Tipsar om Geforce 6800GT 256MB för endast 1900:-

Permalänk
Avstängd

Japp asbra sitter på ett leadtek thd 6800gt 256mb funkar asbra... men nu ska det bytas dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Japp asbra sitter på ett leadtek thd 6800gt 256mb funkar asbra... men nu ska det bytas dator

Jag kommer sitta med min i sign ett bra tag till skall endast byta chassi då det e riktigt muggigt.

Har inte behov av mera prestanda klarar nhl 2006 galant demot i 1280x1024 med den form av fixen så jag e nöjd.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Avstängd

Jo jag har ett bra system med men jag byter dator kanske varannan månad haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Jo jag har ett bra system med men jag byter dator kanske varannan månad haha

Rätt onödigt i mitt tycke. Letar ett billigt chassi för kring 500:- är jue ingen dunderburk så vill inte lägga ut så mycket.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

hoppas dom skickar korten snart.. har inte fått nån bekräftelse i alla fall på att det är skickat än i alla fall.

BTW: har ni sett veckans erbjudande på komplett? ett Radeon x800GT för 1499:- är väl ett jävla bra pris det med?

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Rätt onödigt i mitt tycke. Letar ett billigt chassi för kring 500:- är jue ingen dunderburk så vill inte lägga ut så mycket.

Jo alla tycker det jag känner men ja tröttnar fort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
hoppas dom skickar korten snart.. har inte fått nån bekräftelse i alla fall på att det är skickat än i alla fall.

BTW: har ni sett veckans erbjudande på komplett? ett Radeon x800GT för 1499:- är väl ett jävla bra pris det med?

är inte x800 bättre än x800GT? annars har dustinhome x800 för 1499:-

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
är inte x800 bättre än x800GT? annars har dustinhome x800 för 1499:-

kanske det...

Permalänk
Medlem

det där är väl en budget variant? har sett den förut.

Permalänk
Medlem

Pratade nyss med en kille på jrcomputer.se men de visste fortfarande inte riktigt vad det var för kort. 6800GTO hade han fått fram från en kinesisk sida. Specialtillverkat till dell och då kan det ju vara vad som helst men jag bad honom stoppa i kortet i en dator för att kolla klockfrekvenserna och han skulle svara på måndag i mail vad han fått fram.

Ingen mer som vet vad 6800GTO är för något?

Hittade denna länk Ocforums

Skrivet av Foxie3a på forumet:
"I looked it up before I bought it, all GTo's are 12/5 instead of 16/6 for whatever reason. They also don't throttle until 135C unstead of the tradition 125C. They also have RAM clocked at 450mhz instead of 500, even though the chips are 500 at stock.

I used Riva Tuner to unlock the extra stuff, and to put the RAM at 500, so it's already a full GT for about $100 cheaper. Then with the NV5 it clocks over 400mhz, which is the speed of the Ultra. It won't really clock above 1025mhz on the RAM, but I don't think that it's that big of a deal.

I am planning on experimenting with using different BIOSes on it. I wouldn't mind having a BFG 6800GT BIOS on it. Also, I know the GT and Ultra have a difference in voltage going to the GPU, so the GTo and GT might also. So clocking 400mhz alone is pretty nice."

12/5 - 350/900(450*2) klockat vad jag förstår. Inte riktigt GT men bra nära och jäkligt billigt. Eventuellt går det ju att byta bios eller modifiera befintliga.
Tittar man i singnaturen på Foxie så står det Dell 6800GTO 410/1025 och då är 1990kr jäkligt billigt.

-EDIT igen-
Tittade runt lite mer och det verkar som chanserna är goda att det går att köra kortet i 16/6 och 400+/1000+

Permalänk

Verkar ju vara någon sorts Geforce 6800NU..
1900 är väl ett okej pris för det.

Permalänk

nice find Dsk!

längtar tills jag får hem det för att se vad det verkligen går för

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
hellspawn du kanske skulle quota att jag skrev det där?.......

vissste inte hur man quotade 2 pers i samma inlägg, men nu tror jag jag kommit på att man bara kan kopiera taggarna (fast det tar ju lite tid och jag hade bråttom då , men ah ja)

mysteriet kvarstår dock, det sas typ "har jämfört med inno3d korten och dom här ser INTE likadana ut" då undrar man ju vad det kan vara för skumma kort... well... det lär ju märkas!

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Avstängd

Kul att få ett 12 pipes kort pfttt...
ska avbeställa i så fall...

Permalänk
Medlem

Vi skickar inte ut ett enda av dessa kort innan vi får svart på vitt vad det är.

har bara spännande kinesiska sidor att tillgå men återkommer med mer info inom kort.

Sen ska vi se om vi inte kan visa upp en korrekt bild oxå.

/Joppe
www.jrcomputer.se
www.realonline.se

Ps _rudan_ jag tänker inte ens svara, mer än att detta forum är knappast rätt ställe att ljuga ihop saker på.

och ja e-butiks standard inställning ser ut så här ;)ds

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slitz1
Vi skickar inte ut ett enda av dessa kort innan vi får svart på vitt vad det är.

har bara spännande kinesiska sidor att tillgå men återkommer med mer info inom kort.

Sen ska vi se om vi inte kan visa upp en korrekt bild oxå.

/Joppe
www.jrcomputer.se
www.realonline.se

Ps _rudan_ jag tänker inte ens svara, mer än att detta forum är knappast rätt ställe att ljuga ihop saker på.

och ja e-butiks standard inställning ser ut så här ;)ds

Seriöst av dej joppe tycker jag att komma in här och berätta att ni ska testa dom först skitbra =)...

För man vill ju verkligen ha reda på vad för kort det är ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slitz1
Vi skickar inte ut ett enda av dessa kort innan vi får svart på vitt vad det är.

har bara spännande kinesiska sidor att tillgå men återkommer med mer info inom kort.

Sen ska vi se om vi inte kan visa upp en korrekt bild oxå.

/Joppe
www.jrcomputer.se
www.realonline.se

Ps _rudan_ jag tänker inte ens svara, mer än att detta forum är knappast rätt ställe att ljuga ihop saker på.

och ja e-butiks standard inställning ser ut så här ;)ds

Det känns tryggt med en databutik vars boss hänger på sweclockers, bra initiativ
att kolla upp saken å kundernas räkning... jag beställde nämligen oxå ett häromdan haha

Hoppas det är "äkta vara" , vore ju inte helt fel.
Annars får jag vänta typ en månad innan jag har råd med ett graffe till burken

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Avstängd

Jepp då sparar jag till ett 7800gt istället det lär ju hålla några år

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Jepp då sparar jag till ett 7800gt istället det lär ju hålla några år

Ja själv hoppas man på att x1800 korten kan lanseras snart så priset på resten av korten sjunker, 7800gt är ju redan riktigt prisvärt! Tyvärr lär det ju dröja innan nämnda überkort väl hittar till butikerna blir det före jul så blir jag nästan överaskad

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Ja själv hoppas man på att x1800 korten kan lanseras snart så priset på resten av korten sjunker, 7800gt är ju redan riktigt prisvärt! Tyvärr lär det ju dröja innan nämnda überkort väl hittar till butikerna blir det före jul så blir jag nästan överaskad

Gillar inte ati tyvärr kör nvidia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slitz1
Vi skickar inte ut ett enda av dessa kort innan vi får svart på vitt vad det är.

har bara spännande kinesiska sidor att tillgå men återkommer med mer info inom kort.

Sen ska vi se om vi inte kan visa upp en korrekt bild oxå.

/Joppe
www.jrcomputer.se
www.realonline.se

Ps _rudan_ jag tänker inte ens svara, mer än att detta forum är knappast rätt ställe att ljuga ihop saker på.

och ja e-butiks standard inställning ser ut så här ;)ds

Jag ska försöka få fram en bild på ett Dell 6800GTO som en kille på OCforums har så kan vi jämföra om det är samma kort... om det är det så är det jäkligt prisvärt.
Hoppas bara han har en bild.
-edit- Kom på att han behöver ju inte ta någon bild, det räcker ju om han tittar på bilden från Slitz1(jrcomputer) och jämför med sitt kort så ser han om det är lika.

När jag får mitt kort ska jag se till att testa det ordentligt med voltmod och sådant så får vi se hur det klockar... nöjer mig nog med att biosmodda till 1.4V på GPU.

Permalänk

dsk:

fast snacket här gick ju att om detta kort var ett "budget kort från dell" så skulle det suga?

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

God ide dsk - men jag sitter fast på JR Computer ett par timmar till , sen så ska jag skaffa fram en digitalkamera ..så håll tummarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
dsk:

fast snacket här gick ju att om detta kort var ett "budget kort från dell" så skulle det suga?

Jaha hmm... det verkar ju vara referensdesign på kortet och är biosen modifierad av dell(varför de nu gör detta) så är det bara att flasha om kortet så har man ett fullfjädrat 6800GT.
Fan jag är nästan sugen på att åka 40 mil bara för att se vad det är förnågot.

Allt från dell behöver ju inte suga... tycker delldatorer funkar riktigt bra så länge man vet hur man ska handskas med dem(två kompisar har företagsdatorer från dell).

Permalänk
Avstängd

Dells grejjer kan man slänga åt skogen, gillar ej dell...

Dyra som fasen så man blir sne

Permalänk
Medlem

Jag kan lugnt säga att Dells datorer är riktigt bra..och då är vi ändå konkurrenter på sätt och vis.

Det enda problemet är just deras specialdelar, men datorerna är riktigt bra tills man ska uppgradera dom.

Vi använder faktiskt 10 dell på Realonline - billigare att leasa från dom än att bygga själva

Permalänk
Avstängd

Jo sant men ska man klocka så sitter man där md en låst bios osv... öppnar du burken går garantin ut grattis typ!!

Permalänk
Medlem

Det har du rätt i..däremot så fick vi iaf öppna dom ..och stoppa i Asus AX 800Pro kort och mera minne, jo de ville skicka ut en tekniker som skulle ha betalt..men vi förhandlade bort det

Permalänk
Avstängd

Va! asså dell....

hur kul är det att betala 1000kr tim för en dell tekniker att öppna låda nsätta i ett grafikkort hahaha muppar asså

Permalänk

Slitz1

enklaste är väl att stoppa i ett av korten i fråga, i en burk och läsa av specifikationerna som dyker upp ?

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie