EVE Online - Från en WoW-spelares

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baned
Jo, har läst alla inlägg här och börjat fundera på att testa detta lovande spel!!

Men först vill jag veta hur mkt spelet kostar varje månad; om det nu gör det?
För man vill ju inte fastna i ett spel och sedan inte ha råd å spela d.

ca 125:- tror jag det var, minns inte då jag slutade i mars, prövade på wow i rp-stuk.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Ännu en hängiven Eve-spelare här
Har spelat 18 månader nu ungefär och det håller fortfarande, spenderade första 6 månaderna med industri, minade och byggde grejer. Sen bytte jag corp till Millennium och sadlade om till PVP och det blev ett helt nytt spel.

Heter Wardani in-game och det är bara att starta en convo om det är nåt ni nya spelare vill ha hjälp med, skall försöka hjälpa så gott jag kan om jag inte är upptagen.

MLM 4TW!

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr

ca 125:- tror jag det var, minns inte då jag slutade i mars, prövade på wow i rp-stuk.

Det är kul WoW i RP menar jag då.

EVE verkar dock också kul, får nog ta och testa det.

OffT: Lirar du på nya RP-PvP-servrarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Det är kul WoW i RP menar jag då.

EVE verkar dock också kul, får nog ta och testa det.

OffT: Lirar du på nya RP-PvP-servrarna?

Gammal Earthen Ring veteran, men jag har nyligen bytt till en RP-PVP, Defias Brotherhood.

Vad jag minns när jag lirade eve var att även där fanns enorma guild för rp. Tror två enorma allianser rollspelade sinsemellan. En amar och en minmatar-allians som stred. Det går att rollspela, men det kändes som mud tyckte jag. Därför blev det wow för min del.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Tar det inte mycket lång tid o bli bättre i EVE? Vissa skills ska ta flera månader?

Tänkte på om det är försent att börja spela? Man kanske inte kommer riktigt ifatt?

Visa signatur

Intel P4 2,6Ghz | Asus P4c800-Deluxe | DDRAM 4 x 256 Mb PC3200 - 400Mhz Samsung Original | ATI Radeon 9800PRO | 200Gb WD 8MB-SE | Pioneer DVD-RW DVR-106D | NEC 3520A | Creative SB Audigy Player |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RiLLE_HBG
Tar det inte mycket lång tid o bli bättre i EVE? Vissa skills ska ta flera månader?

Tänkte på om det är försent att börja spela? Man kanske inte kommer riktigt ifatt?

Du kommer inte alltid ifatt, men i storskaligt krig är det inte skilsen som riktigt betyder något, utan takiken bakom det hela.

Första månaden är dock mestadels skil/pengaförskaffning. Därefter börjar du bli kraftig nog.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Jag blev sugen och ska också testa trail-versionen nu.

Permalänk
Medlem

Lirar på min tredje Trial som Ja'tec.

Permalänk
Medlem

Re: EVE Online - Från en WoW-spelares

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Normalt sett återfinns jag på Darksorrow i ett av de bästa alliance-guildsen där.

Mycket offtopic: Vilken guild är du med i och vad använder du för namn? // Palm (Vrede)

Visa signatur

Yoink...

Permalänk
Medlem

Kan inte göra mer än att hålla med folk här

Spelat eve i över 2 år nu och har inga som hellst planer på att sluta

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag tycker om Empire space. Oh, om ni inte har tid att läsa detta eller svara ordentligt, gör er ingen besväran.

Jag har precis köpt min första Frigate, en Incursus. Kan någon ge mig bra tips på vad jag ska utrusta den med? Jag har ungefär 1 500 000 , 00 ISK kvar, och försäkrat den-

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Kan inte få mitt att starta längre, den hänger sig efter den laddat lite då man tryckt anslut med sin karaktär. Vet inte vad de beror på men jag har provat skapa en ny karaktär men de blir samma fel där, den bara står och väntar och inget händer. Fungerade ju så bra de första gångerna

Permalänk
Medlem

Janav: Beror på vad du har för skills.

Permalänk
Medlem

Re: Re: EVE Online - Från en WoW-spelares

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmiye
Mycket offtopic: Vilken guild är du med i och vad använder du för namn? // Palm (Vrede)

Jag spelar NE priest Learia, och NE hunter Elisea, båda 60. Learia som main. Flying Circus.

Vrede känner man till.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

jag har en minimatar industrial "mamuth" men ångrar mig att jag blev minimatar deras skepp ser ut som de blev byggda på resterna av resterand rikena

amarr har coolast battleships.

Permalänk
Medlem

Jag tycker om Gallente. Ser mer organiska ut. Mjukare former :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Amarr har iaf coola skepp, köpte just en punisher

Permalänk

Kör 14-dagars trial och haar kommit runt 4h in i tutorialen och idag när jag startade upp spelet var min hjälp-tant borta :'(
Tar jag reset börjar hon från början ju (presenterar menyer mm)

Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Fear The Llama: det är inte så att du är klar med tutorialen då?

Permalänk

Ska testa det imorgon bitti. Fast jag misstänker att det är segt att lira själv?, skulle vara kul om man kunde få lira med nån swec. Eller samordna något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
Ska testa det imorgon bitti. Fast jag misstänker att det är segt att lira själv?, skulle vara kul om man kunde få lira med nån swec. Eller samordna något.

Samordna låter ju bra! kan ju iaf joina samma kanal. Finns på "SweC" kanalen.

Och Fear, hade samma problem som du. Gå in på help och öppna tutorials, sedan bara börja om eller välj den plats där du var.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

"The Saviors of SweC" eve online guild lol
Im in

men måste man vara samma sida för att lira tillsammans i eve?
t.ex. som horde kan inte lira med alliance.

Permalänk
Medlem

Tror det finns en-rasiga guilds såväl som multi.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Nej men man kan bygga egna rymdstationer. Det kostar dock en del...

dagens underdrift?

det kostar för fan runt 30 billioner plus alla människor osm måste hjälpa till att få ut den till rätt position!

du bygger ingenting ENSAM i eve. ingenting stort iallfall.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Kan inte få mitt att starta längre, den hänger sig efter den laddat lite då man tryckt anslut med sin karaktär. Vet inte vad de beror på men jag har provat skapa en ny karaktär men de blir samma fel där, den bara står och väntar och inget händer. Fungerade ju så bra de första gångerna

Kan vara lite problem iblant. Vissa noder går ner och då blir man fast i rymden och kan inte komma in typ. Det brukar fixasig ganska snabbt med en serveromstart eller downtime

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Min speltid gick just ut på WoW, så jag funderar på att testa Eve.. Och jag VILL verkligen fasna så hårt att jag kommer dö framför min dator ungefär. Är det någon som kan tänkas hjälpa en nybörjare när jag fått ner klienten och så vidare? Är det lätt att komma in i, förutsatt att man spelar den där guiden i början? Jag testade förut, men gav det inte en tillräckligt stor chans. Finns det någon möjlighet att betala med något annat än kreditkort förresten?

EDIT: Är det lätt att komma med i någon form av grupp/allians eller vad det nu heter i Eve? Hur vanligt är det med PvP? Hur funkar det, kan man bli påhoppad av vem som helst när som helst? Är det vanligt med strider på fler än 4-5 personer samtidigt? Jävlar, jag får hjärtklappning när jag surfar runt på Eve's hemsida. Det här spelet vill jag spela NUUNUNUNUNUNUNUNU!

EDIT2: Eve-zone.net --> Gallery --> Gallente --> Dreadnought --> Överväga skolk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Min speltid gick just ut på WoW, så jag funderar på att testa Eve.. Och jag VILL verkligen fasna så hårt att jag kommer dö framför min dator ungefär. Är det någon som kan tänkas hjälpa en nybörjare när jag fått ner klienten och så vidare? Är det lätt att komma in i, förutsatt att man spelar den där guiden i början? Jag testade förut, men gav det inte en tillräckligt stor chans. Finns det någon möjlighet att betala med något annat än kreditkort förresten?

EDIT: Är det lätt att komma med i någon form av grupp/allians eller vad det nu heter i Eve? Hur vanligt är det med PvP? Hur funkar det, kan man bli påhoppad av vem som helst när som helst? Är det vanligt med strider på fler än 4-5 personer samtidigt? Jävlar, jag får hjärtklappning när jag surfar runt på Eve's hemsida. Det här spelet vill jag spela NUUNUNUNUNUNUNUNU!

EDIT2: Eve-zone.net --> Gallery --> Gallente --> Dreadnought --> Överväga skolk

Du blir fast

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Du blir fast

Du har inte ett svar på resten av frågorna? Speciellt om betalning och sånt.. Och ungefär hur lång tid tar det innan man har sig en hyffsad skuta och lite fickpengar att leka med? För en nybörjare då.. Snackar vi några dagar eller några veckor?

Permalänk

Tack Janav, funkade inte först men när jag lämnade stationen kunde jag göra så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Du har inte ett svar på resten av frågorna? Speciellt om betalning och sånt.. Och ungefär hur lång tid tar det innan man har sig en hyffsad skuta och lite fickpengar att leka med? För en nybörjare då.. Snackar vi några dagar eller några veckor?

Oj då. Har bara spelat i några dagar själv så. Själv fokuserade jag mig mest på att göra errand-boy missions. Tjänade en del på det. Sedan hade jag sådan tur att jag hittade en sak jag sålde för 2 miljoner ISK, vilket har lett till att jag kunnat köpa mig 3 frigates med försäkring och annat. För tillfället bryter jag mycket malm och liknande. Leker runt och lär mig skills som behövs för att utrusta skeppet bättre. Det är otroligt fritt, detta.

Betalningar vet jag inte, antar att det går med gamecard och VISA, för mig blir det VISA. Om du vill ha en frigate tar det nog en 10 timmars speltid eller så. Hyffsad vet jag inte om den är :P.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)