Permalänk
Medlem

debian +nf4

Finns det fullt stöd för nforce 4 nu? Va ett bra tag sen jag körde nå linux.. vet bara jag hade problem både med via och nf2 tidigare,
isf.. Någon som har koll på precis vad man måste fixa hem för saker för att få det att fungera? network installation är förmodligen en dålig idé.. då funkar väl knappast onboard nätverks kortet?

Permalänk
Medlem

funkar felfritt för mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur gjorde du när du installerad i början då? Drog du hem typ alla skivor å körde från dom? Eller lyckades du med nätinstallationen på nått sätt? Eller hade du ett extra kort kanske ^^

Permalänk

Mitt nätverks kort funka då ejj, har ett nf4, nämligen DFI-DAGF.
Men i ubuntu funkar allt, det tyckte jag var konstigt.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Jag har ett Nforce3 och allt förutom mitt nätverks kort funkar direkt. Kör ubuntu och gentoo

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Har gjort på olika sätt när jag har instlerar senast använde jag netinstall men jag kommer inte ihåg vilket av nätverkskorten på moderbordet jag använde. Annars kan man ladda ner första skivan och sen hemta nätverksdrivrutiner från nvidas hemsida.

Visa signatur
Permalänk

Lijat, så man kan installera första skivan, altså grundsystemet. Och sen dra hem drivrutiner på en annan dator och bränna på skiva/floppy och installera?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Debians netinstall (etch) hittade inte mitt integrerade nätverkskort på mitt MSI K8N NEO-FSR (Nforce3) iaf. Ubuntu hade dock inga problem med att hitta rätt drivrutin.

Permalänk

men det finns ju inga linux drivrutiner till nf4 på nvidias hemsida =/

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS