Zelda: Twilight Princess försenat till april 2006

Permalänk
Medlem

Zelda: Twilight Princess försenat till april 2006

Nintendo meddelar att nya Zelda-spelet, som jag med viss säkerhet inte är ensam om att vänta på, inte släpps det här året. Lite trist kanske, men samtidigt så är det nog bra att de tar mer tid på sig istället för att kapa bort innehåll. Eller?

http://www.gamespot.com/news/2005/08/16/news_6131137.html

Permalänk
Avstängd

Förjävligt alltså.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Medlem

Wind Waker blev rushat, fick en hel del material bortklippt och därigenom idag är klassat som mediokert enligt de flesta Zeldafans. OOT däremot var under utveckling i 4 år och är idag hyllat som det bästa Zelda spelet, om inte det bästa spelet överhuvudtaget.

Själv är jag aningen sur då jag vill uppleva ett till äventyr med link. Men när jag tänker till så har man gott om titlar att köra igenom tills dess och förhoppnings så måste Nintendo satsa mer på onlinesatsningen på DS. Har de skjutit upp deras största titel någonsin ifrån julmarknaden så måste de ha ett ess i skjortarmen, speciellt nu när Xbox 360 kommer att lanseras.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Själv gillade jag Windwaker mer än OOT.

Hade sett fram emot att spela TP till vintern, aja... man får väl vänta ännu längre.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Undrar när Revolution släpps när dom släpper ett Gamecube spel i April 2006.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Aj då får ja förboka de till mina barnbarn

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

*gråter*

Visa signatur

I7-6700K | MSI Z170 Krait | Msi GTX 980

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Har de skjutit upp deras största titel någonsin ifrån julmarknaden så måste de ha ett ess i skjortarmen, speciellt nu när Xbox 360 kommer att lanseras.

nu när du säger det så känns det som om det borde stämma.

nåja, hoppas att TP blir värt den extra väntan, iaf. fast tills dess kan jag ju alltid spela igenom de tidigare spelen.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

" requested extra time to add new levels, more depth, and even higher quality..."

HA! dom hinner inte bli klara i tid och så säger dom i vandlig ordning att det beror på att dom ska lägga till mer innehåll.

F.Ö så äger LTTP alla andra zelda spel.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Enligt färsk info idag från nintendo så kommer det vara värt väntan, dem vill vara säkra på att skapa det absolut bästa Zelda spelet genom tiderna.

Easter egg : kan vara så att Zelda TP släpps tillsammans med Revolution.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Enligt färsk info idag från nintendo så kommer det vara värt väntan, dem vill vara säkra på att skapa det absolut bästa Zelda spelet genom tiderna.

Easter egg : kan vara så att Zelda TP släpps tillsammans med Revolution.

Skulle inte vara helt omöjligt , ett smart sätt att marknadsföra Rev.
jag skulle garanterat köpa det då

SÅ mycket är enbart Zelda värd för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Enligt färsk info idag från nintendo så kommer det vara värt väntan, dem vill vara säkra på att skapa det absolut bästa Zelda spelet genom tiderna.

Easter egg : kan vara så att Zelda TP släpps tillsammans med Revolution.

Vaddå färsk info från nintendo idag? Ringde dom dig och sade att det kommer bli fett bra eller?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

jag tor inte att de kommer dröja ända in på kvartal 2 nästa år som det är sakt utan jag tror mer att de har behövt mer tid och därför satt ett väldigt avlägset datum för att sen slippa skjuta upp det mer om det skulle behövas och sen istället kunna släppa det snabbare än vad folk tror.

tragiskt med nyheten, hade sett fram emot att ha det kring jul när man har lov =)...men,men.
Innan de släpps får jag väl klara OOTMQ. lite klurigt när man e van vid vanliga OOT. ^_^

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Avstängd

NEEEEEEEEEJ , hmm igen som är sugen på ett gamecube med zelda col , windwalker mariokart med mera 2 hk 4mb minne allt orginal 7 månaders garanti Gaaaaahhhh

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Hmm gillar zelda, men såg en trailer när han förvandlades till en hund, det gillar inte jag.

Permalänk

NEEEEJ jag som väntat i några år nu :'(

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Aj då får ja förboka de till mina barnbarn

Jepp Right , DU kommer ta spelet frå dom , Låsa in dig i veckor och spela det

Permalänk
Medlem

Faktist

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Oavsätt hur länge man fått vänta på ett nytt Zelda-spel så har det alltid varit värt väntan. Jag tror och hoppas även att TP är värt den lilla extra väntan. Bara det inte blir någon Duke Nukem av det hela. Men det tror jag inte att Nintendo har planerat.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Blev totalt förkrossad när jag hörde att det var försenat..men aja trösten blev att det iaf var för ett gott syfte, man kan ju inte säga nej till att de ska lägga till en massa grejer!

Sen så fyller jag år i april också, kan önska mig det istället för att köpa själv isåfall

Visa signatur

Drink from me and live forever
What else can I do than just smile?

Permalänk

Man får trösta sig med en Xbox360 i jul istället
Tråkigt att Zelda TP är försenat och jag tror inte man blir lika imponerad över spelet när Xbox360 har satt en ny grafisk standard. Visst kommer spelet bli superbt men det vore lika bra att släppa det till Revolution nu när det ändå är så pass försenat, då skulle det bli världens bästa Zelda spel

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Har vi otur så blir det senare.
Många affärer i USA har satt 31 Mars 2005 som lanseringsdatum

Perrin Kaplan, Nintendo of America's vice president of corporate affairs
"Kaplan elaborated on the delay of the new Zelda. She explained that Nintendo has not yet committed to a new release date for the game, except to say that it would arrive sometime after March 2006. "But it will be worth the wait," she added."

Men "sometime" after March 2006 kan även bli under sommaren. Så... vi får vell se när det kommer...

Men jag som älskar Zelda spelen har då inga problem med vänta. Inte om Nintendo utvecklarna vill ha mer tid för att förbättra djupet i spelet, mer banor och ännu snyggare grafik. Jag litar helt enkelt på att det är värt väntan.
Nog för jag tror att spelet kommer ha svårt att slå Zelda III a Link to the Past. hehe

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Det kanske är lite dåligt men jag ser hellre det på den posetiva sidan, när det väl släpps så får vi ett bättre spel som är mer klart och mer roligare än om spelet skulle släpps iår.

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Jag kommer att låna en Gamecbe bara för att få detta lir. Det blir säkert bästa liret genom tiderna för mig.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk

Vad är det med er, så jävla hemskt är det väll inte? Har ju inte gått så överdrivet lång tid sen Wind Waker släpptes.

Zelda är inte ens i närheten av en Duke Nukem Forever.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

*buuuhuhuhu*
Min jul är förstörd... om jag inte går
o köper 360 som tröst kanske...

men men, jag har inga tvivel på att det är värt väntan.
När nintendo skjuter upp spel, speciellt sina egna, så brukar
det oftast vara värt det.

Att inte hinna bli klara och skylla på att man vill lägga till saker som
någon sa är det bara sony med deras följe av dyrkande utvecklare
i behov av en sugerdaddy som sysslar med.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Att "rev" skulle släppas samtidigt som Zelda har jag ytterst svårt att tro.