Spel för en oinvigd tjej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
väldigt generaliserande. tror snarare att orsaken till att det är färre tjejer än killar som spelar är att dom aldrig gett det en chans eftersom dom tänker som dig. alla tjejer som jag fått att prova spel har tyckt att det varit kul. kanske inte så att dom sträckspelar BG2 eller sitter uppe 6 nätter i veckan och spelar cs men verkligen itne så att dom bara gillar relationsspel. det är dessutom rätt bra för en relation om tjejen provar på så att hon vet vad det är som tar upp så mycket av ens tid.

Faktum kvarstår att... tjejer spelar inte Hur många tjejer sitter och spelar CS, BF2, RTW, SC, WOW ett antal timmar om dan? Tio? Hundra? Tusen? Det sitter ju för fan 50 miljoner killar och gör det varje dag.

Tror du verkligen att hela världens 3 miljarders kvinnliga befolkning inte har UPPTÄCKT datorspel? Om det ändå vore så enkelt. Det är som att säga att killar inte har UPPTÄCKT Elle, Min Häst, Frida, smink eller nöjet med att shoppa en hel dag.

...fast du kanske tror att killar och tjejer är genetiskt, biologiskt och psykologiskt identiska i grunden?

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Faktum kvarstår att... tjejer spelar inte Hur många tjejer sitter och spelar CS, BF2, RTW, SC, WOW ett antal timmar om dan? Tio? Hundra? Tusen? Det sitter ju för fan 50 miljoner killar och gör det varje dag.

Tror du verkligen att hela världens 3 miljarders kvinnliga befolkning inte har UPPTÄCKT datorspel? Om det ändå vore så enkelt. Det är som att säga att killar inte har UPPTÄCKT Elle, Min Häst, Frida, smink eller nöjet med att shoppa en hel dag.

...fast du kanske tror att killar och tjejer är genetiskt, biologiskt och psykologiskt identiska i grunden?

Majoriteten av wow-spelare jag känner, är tjejer, så nog fan finns det mängder sådana, tjejer har till skildnad ifrån killlar inte behovet av att skrika "OMG JAG ÄR TJEJ" när dom spelar, och gör dom det blir killarna tokiga "WOW ENJ TJEJ *skicka snuskiga privmsgs*", därför undviker dom och "märks inte". dom finns där, du behöver bara inte veta det.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Avstängd

Lula

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Inaktiv

vag jag kan ge som råd e vad min tjej spelar och det e Diablo2, sim, WoW, UT, Worms det e lite o testa kanske

Permalänk
Medlem

Quake som vi alla spelade på LBS idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns visst tjejer som spelar! Jag ägnar x antal timmar åt att lira wow varje dag. Har även en kompis som också tycker att det är roligt att spela. Hon spelar mer än vad hennes pojkvän gör. Till och med min pojkväns morsa lirar wow. Att dra in genetik och biologi i det hela känns konstigt. Så bara för att jag är född kvinna så kan jag omöjligt tycka att det är lika roligt att spela som en kille tycker?

Och varför skulle det inte kunna vara så att många tjejer inte upptäckt datorspel? Misstolka mig rätt nu ( ), det är klart att dom flesta vet att datorspel finns, men hur många tror du har provat? Det är ju svårt att fastna i ett spel om man aldrig spelat. Jag tror många skräms lite av att det har en sån "killstämpel", att man inte ens bryr sig om att prova för "alla vet ju att datorspel är för killar". Det är ju sånna som du som gör att man inte vill säga att man är tjej när man spelar, med risk för att få höra, " men lol, tjejer kan ju inte spela".

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taklampa
Lula

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Syrran gillar Doom3.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk

Sims 2 brukar oftast gå och även NFS underground 1 och 2 om dom gillar bilar, samt RCT kan fungera.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem

Min tjej gillade Cs:source!

Visa signatur

FinX

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är som att säga att killar inte har UPPTÄCKT Elle, Min Häst, Frida, smink eller nöjet med att shoppa en hel dag.

Du verkar iallafall ha upptäckt det...

Eller du är tjej?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är det ingen som har påstått. Men det finns å andra sidan inga genetiska, biologiska eller psykologiska förutsättningar som gör oss män mer benägna att spela dataspel. Visst, i gruppen spelare som ägnar flera timmar per dag åt spel så är män överrepresenterade. Men den gruppen är i sin tur en liten minoritet till gruppen män överhuvudtaget.

Genusaspekterna bland dataspel är ju bara avkommor från generella samhällssociala strukturer där kvinnor oftast "förväntas" ha något viktigare för sig och där män inte generar sig utan tar sig tid.

Att sen dataspelskulturen har vuxit från ett könslöst "blipp-blopp" till en sexistisk drängstuga på sina håll banar ju knappast väg för något trendbrott. Man har alltså hamnat i samma dödläge som exempelvis totalförsvaret och polismyndigheten tampas med. Man förväntar sig olika av folk beroende på kön redan från första dagen. Hur svårt är det att hålla klaffen och låta det kritiska tänkandet, som de flesta begåvats med, avgöra?

Permalänk
Medlem

hörni, jag skulle vilja att min pappa skulle kunna prova ett spel.. funderar lite på Half-Life, han säger bara: du o dina spel typ , han har aldrig lirat satt det skulle vara kul o visa honom lite

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow
hörni, jag skulle vilja att min pappa skulle kunna prova ett spel.. funderar lite på Half-Life, han säger bara: du o dina spel typ , han har aldrig lirat satt det skulle vara kul o visa honom lite

Prova!

Kommer ihåg att jag har fått min mamma att spela Doom 3 två gåner... När en zombie kom emot henne så visste hon inte att siktet var ett sikte... hehe

Hon drog denna " Hur ska man kunna gå och samtidigt navigera med musen?"

Permalänk

WoW - en hunter så de får ett djur att sköta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Prova!

Kommer ihåg att jag har fått min mamma att spela Doom 3 två gåner... När en zombie kom emot henne så visste hon inte att siktet var ett sikte... hehe

Hon drog denna " Hur ska man kunna gå och samtidigt navigera med musen?"

Hahaha så bra

Jag snor den som Sign

Permalänk
Medlem

Låt henne spela gta.. vilket som, för det är enkelt att styra och sådanna saker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
Det är det ingen som har påstått. Men det finns å andra sidan inga genetiska, biologiska eller psykologiska förutsättningar som gör oss män mer benägna att spela dataspel. Visst, i gruppen spelare som ägnar flera timmar per dag åt spel så är män överrepresenterade. Men den gruppen är i sin tur en liten minoritet till gruppen män överhuvudtaget.

Genusaspekterna bland dataspel är ju bara avkommor från generella samhällssociala strukturer där kvinnor oftast "förväntas" ha något viktigare för sig och där män inte generar sig utan tar sig tid.

Att sen dataspelskulturen har vuxit från ett könslöst "blipp-blopp" till en sexistisk drängstuga på sina håll banar ju knappast väg för något trendbrott. Man har alltså hamnat i samma dödläge som exempelvis totalförsvaret och polismyndigheten tampas med. Man förväntar sig olika av folk beroende på kön redan från första dagen. Hur svårt är det att hålla klaffen och låta det kritiska tänkandet, som de flesta begåvats med, avgöra?

Det känns lite orealistiskt att skylla på att genusaspekter bland datorspel är avkommor av generella samhällsstrukturer. Allting i vårt samhälle är ju egentligen avkommor av generella samhällsstrukturer. Utan generella samhällsstrukturer skulle ju inte ett samhälle fungera. Det är väldigt fina ord, men jag antar att du inte har något emot samhället i sig, i egenskap av just ett samhälle, och därav inte dess struktur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nån helt annan

Och varför skulle det inte kunna vara så att många tjejer inte upptäckt datorspel? Misstolka mig rätt nu ( ), det är klart att dom flesta vet att datorspel finns, men hur många tror du har provat? Det är ju svårt att fastna i ett spel om man aldrig spelat. Jag tror många skräms lite av att det har en sån "killstämpel", att man inte ens bryr sig om att prova för "alla vet ju att datorspel är för killar". Det är ju sånna som du som gör att man inte vill säga att man är tjej när man spelar, med risk för att få höra, " men lol, tjejer kan ju inte spela".

De flesta tjejer KAN inte spela. Visst, det finns säkert massor av bra kvinnliga spelare i Sverige och världen. Säkert tusentals. Men statistiskt är det ändå en jävla bit från den manliga spelkulturen. Dessutom kan en tjej gott och väl sitta och spela datorspel på nätterna utan att nödvändigtvis berätta allt om det för sin omgivning. Vad händer med grupptrycket då? Var är grupptrycket när killar förgäves försöker få sina tjejer att spela CS?

I grund och botten handlar det nog bara om intresse. Tjejer, generellt, gillar inte den typ av stimulans ett datorspel ger. Känslan av att skjuta huvudet av en Orc eller whatever på 1500 meters avstånd är, återigen GENERELLT, inte lika attraktivt för tjejer som känslan av att shoppa det senaste på Veromoda.

Please don't ban me... hehe

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem
Citat:

De flesta tjejer KAN inte spela. Visst, det finns säkert massor av bra kvinnliga spelare i Sverige och världen. Säkert tusentals. Men statistiskt är det ändå en jävla bit från den manliga spelkulturen. Dessutom kan en tjej gott och väl sitta och spela datorspel på nätterna utan att nödvändigtvis berätta allt om det för sin omgivning. Vad händer med grupptrycket då? Var är grupptrycket när killar förgäves försöker få sina tjejer att spela CS?

I grund och botten handlar det nog bara om intresse. Tjejer, generellt, gillar inte den typ av stimulans ett datorspel ger. Känslan av att skjuta huvudet av en Orc eller whatever på 1500 meters avstånd är, återigen GENERELLT, inte lika attraktivt för tjejer som känslan av att shoppa det senaste på Veromoda.

Please don't ban me... hehe

Jag tror också det finns mängder med tjejer som är bra spelare. Och det är klart att statistiskt så är det fler killar som lirar. Men jag tror att det är fler killar som spelar för att dom får en chans att upptäcka det. Alla polarna spelar, och då blir man insatt själv och sugen på att börja lira. Så det blir väl kanske en ond cirkel, eftersom inte så många tjejer spelar, eller som du säger inte berättar allt om det för sin omgivning, så sprids det inte på samma sätt bland tjejer.

Och det är klart att det handlar om intresse. Men hur kan du veta att tjejer, generellt, inte gillar känslan av få in ett headshot eller känslan av döda en liten gnome? Jag förstår att du pratar om tjejer generellt, men än en gång, det är ju bara spekulationer. Min gissning är att tjejer, generellt, visst skulle kunna få ut nåt av den känslan. Bara det att majoriteten av tjejer inte upptäckt det, för att dom aldrig har provat.

Känslan för mig att shoppa det senaste på Veromoda är inte i närheten av känslan när jag vinner en pvpfight på wow. Men vem vet, jag kanske är onormal.

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem

"oinvigd" kan även betyda "oskuld" ^^

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

flickvännen fastnade i WoW, efter lite uppmuntran från mig då förståss , och nu är det som det är

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Såg faktiskt en SNYGG tjej spela Guild Wars på ett internetcafé i stan, helt otroligt!

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk

Snöbolls modden till HL?:p

Nej, men cs tycker jag man ska undvika, även om det är ett bra nybörjar-spel i sig. Communityn kommer få henne att falla in på fel spår. Börjar använda irriterande uttryck och grejer för att bevisa att hon är en "gamer". Usch, en sån hade jag lämnat direkt.
Samma sak gäller The Sims och Singles och vad det heter.

Jag röstar mer på de nyare GTA spelen, Serious Sam, Painkiller. Det har funkat för de brudar jag känner som spelar. Det är även den sortens spel jag gillar:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Mitt förslag är RollerCoaster Tycoon 1-3

Permalänk

Kunde ni inte kunna komma p åen bättre affär än veromoda... det är som att föreslå bland de sämsta spelen:P haha
men såklart tjejer älskar datorspelande... Erkännandet är som saknas hos många:P Alla killar gillar inte heller datorspelande:P finns även dem som sminkar sig... inte alt för ovanlig trend:P

Permalänk
Medlem

Backpacker är ju trevligt. Kan ju ialafall vara en början.
Annars så är ju Call of Duty ett väldigt simpelt men ändå spännande FPS, håller också med happysatan om Heroes 3 som är ett riktigt skönt lir.

Permalänk
Medlem

Rpg säger jag bara, spelar inte så stor roll vilket, rpg kan man bara inte annat än älska, speciellt om man är tjej!

Visa signatur

Drink from me and live forever
What else can I do than just smile?

Permalänk

Ultima Online, spela Tamer eller Tailor. Många många tjejer som gillar det (och andra spelstilar också, för den delen).

Permalänk
Medlem

Min flickvän ger mig tokdäng i quake 2, och äger en jääävla massa orginalspel.

Äventyrsspel är bra skit, dom kan man spela tillsammans också.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

Drakan spelen, antingen ettan eller tvåan, tjejer brukar älska drakar o sånt ju

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam