Permalänk
Medlem

Problem hemma :'(

Hejsan har nu fått bredband hit hem! men har STORA problem har bara 2 ledningar i min vägg och kan ju då inte koppla om till första jacket utan att byta kablar!! vad skall jag göra??

Fungerar det med en teleförlängningskabel? tror det skulle bli en 25meter cirkus... "förstör" detta min anslutning?

ett annat alternativ är trådlöst... vill helst inte ha detta pga hört att det är mkt strul med anslutningen och througput eller vad det heter??

Vad skall jag göra??

MVH Andreas Johannesson

Visa signatur

p4 2,8ghz @ 3,2 800mzh bus --- twinmos original pc3200 512ddr --- geforce fx5800 128mb

Permalänk
Medlem

Om du bara har två ledningar i din vägg så är det ju så att det första uttaget är någon annanstans.

Om det går i vägg, är det i rör eller innanför lister och dylikt?
för om det är i rör: Köp en rulle telekabel, ta loss i båda ändarna, och knyt fast i den nya kabeln, sen drar du i den andra änden, då drar du in den nya kabeln och ur den gammla.

Sen äre bara att koppla för glatta livet.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

problemet är att jag är 17år och vet inte hur man gör viist jag tror jag vet hur man kopplar det med problemet är att jag vill liksom inte pajja telefonen hemma :S mina andra alternativ hur fungerar det då?

Visa signatur

p4 2,8ghz @ 3,2 800mzh bus --- twinmos original pc3200 512ddr --- geforce fx5800 128mb

Permalänk
Medlem

Kör trådlöst! Det är inga som helst problem...lyssna inte på alla. Det fungerar bra.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

lamer71 vad använder du för grejjer då? kommer förmodligen uppgradera till 8mbit snart och jag vill ju kunna få ut max av grejjerna...

Visa signatur

p4 2,8ghz @ 3,2 800mzh bus --- twinmos original pc3200 512ddr --- geforce fx5800 128mb

Permalänk

Varför inte helt enkelt köra med längre TP kabel från ADSL-Modemet??? det går ju att köra upp till 100 meter så.

Visa signatur

När andra slår med nävarna, slår jag med häpnad!!!

Permalänk
Medlem

om man använder en lång kabel från modemet -----> routern blir det ingen prestanda minskning då?

Visa signatur

p4 2,8ghz @ 3,2 800mzh bus --- twinmos original pc3200 512ddr --- geforce fx5800 128mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antan88
om man använder en lång kabel från modemet -----> routern blir det ingen prestanda minskning då?

Nej.

Permalänk
Medlem

Om man inte har över 100m...

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler