Citat:
Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
antar att isoleringstejpoen då ska sättast på själva framsidan av fronten och lixom gå runt kanten?
Jo tejpen är bara för att du inte ska slipa över kanten av misstag.
Citat:
ush vad simpel din C.Mee screen för film är..
Va - tycker du min display är simpel ? - jag som kämpat så för att få till den
Citat:
du har väll installerat ExtendedJukebox?
Jag har inte hunnit titta på alla plugins du gjort till Meedio ännu - men det ska jag göra - allt inom sin tid
..........................................................................
Jag fick en förfrågan från en annan medlem angående att jag tyckte det var svårt att få igång VFD-displayen tillsammans med Meedio.
Han undrade om jag kunde skriva lite instruktioner - men eftersom mitt PM till honom blev för långt så postar jag instruktionerna här istället - hoppas att det är OK ?
(kanske kan komma till någon nytta för någon annan också ? - de som ser fel jag gjort får gärna påpeka dom )
.........................................................................................
Detta gäller för min parallelports-display på D.Vine chassit.
Del 1 - få igång displayen
1.Kolla upp din inställning för parallelporten i bios på moderkortet - ställ det till "EPP"
2. ladda hem ett paket med grejer från ahanix - direktlänk
3. Installera Microsoft.NET 1.1 (om du inte har det sedan tidigare)
4. Installera drivrutinen för parallelporten - starta om datorn.
5. Ladda hem och installera LCD Smartie 5.3 från denna adress
6. Starta Smartie 5.3 - Setup och ställ in att det ska använda parallelporten - HD44780 samt storleken på din display - typ 16 pixlar x 2 rader. tryck OK (verkställ) och förhoppningsvis ska din display starta.
Gör den inte det - testa först att starta om programmet - sedan att starta om datorn.
Del 2 - få displayen att fungera tillsammans med Meedio.
1. Ladda hem och installera Meedio-plugin C.mee från denna länk
2. Starta Meedio konfiguration och gå till inställningarna för C.mee - ställ in vilken display som är ansluten (16pixlar x 2 rader)
3. Gå till mappen /Meedio/Meedio Essentials/plugins/general/C.mee/Smartie 5.3/Plugins/ och kopiera innehållet till mappen "plugins" i programmappen för Smartie 5.3
4. Kopiera de båda filerna: rtl60.bpl och borlndmm.dll från mappen: /Meedio/Meedio Essentials/plugins/general/C.mee/ till /Windows/system32/
5. Starta Smartie 5.3 Setup - under Screen settings är det läge att gå igenom alla screens (screen 2,3 osv) och bocka bort "Enabled"
6. På Screen 1 har du kvar "Enabled" och skriver på de 2 raderna nedanför:
$dll(MMSmartie.dll,1,Meedio1,0)
$dll(MMSmartie.dll,1,Meedio2,0)
7. Under fliken "startup" ställer du in om du vill att Smartie 5.3 ska autostarta med Windows.
Nu borde det fungera - testa att starta Meedio.
Om det inte fungerar - gör en omstart av datorn och starta Meedio igen.
Nu kan man sätta igång arbetet med att ställa C.mee i Meedio konfigurationen så att displayen visar det man vill
Hoppas att det kan vara till någon hjälp
...................................................................
edit: tillägg i instruktionen.