Tystare kylning till Aopen 6600GT

Permalänk
Medlem

Tystare kylning till Aopen 6600GT

Skulle vilja skaffa tystare kylning till mitt Aopen Geforce 6600GT och funderade på ett par lösningar från Zalman och har några frågor.

En jag kollat på är VF700 i kombination med en VHS1, eftersom min heatsink förstås skulle vara en sådan som är över både kärnan och chipset.

Vill dock vara säker på att den kommer att passa, kan någon som har en VF700 säga mig hur långt det är mellan skruvhålen på plattan som ska vara på baksidan av kortet?

Också, är det någon praktisk skillnad mellan Cu- och AlCu-versionerna? Och om man överklockar förmodar jag att man måste köra fläkten på 12V "normal mode", brukar det då vara någon större skillnad i ljudnivå jämfört med standardkylningar?

En annan lösning jag sett är 80D-HP med en OP1-fläkt. Vilken är vettigare?

Permalänk
Medlem

Ljudnivån sänks rejält väl med en VF700? ALCU väger mindre men kyler någon/några grader sämre än CU.
Köp inte ZM80 o sånt, de kyler faktiskt sämre än VF700-CU. Och väger mer, svårare installation också...
Och ja du ska helst köra på max hastighet på fläkten (12V) när du överklockar.
Juste som du sa måste du köpa VHS1 fläns också... , är lite osäker om det behövs på alla 6600GT :S.

Visa signatur

Asrock P4V88+, Intel P4 Prescott 3.0 GHz, Kingston ValueRAM 512MBx2, Asus V9999/TD 6800 128MB AGP, Samsung 160GB 8MB cache, Integrated Via AC'97 5.1 chipset.