Permalänk

Om du läste min post ordentligt så förstår du på vilket sätt en Mac är mer dator för pengarna för de som inte ska spela spel.

Och återigen, de som inte ska spela spel får en mycket bättre dator om vi snackar prestanda i form av film editering/redigering och andra grafiska formgivande uppgifter.

Enough said,

Visa signatur

Train hard, fight easy.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supertonka
Om du läste min post ordentligt så förstår du på vilket sätt en Mac är mer dator för pengarna för de som inte ska spela spel.

Och återigen, de som inte ska spela spel får en mycket bättre dator om vi snackar prestanda i form av film editering/redigering och andra grafiska formgivande uppgifter.

Enough said,

Tråkigt att Mac-fantasterna alltid ska bli religiösa på en.. Jaja, jag försökte skapa en liten diskussion iaf. *sigh*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Mac fantast som blir religös på en? Öhhh, jag är liksom PC kille i grunden och kommer alltid förespråka PC för min egen del för jag är torsk på spel bl.a

Om någon frågar om tips och råd beträffande val av dator så måste jag ändå säga sanningen om just för och nackdelar med Mac/PC även fast detta forum till största del är för PC folket. Eller hur?

För övrigt kan jag tillägga att den ultimata kombinationen i ett hem anser jag är en stationär PC och en bärbar Mac.

Visa signatur

Train hard, fight easy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Kan hålla med om att en Mac är mer användarvänlig än en PC dock, vilket givetvis är bra för den som inte är intresserad av datorn mer än som ett verktyg.

Vad använder du datorn till där den inte är ett verktyg? Inte direkt som du spelar fotboll med den :p.

Sedan så visst håller jag med om att man får mindre prestanda för pengarna, men Apple är ju också mer designade än vanliga x86or. En BMW är ju dyrare än en SAAB (har ingen koll på bilar men antar att det är så), sedan om det är värt dom extra pengarna är upp till en själv.
Sen hoppas jag vi slipper diskusionen om vilken dator som är bäst (CPU prestanda), då det inte är möjligt att göra en sådan rättvis bedömning.

Sedan finns det och kommer alltid finnas MAC/PC fantaster, bara låt dom leva i sin egna värld :).

Visa signatur

Don't Panic
Studerar