Permalänk
Medlem

Mest bärbar för pengarna?

Om man ska köpa den dator för runt 8500:- Vad ska man satsa på då? Datorn kommer användas till det mesta, och inga speciella krav på storlek på den, hittade denna.

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=65718&SpaceCode=MainFrame...

Hade ni valt den eller någon annan? Tack på förhand?

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk
Medlem

Jag hade valt en Apple iBook 12" för 9060:- med den "fina" studentrabatten. Det är vad JAG hade valt alltså.

Jag har tröttnat på de nästan jämnt urusla batteritiderna på bärbara från pc sidan av PC. För att inte nämna viruswindows kassa funktionalitet. Har du inget behov av något speciellt från PC sidan? skaffa mac!

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

om du ska ha en bärbar PC och som ska hålla i några år så tycker jag att du lägger ut 2000kr till och köper Acer Aspire 5021.. visst 2000kr är mycke.. men då får du oxå en dator som håller lite längre..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
om du ska ha en bärbar PC och som ska hålla i några år så tycker jag att du lägger ut 2000kr till och köper Acer Aspire 5021.. visst 2000kr är mycke.. men då får du oxå en dator som håller lite längre..

Håller med, det är den här som gäller för dig. Glöm Mac i den här prisklassen, antik hårdvara med antik prestanda.

Permalänk
Medlem

personligen hadde jag tagit ett lån på 3 tusen kronor och köpt en IBM t43 på dustin med den FINA rabatten på 42% som folk med csnkortet / mecenat kortet får.

edit: glömde säga att de jävla stridsvagnarna är underbara. känner folk som fortfarade använder sina t20/t21 or.och de är över 3 år gamla.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Ja, det enda som skulle kunna få mig att inte byta till mac är nog IBM. Lite ironiskt det där IBM:n har lika grym byggkvalité som iBooken.

Sen "Dunde", antik hårdvara och antik prestanda. 6 timmars batteritid, ganska schyssta prestanda det.
Sen har den tillräcklig prestanda för det mesta annat man behöver göra, förutom spela spel då. Så jag vet inte riktigt om du förblindar dig på prestandaracet eller om du helt enkelt blundar för de faktorer som de flesta användare av bärbara datorer lär sig att uppskatta.

Visst, du får mer datorkraft för pengarna om du köper en PC, men för mig går 98% av modellerna bort då jag bara kan utnyttja denna prestandan i c.a 2 timmar utan en väggkontakt i närheten.

Kruxet med macen är att du inte har några alternativ, 2,2 kg, 12" skärm och ingen dvd-brännare. Thats the deal. Om det inte är intressant, köp PC! Annars, fundera på vilka krav du egentligen ställer på din "bärbara"dator.

Jag vet inte riktigt vad folk här tror om mig, men jag är nog något av det mest opartiska du kan hitta här.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant