd med Dellen då den är bättre än din stationära som du har i dagsläget

Permalänk
Medlem

Dom jävlarna ändrade priset på nätet 2 timmar efter min beställning + att man fick 768mb ram för samma pris som 512. Ringde & CN ordern och la om den 768 i ram i stället för ett par hundra kr mer.. Fuck Acer!!

Visa signatur

Jonkan - What you do, is what you are.

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad det var för e-valuekod? Är precis i beställartaget av en precis likadan o det vore inte helt fel med 1200kr rabatt
Jag drar ett PM till dej j0nkan.

Permalänk
Medlem

Skriv koden här istället, skall själv ev. köpa en i6000.

Vad är det för skärm har den datorn?, är det av den typen som "blänker" eller den vanliga?

Permalänk
Medlem

Det är: NPSE5-N08606.

Men de ändrade på hemsidan idag så det blir lika billigt ungefär (-1000, special bla bla inkl VAT.) att handla ändå nu plus att du får mer i ram utan extra kostnad. Därför ja Cancelerade den första & la en ny sedan med mera ram minne.

Visa signatur

Jonkan - What you do, is what you are.

Permalänk
Medlem

Måste fråga... du säger 10k för de delar du valt till datorn, men om jag väljer i6000, samma delar som dig, så kostar den 14000

Nått jag gör fel eller? =/

[Edit] Såg att jag tog 3 års garanti. Men det blir iaf 11400 kr med dina val.

Permalänk
Medlem

Beror lite på vart du klickar på sidan tror jag, kommer ju förslag på konf som dell rekomenderar & väljer du olika där så kan priset variera även om du ändrar konfen.. jaja en gissning på vad det kan bero på.. "Easy as D(H)ell"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blueie
Måste fråga... du säger 10k för de delar du valt till datorn, men om jag väljer i6000, samma delar som dig, så kostar den 14000

Nått jag gör fel eller? =/

[Edit] Såg att jag tog 3 års garanti. Men det blir iaf 11400 kr med dina val.

Visa signatur

Jonkan - What you do, is what you are.

Permalänk
Medlem

Okej, Inte acern. varför? Keff batteritid, Keff processor

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"