Logitechs support, outstanding!

Permalänk
Medlem

Logitechs support, outstanding!

har haft problem med min ratt, Logitech Driving Force Pro, pedalerna har tappat kalibrering m.m och jag har försökt allt, skummgummi, smörja pottarna m.m men inget fungerade.

Ringer då Logitechs support (då jag köpt ratten i Jönköping och jag bor i Uppsala är det en bit till affären) som svarar och är väldigt vänliga, lyssnar på mitt problem och säger sedan att dom skickar en helt nya pedaler, men tyvärr fanns inte endast pedalerna i lager så dom skickar ett paket med både ratt och pedaler! det är ju helt enastående så bra service, hade räknat med att jag skulle skicka in hela alltet, men det enda jag ska göra är att när jag får ratten och pedalerna är att testa och se att dom nya funkar, sen klippa kontakerna på de gamla och skicka in. Men jag har iaf reservdelar kvar då

Ville bara berömma deras support och jag är nu nöjd att jag har både mus, tgb, ratt, högtalare och joystick från detta företag

Permalänk
Medlem

Se här, ett företag som tar service på allvar (appropå JoS-debatten).
för Logitech.

Permalänk

Jag måste bara inflika, att inte bara är Logitechs support bra. Deras produkter är (enligt mig) marknadsledande. Jag har testa många olika tangetbord och möss, speciellt trådlösa. Det är Logitech som når ända fram.

Permalänk
Medlem

Har råkat ut för exakt samma sak som trådskaparen fast mitt problem var att jag inte fick igång min gamla ratt via serial-ingången (om det nu den ingånger heter så) hur som helst ringde ja och frågade hur jag skulle fixa det. Då skickade dom en ny ratt med USB-kontakt och bad mig ge den gamla kontakten till dom. Inte dumt, de brukade inte göra så sa han men det var så nära jul haha. Var väl några år sedan i alla fall.

// fillilutten

Permalänk
Medlem

Lånar traoden

Haft väldiga problem med min MX500 och hittar inget nummer på logitechs hemsida?
Och behöver jag Serie numret eftersom jag slängde musen :S

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Lånar traoden

Haft väldiga problem med min MX500 och hittar inget nummer på logitechs hemsida?
Och behöver jag Serie numret eftersom jag slängde musen :S

Vet inte om du behöver något serienummer, skulle själv vilja ha tag i dom för att se om dom gör något åt ett utslitet Ultra-X som jag köpte i mars-april nångång. Men jag tror att du faller på att du har slängt den i alla fall, dom brukar kräva en avklippt kontakt från produkten för att du inte ska lura dom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

ja du behöver serienummer. nummret står på logitechs hemsida under support.

Permalänk
Medlem

Fan då.
1. Jag hade målat över serienumret.
2. Jag har slängt musen

Kan jag ändås få numret? Ska fråga logitech.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Fan då.
1. Jag hade målat över serienumret.
2. Jag har slängt musen

Kan jag ändås få numret? Ska fråga logitech.

varför ska du ringa dem om du har slängt musen?

Permalänk
Medlem

Haha ja det vore kul om han kunde svara på det. Du har inte bara målat din mus, du har slängt den också! Åt detta skall Logitech göra...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Haha ja det vore kul om han kunde svara på det. Du har inte bara målat din mus, du har slängt den också! Åt detta skall Logitech göra...?

Han ska ringa och säga att musen e trasig så att dom skickar honom en ny mus...

Permalänk
Medlem

Jaha, som vanligt när något är bra ska det utnyttjas.. blir så trött på det..

Permalänk
Medlem

ska man kanske testa å se om man kna få nya högtalare eller annat trevligt? bara säga att man slängt de ju..

Permalänk
Medlem

Jag har faktis kvitto av inet...

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Korsordsguru

Jag tänkte ringa logitech och fråga om man kan byta ut ett trasig trådlöst tangentbord som jag har, (fick det i julklapp), men hittar inte det svenska telenummret på sidan någonstans? Inte någon mail heller för den delen? Kan någon guida mig på deras ostruktererade hemsida?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men herregud, ni måste vara sämst på att hitta saker
vad vill ni göra? jo kontakta dem. alltså trycker ni på "Kontakta logitech" längst ner på skärmen. och var bor ni? just det, europa. var i europa? jo sverige
och vad vill ni ha hjälp med? jo en produkt som inte fungerar, alltså Technical Help...

så det var väl inte så svårt, använd huvudet

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
men herregud, ni måste vara sämst på att hitta saker
vad vill ni göra? jo kontakta dem. alltså trycker ni på "Kontakta logitech" längst ner på skärmen. och var bor ni? just det, europa. var i europa? jo sverige
och vad vill ni ha hjälp med? jo en produkt som inte fungerar, alltså Technical Help...

så det var väl inte så svårt, använd huvudet

Fan var ju inne där och rotade, men hände inget när jag klickade på Sverige förut. Nu fick jag fram telenummer iaf, får ringa imorgon då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

gör så, dom öppnar 09.00

Permalänk
Medlem

Tummen upp för Logitech, har också nyss vart i kontakt med dem, min MX500 gick sönder. Nu har de skickat en Mx518 till mig

Permalänk
Medlem

Borde kanske ringa o fråga vad jag ska göra med min trackball mus slutade fungera helt enkelt

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.